Varför finns det så mycket "lågbudget-bilar" här i Sverige?

BowserQ
8 november 2009 · 121 Inlägg

Varför finns det så mycket "lågbudget-bilar" här i Sverige?
Exempel: Renault, ford, toyota, vw, audi, snik mb.

Varför har vi inte som USA. Där är ju standard att alla bilar ska vara stora. Men här i Sverige så verkar vi köra snål-bilar. Medans andra länder kör feta lyxbilar.
Det är ju sällan man ser en Mercedes S-klass och Audi A8.
Citroen och Renault och vw verkar ta över sverige. Bilarna bli bara mindre och mindre.

Varför har vi inga cadillacs, lincoln, lexus, Fet ford o.s.v som standard bilar?

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
8 november 2009 · 5 042 Inlägg

BowserQ skrev:
Varför finns det så mycket "lågbudget-bilar" här i Sverige?
Exempel: Renault, ford, toyota, vw, audi, snik mb.

Varför har vi inte som USA. Där är ju standard att alla bilar ska vara stora. Men här i Sverige så verkar vi köra snål-bilar. Medans andra länder kör feta lyxbilar.
Det är ju sällan man ser en Mercedes S-klass och Audi A8.
Citroen och Renault och vw verkar ta över sverige. Bilarna bli bara mindre och mindre.

Varför har vi inga cadillacs, lincoln, lexus, Fet ford o.s.v som standard bilar?

titta på ryssland, irak osv. våra " lågbudget " är lyx för dom ...
Eller vill du kanske köra runt med Lada osv ?
+ att i usa har man råd att köra jänke bilar pga billig bensin !"

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (8 november 2009)

C H E V R O L E T <3
Fellow
8 november 2009 · 1 581 Inlägg

Word! Bensin för 5-6 kr litern så är 2l/milen inte så farligt. Men 12-13 kr litern, då börjar de bli dyrt. Så varför sitter inte du op en Dodge SRT, Lincoln, Cadillac själv? För dyrt kanske?

Turbomatte Lackerare/Rekondare
8 november 2009 · 834 Inlägg

BowserQ skrev:
Varför finns det så mycket "lågbudget-bilar" här i Sverige?
Exempel: Renault, ford, toyota, vw, audi, snik mb.

Varför har vi inte som USA. Där är ju standard att alla bilar ska vara stora. Men här i Sverige så verkar vi köra snål-bilar. Medans andra länder kör feta lyxbilar.
Det är ju sällan man ser en Mercedes S-klass och Audi A8.
Citroen och Renault och vw verkar ta över sverige. Bilarna bli bara mindre och mindre.

Varför har vi inga cadillacs, lincoln, lexus, Fet ford o.s.v som standard bilar?

För att i usa tar alla feta krediter så att dom kan köpa sådana bilar, och sen tar dom större krediter för att kunna tanka sina bilar.

Dock är usa rätt mycket större än sverige så du har ju större chans att se fina bilar där än här, men dom har rätt mycket skräp därborta dom med.

Volvo740-88 Volvo850-92
8 november 2009 · 1 678 Inlägg

Undra varför bensinen måste vara så dyr här i Sverige. Men inte i USA :s
Sverige har ju världens högsta bensinskatt, men inte irak eller USA eller afrika.

Texasbo
8 november 2009 · 43 Inlägg

Fellow skrev:
Word! Bensin för 5-6 kr litern så är 2l/milen inte så farligt. Men 12-13 kr litern, då börjar de bli dyrt. Så varför sitter inte du op en Dodge SRT, Lincoln, Cadillac själv? För dyrt kanske?

Var i Westvirginia i september betalade då under 4 kr litern 2.30 dollar gallon
Kör själv chevrolet caprice kombi med 5.7 liters v8 till vardags året om och har så gjort
1 ca 15 år nu värt varenda krona i soppa

FugitivE BMW Power
8 november 2009 · 2 362 Inlägg

Vad säger att ford är "lyx" bilar? samt Lexus? som typ är en toyota?

Och att säg att Audi är en lågbudgetbil är väl att ta i.

Nämn en Ford och Lexus som är så "lyx" ?

BMW, bogsering med wire :/
Texasbo
8 november 2009 · 43 Inlägg

FugitivE skrev:
Vad säger att ford är "lyx" bilar? samt Lexus? som typ är en toyota?

Och att säg att Audi är en lågbudgetbil är väl att ta i.

