Volvo 850 - går dåligt ibland, hackar sig fram

Chevy_
12 november 2009 · 14 Inlägg

Hej!
Har hittat mer problem med min "nya" 850 GLT 92..

När jag ligger på 3ans växel och ska gasa upp för att lägga i 4/5ans växel så hackar den som om det vore bensin stopp så jag måste lätta på gasen eller gå ner på 2an då får den ett ryck och kör som aldrig förr...

En gång dog hela bilen, all ström, allt, inte ens varningsblinkers funka, la i 1an och vred på nyckeln så de hacka sig fram och efter några sekunder startade den och gick hur bra som helst :S

Och så har jag lite panik över att det är pyttelite vitt gegga på oljestickan... topplockspackningen som håller på att gå?

Rand
12 november 2009 · 1 024 Inlägg

gegga på stickan beror på att man åker korta svängar.. kör långt med bilen så ska du se att det löser upp sig å försvinner.. det andra kan vara jordkabeln som klappar eftersom hela bilen bara dog ?

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Chevy_
12 november 2009 · 14 Inlägg

Okej .. jo den har iofs stått 2 månader och jag har kört max 15 mil med den sen jag köpte den.. ska kolla jordkabeln smile men det känns som det är något med motorn .. tänk dig att du har full gas på 3an men du kommer ingenstans, bara hackar som om den ska lägga av vilken sekund som helst.. kanske inte är meningen att jag ska ha 850 .. har 2 st till och en står med trasig motor för topplockspackningen har gått och den andra håller topplockspackningen att gå på och den startar inte heller..  men det är bra comfort i dom må jag säga smile

Senast redigerat av Chevy_ (12 november 2009)

Rand
12 november 2009 · 1 024 Inlägg

jag menade inte om med att bilen går dåligt menade på om allt bara stendör asså hela bilen så kan det vara jordkabeln, har du bytt tändelar lmm. kollat felkoder ?

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang