2565
Sök

BMW E34 530 -93 skakningar...

15 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Tja!
Jag har ett problem med bilen som jag inte har en aning om vad det kan vara som är fel.
Det är så att när jag ligger i högre hastigheter (ungefär 100+) och bromsar halvhårt så skakar det väldigt mycket från framvagnen.

Och jag undrar om någon som är lite mer kunnig om BMW eller om just det, och skulle kunna hjälpa mig.
Skulle vara enormt tacksam då.

PS: jag har kollat så det inte är skeva bromsar, och det är det inte..

1 798 Inlägg
9 november 2009
Med stor sannolikhet är de någon av stagen i framvagnen vanlig fel på gamla tunga bmw har själv haft samma problem på de e34 ja haft

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
10 november 2009
Eller har du tappat nånt balansvit från ett fram hjul, det är också en orsak till skakning i ratten vid den hastighet, kolla om du inte saknar några eller gör en hjulbalansering på nytt.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 482 Inlägg
10 november 2009
Casterstagen är nog soppslut.
Även kallade Tryckarm / bakre länkarm.

Finns på biltema för 499kr styck inkl led och bussning smile

BLT Service
Theracords Music Label

320 Inlägg
11 november 2009
känt bmw fel. har du möjlighet till lyft eller liknande kan du gå under och känna bryta med en kofot på allt du ser. ofta är bussningarna väldigt dåliga och behöver bytas om inte någon led. skulle gissa på spindelled eller ett stag.

Bmw Ownz

1 353 Inlägg
11 november 2009
Jag hade ju börjat med att byta bromsskivor och se om det blir bättre då, om det bara vibrerar när du bromsar.

Men som dom flesta påstår så är det rätt vanligt att just E34 är dåliga i framvagnen då det är tunga bilar

There's no replacement for displacement

93 Inlägg
11 november 2009
Batta skrev:
Jag hade ju börjat med att byta bromsskivor och se om det blir bättre då, om det bara vibrerar när du bromsar.

Men som dom flesta påstår så är det rätt vanligt att just E34 är dåliga i framvagnen då det är tunga bilar

1+

Tippar också på skivorna.. Dom slår sig rätt lätt!

Sök