Nämn en Ford och Lexus som är så "lyx" ?

Ford E-650  Ford excursion eller hur fan det stavas  Ford mustang

Ante945
8 november 2009 · 26 Inlägg

I USA är volvo å saab lyx och här är det vanligt "skräp" och tvärtom. Sen att sverige har en av europas äldsta vagnpark är ju inget vi skryter med precis i media. Ungefär samma när det gäller vägnätet om jag inte minns fel lr statistiken vänt...

Varför finns det bara ETT konkurrensverk???
Audi A5 Sportback "S Line" (2013)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
8 november 2009 · 946 Inlägg

BowserQ skrev:
Varför har vi inga cadillacs, lincoln, lexus, Fet ford o.s.v som standard bilar?

Varför? Varför måste vi alltid vara som jänkarna? Varför ska vi fira Halloween? Varför ska allt som finns i USA finnas här? Alla behöver inte vara som USA jämt.

Dock diggar jag jänkebilar tack vare deras storlek och deras motorer, men i ärlighetens namn är det mest skit de producerar där borta. OK, gamla jänkebilar från 40-, 50- och 60-talet finns det kvalitet i men lägg där till ett antal hundra, ibland tusen, timmar i jobb och underhåll med dessa bilar som krävts för att hålla dem rullande... Nyare jänkebilar är rena skiten, kvaliten är urusel på dem. Såg ett reportage från USA där en bilägare intervjuvades, dennes jänkarbil (tror det var en Blazer) hade på ett år blivit lika skramlig i inredningen som hennes tio år gamla Toyota. När tom en amerikan säger nåt sånt, DÅ har det gått långt.

Skulle istället vända på ditt resonemang: Varför finns det så många lågbudget-bilar i USA?
Det är VI som kör kvaliten, jänkarna kör skiten.

Jaja, lite svårt att vara konsekvent för mig, älskar trots allt jänkarnas bilar samtidigt som jag vet att det är rena skiten... Hmm, får fortsätta fundera på det här lite... smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Holiace
8 november 2009 · 1 754 Inlägg

Det är mycket lågbudgetbilar här för att bilar är dyra och vi är inte rika. Jag ser dyra bilar varje dag. Men de flesta är billigare.

Jag kan inget om allt.
Texasbo
8 november 2009 · 43 Inlägg

Dave_C70 skrev:

BowserQ skrev:
Varför har vi inga cadillacs, lincoln, lexus, Fet ford o.s.v som standard bilar?

Varför? Varför måste vi alltid vara som jänkarna? Varför ska vi fira Halloween? Varför ska allt som finns i USA finnas här? Alla behöver inte vara som USA jämt.

Dock diggar jag jänkebilar tack vare deras storlek och deras motorer, men i ärlighetens namn är det mest skit de producerar där borta. OK, gamla jänkebilar från 40-, 50- och 60-talet finns det kvalitet i men lägg där till ett antal hundra, ibland tusen, timmar i jobb och underhåll med dessa bilar som krävts för att hålla dem rullande... Nyare jänkebilar är rena skiten, kvaliten är urusel på dem. Såg ett reportage från USA där en bilägare intervjuvades, dennes jänkarbil (tror det var en Blazer) hade på ett år blivit lika skramlig i inredningen som hennes tio år gamla Toyota. När tom en amerikan säger nåt sånt, DÅ har det gått långt.

Skulle istället vända på ditt resonemang: Varför finns det så många lågbudget-bilar i USA?
Det är VI som kör kvaliten, jänkarna kör skiten.

Jaja, lite svårt att vara konsekvent för mig, älskar trots allt jänkarnas bilar samtidigt som jag vet att det är rena skiten... Hmm, får fortsätta fundera på det här lite... smile

Säger bara en sak har du provkört nya Lincoln Navigatorn så tror jag inte du uttalat dig på samma sätt
finns fan ingen skönare bil hade jag

Holiace
8 november 2009 · 1 754 Inlägg

Som Subw000fer sa, bilar är dyra här. Så enkelt är det.

Jag kan inget om allt.
Timol
8 november 2009 · 358 Inlägg

Ägandekostnad skiljer länder emellan och spelar stor roll, sen tycker nog en hel del svenskar att de inte behöver v8 eller 5,27 meter cadillac för att ta sig till jobbet.

Velox
8 november 2009 · 73 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

BowserQ skrev:
Varför finns det så mycket "lågbudget-bilar" här i Sverige?
Exempel: Renault, ford, toyota, vw, audi, snik mb.

Varför har vi inte som USA. Där är ju standard att alla bilar ska vara stora. Men här i Sverige så verkar vi köra snål-bilar. Medans andra länder kör feta lyxbilar.
Det är ju sällan man ser en Mercedes S-klass och Audi A8.
Citroen och Renault och vw verkar ta över sverige. Bilarna bli bara mindre och mindre.

Varför har vi inga cadillacs, lincoln, lexus, Fet ford o.s.v som standard bilar?

titta på ryssland, irak osv. våra " lågbudget " är lyx för dom ...
Eller vill du kanske köra runt med Lada osv ?
+ att i usa har man råd att köra jänke bilar pga billig bensin !"

Det är väl inget fel på att åka lada!? hmm

Dansken-
8 november 2009 · 950 Inlägg

Japp, bilarna är mycket billigare i USA och bilarna är överlag större. Men vilken skit!!! Har haft många hyrbilar i USA och man blir ju besviken gång på gång. Där är helt klart en anledning till att bilarna är billigare. Klart att där finns många fina amerikanska bilar, men de som "average Bob" kör är ingen höjdare. Svennes Volvo eller SAAB är mycket bättre bilar.
Nu pratar jag självklart inte om 50 och 60-talet, för då var det ju lite roligare med amerikanska bilar.

alexandern
8 november 2009 · 161 Inlägg

äre bara jag som tror att dom har mycket större bilar för att dom är mycket fetare än oss svenskar också? big_smile

maco
8 november 2009 · 1 207 Inlägg

Varför skulle bilar från andra sidan pölen vara så mycket lyxigare? Faktum är att aristokatterna har riktigt skitit sig själva i näven pga. deras kapitalism och arrogans. Bilarna blir sämre och sämre och modeller stressas ut. Hybrisen är fullständig. När de flera år för sent märker att kunderna inte är nöjda köper de upp märken som kunderna egentligen skulle köpt ifrån först och "sätter sig egen prägel på det". Dvs de drar ned på kostnaderna (oftast på kvalitén, arbeten och märkets identitet) och badgeswappa dem.

När man har blivit något i amerikatt köper man eurobilar - och är mannen med stort M.

Texasbo
8 november 2009 · 43 Inlägg

Dansken- skrev:
Japp, bilarna är mycket billigare i USA och bilarna är överlag större. Men vilken skit!!! Har haft många hyrbilar i USA och man blir ju besviken gång på gång. Där är helt klart en anledning till att bilarna är billigare. Klart att där finns många fina amerikanska bilar, men de som "average Bob" kör är ingen höjdare. Svennes Volvo eller SAAB är mycket bättre bilar.
Nu pratar jag självklart inte om 50 och 60-talet, för då var det ju lite roligare med amerikanska bilar.

Jo men du måste ju hyra på rätt ställe har hyrt alltid av Hertz presige klassen och bilarna har hållt allt man kan begära  var där i september och hade då en lincoln navigator 2009 med 500 mil på mätaren
att köra den var skönare än sex garanterat

Volvo740-88 Volvo850-92
8 november 2009 · 1 678 Inlägg

maco skrev:
Varför skulle bilar från andra sidan pölen vara så mycket lyxigare? Faktum är att aristokatterna har riktigt skitit sig själva i näven pga. deras kapitalism och arrogans. Bilarna blir sämre och sämre och modeller stressas ut. Hybrisen är fullständig. När de flera år för sent märker att kunderna inte är nöjda köper de upp märken som kunderna egentligen skulle köpt ifrån först och "sätter sig egen prägel på det". Dvs de drar ned på kostnaderna (oftast på kvalitén, arbeten och märkets identitet) och badgeswappa dem.

När man har blivit något i amerikatt köper man eurobilar - och är mannen med stort M.

Tja öviksbo.

Det blir som kina. Volvo och toyota är ju marjoritets bilar.

Subw000fer--92 skrev:

Volvo740-88 skrev:
Undra varför bensinen måste vara så dyr här i Sverige. Men inte i USA :s
Sverige har ju världens högsta bensinskatt, men inte irak eller USA eller afrika.

Trodde jag var Holland? roll Men du kanske har rätt wink

Dom också. Men jag tror att det är Holland och danmark och sverige som har högst.
Går vi ur EU så blir det billigare. big_smile Nej till EU.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang