5901
Sök

Hjälp med kokande m50b25 (e34 1990)

1 422 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
Behöver lite snabb hjälp, vart sitter termostaten på m50b25 motorn? Sitter i detta fall i en e34 525 1990.
Senast redigerat av cheffer (16 november 2009)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
15 november 2009

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 422 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
Tackar så mycket smile Går vattenpumpen och generatorn på samma rem? Jag har uppfattat det så av den där hemsidan iaf.

Någon som varit med om att bilen körs på landsväg i normalt tempo 80-110km/h  och helt plötsligt stiger värmen tokfort och bilen börjar koka, vad kan det bero på? Min första tanke är att det blivit fel på termostaten och den har stängts och låst sig där, men känns konstigt att termostaten går från öppet till stängd medans den är varm och sedan fastnar där.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
15 november 2009
cheffer skrev:
Tackar så mycket smile Går vattenpumpen och generatorn på samma rem? Jag har uppfattat det så av den där hemsidan iaf.

Någon som varit med om att bilen körs på landsväg i normalt tempo 80-110km/h  och helt plötsligt stiger värmen tokfort och bilen börjar koka, vad kan det bero på? Min första tanke är att det blivit fel på termostaten och den har stängts och låst sig där, men känns konstigt att termostaten går från öppet till stängd medans den är varm och sedan fastnar där.

termostat, vattenpump, igensatt kylare eller toppackning gissar jag på.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 422 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
Isf termostaten skulle jag tro. Kommer inget vatten ut till kylaren så den är helt kall och slangarna med, bara slangen från påfyllning till motorn som är varm och det känns som att termostaten lagt av och stängt. Hur stor är chansen att toppen är skev när den har kokat? Kördes inte länge alls utan precis när den kom upp på rött och varnade så svängde jag in till vägkanten och stängde av. Men går vattenpump och generator på samma rem?

Sök