Mitt projekt började med att jag skulle piffa upp bilen lite men det spårade snart ur skulle bara bli mer och mer, och på den vägen är det. Jag satsar mest på karossen först. Eftersom motorn är lätt att bygga om i efterhand. Så... Visa mer
Hej har varit sjuk så det har inte hänt nåt på ett litet tag men nu är det bättre. var ju tvungen att se hur det blir med framskärm, skärmen är bucklig och den vänstra sitter på en annan 240i så två nya ska jag köpa ska göra en balk till v-låda så motor och v-låda siter i hopp och är i bilen.
Nu är växellänkaget fixat så man kan växla spaken är en fyrkantsprofils bit som jag tog på skoj bara, ska såklart han en riktig spak sedan. växellåds balken är på plats nu, ska göra någon typ av förstärkning till den sedan. Jag har börjat med ett motor fäste för dem gamla blev inte bra så det får bli nya
Ja jag gjorde ju några små töntiga först som inte blev bra så dem nya fick bli lite större nu använder jag fyra hål i blocket istället för tre som förut.
Höger motor fäste färdigt jag hade bara tre motor kuddar så jag kunde inte göra vänster fäste men jag har beställt en till så den kommer väl snart hoppas jag