Hjälp med Värmeproblem vw golf -91

Snurrbo_240 Snurrbo
16 november 2009 · 44 Inlägg

Jaha här kommer ännu en tråd angående värmeproblem i en vw golf, jag har läst igenom dom flesta trådar både här på garaget och andra forum men har inte hittat något bra svar.

Problem" Värme kommer från kupéfläkten i ett par sekunder sedan försvinner den.
Jag har bytt termostat,kyl och spolat rent värmepaketet inne i bilen + att jag inte har några
"spjäll" på slangarna in till värmepaketet som vissa golfar fick eftermonterat pga sprukna
värmepaket.

Frågan är nu då kan det vara så att det e en massa luft i systemet som jag inte har fått bort efter
kyl och termostat byte eller kan det vara så att vattenpumpen är paj? temgiveren står dock "rätt"

Nivån på kylarvätskan sjunker inte så jag tror inte att det är läkage nånstans.

All hjälp och förslag på felsökning är varmt välkommet

Mvh Snurrbo

Senast redigerat av Snurrbo_240 (16 november 2009)

Snurrbo_240 Snurrbo
16 november 2009 · 44 Inlägg

Ok bytte vatten pumpen idag och luftade systemet funkar kanon nu.
Men har en annan fråga som jag gärna vill få svar på.
Är det vanligt att el fläkten går igång ofta i den här tempraturen som vi har nu har nämligen en passat med likadan motor och den går igång väldigt sällan gämfört med golfen iof så är väl kylet större på passaten kanske är därför?

tonimakaroni
17 november 2009 · 747 Inlägg

Snurrbo_240 skrev:
Ok bytte vatten pumpen idag och luftade systemet funkar kanon nu.
Men har en annan fråga som jag gärna vill få svar på.
Är det vanligt att el fläkten går igång ofta i den här tempraturen som vi har nu har nämligen en passat med likadan motor och den går igång väldigt sällan gämfört med golfen iof så är väl kylet större på passaten kanske är därför?

Hur ofta är ofta för dig då och vad för slags körning kör du ?

/ Toni Larsson
Snurrbo_240 Snurrbo
19 november 2009 · 44 Inlägg

tonimakaroni skrev:

Snurrbo_240 skrev:
Ok bytte vatten pumpen idag och luftade systemet funkar kanon nu.
Men har en annan fråga som jag gärna vill få svar på.
Är det vanligt att el fläkten går igång ofta i den här tempraturen som vi har nu har nämligen en passat med likadan motor och den går igång väldigt sällan gämfört med golfen iof så är väl kylet större på passaten kanske är därför?

Hur ofta är ofta för dig då och vad för slags körning kör du ?

tja jag körde ca en mil lungn körning på 70 väg sedan när jag stannade så var fläkten
igång stannade efter ca 20 sekunder stod på tomgång enstund med full värme på i bilen
var på Fläkten startade igen efter 1-2 minuter på tomgång och var igång ca 20 sekunder igen osv

tonimakaroni
19 november 2009 · 747 Inlägg

Verkar som bilen kommer upp i temperatur snabbt iaf? Har du kollat så kylaren inte är tilltäpt någonstans?

/ Toni Larsson
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang