2928
Sök

Audi A4 1.8T -97 Turbo Problem!

3 Inlägg
6 november 2009
Trådstartare
Hej!big_smile

Har ett litet proble med min Turbo som sagt.sad

Audi A4 1.8T -97
gått ca 24000mil

Det började med att för en vecka sedan så slutade turbon ladda helt och det lät som nått va löst i turbon. (Det lät som nånting låg och skallrade i den)

Sen nu när ja va ute o körde så började den ge ett skärande ljud vid gaspådrag, väldigt ojämt. Ibland hela tiden och ibland hör man det bara nån gång lite nu å då.

Nu är frågan va det är , dom flesta jag pratat med har gissat på att det är wastegate stången. Men va tror ni ?
Senast redigerat av BlackStar (6 november 2009)

888 Inlägg
6 november 2009
Troligtvis är turbon skrot, impellern kan ha gått av vilket är troligast så den skramlar. bara til att byta eller skicka den på renovering.

3 Inlägg
7 november 2009
Trådstartare
Va precis som du sa , axeln imellan hade gått av och impellern på avgas sidan va bara skrot. sad
Senast redigerat av BlackStar (7 november 2009)

27 Inlägg
10 november 2009
de hände samma fel på min kompis bil , de är wastegate stången , vi tog ut och renoverade och byte alla skruvar och slangar ^^ men ända felet va wastegaten

49 Inlägg
10 november 2009
tråkigt när saker och ting går sönder =/

kanske har en liten lösning till dig smile

du har pm wink

888 Inlägg
11 november 2009
Läser ni inte vad han skriver??? Har har ju hittat felet!!!

49 Inlägg
11 november 2009
HenkeTIC skrev:
Läser ni inte vad han skriver??? Har har ju hittat felet!!!

vilka vi?(antar att du menar mig och pooya) du vet väl inte vad jag pm:ade honom? eller du kanske inte menade mig? roll

aja det kvittar nu iaf för jag har redan sålt min reservturbo jag hade liggandes hmm

MVH Ugge

Sök