Styling, skulder osv

Madhouse
3 januari 2010 · 1 079 Inlägg

Jag struntar då fullständigt i om ägaren har tagit lån för att styla, köpa bils osv, det är då bättre att göra så medans man har intresset och orken, när man väl sparat ihop pengarna kanske man har andra intressen eller blir ihjälkörd på vägen till banken när man ska ta ut pengarna och handla för. Kan man bara betala ett lån så är det inget fel alls i att göra så även om det är en "dum" investering med allt som har med bilar så har man då kul iaf.

Jag hade ett medlemslån på min gamla bil och det är inget jag ångrar, var bland det bästa jag gjort hade skitkul under den tiden man grejade med den, hade jag sparat ihop pengarna tills idag hade jag nog aldrig fått uppleva den tiden. Nu sitter man och letar garage och ett kommande bilprojekt. Krävs det så tar jag ett nytt medlemslån och lever livet medans man kan.

Skenförsäkringar bryr inte jag mig om vad andra gör heller, tar man risken att skriva bilen på någon annan så kommer inget försäkringsbolag klaga förrän man försöker använda sin "rätt" då någonting hänt med bilen. Då kommer de göra mycket för att slippa betala och med en skenförsäkrad bil som blivit stulen eller vandaliserad så finns risken att man får betala ur egen ficka. Även om det kostar mer på en själv än föräldrarna så får man ta det, har man inte råd får man överväga att välja mellan dyr försäkring eller riskera att bli lottlös på en skenförsäkring. Risken är ju alltid större att något händer på en stylad/trimmad bil.

Med andra ord man får sköta sig själv och skita i vad andra tycker.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
evilaudio
3 januari 2010 · 16 195 Inlägg

TenZer skrev:

evilaudio skrev:
har 2 bekanta som inte fått ut en krona på försäkringen när dom haft sin bil stående på en annan i familjen.  har man en morsa på typ 65 år så tror ja inte hon åker runt i en stylad bil me en massa stereo i.

Är det troligt att hon är brukaren av bilen? nej. Men är det omöjligt då? nej. Måste dom inte bevisa att bilen är sk skenförsäkrad annars kan dom ju komma undan med vad som hällst...

de e den som äger bilen så måste bevisa de.. inte bolaget-   vill dom inte betala ut nå pengar så göra dom inte de.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Alecci
3 januari 2010 · 2 014 Inlägg

TenZer skrev:

evilaudio skrev:
har 2 bekanta som inte fått ut en krona på försäkringen när dom haft sin bil stående på en annan i familjen.  har man en morsa på typ 65 år så tror ja inte hon åker runt i en stylad bil me en massa stereo i.

Är det troligt att hon är brukaren av bilen? nej. Men är det omöjligt då? nej. Måste dom inte bevisa att bilen är sk skenförsäkrad annars kan dom ju komma undan med vad som hällst...

När det gäller försäkringsbolag och de har en misstanke om någon form av försäkringsbedrägeri (skenförsäkring är en form av bedrägeri) ligger bevisbördan på försäkringstagaren, inte tvärtom.

Sålunda, säger försäkringsbolaget att de inte tror på dig så är det upp till dig att bevisa att saker och ting ligger till på ett visst sätt. Omvänt mot vad som gäller i domstolsmål, med andra ord.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang