Lupo (1,0 -99) droppar vätska och /eller olja!!!

Lupovargen
16 november 2009 · 3 Inlägg

Hej

Jag är trött på min VW Lupo!
man får fylla på olika vätskor hela tiden och checka nivåerna
Jag kan inte mycket om motorerna ännu men har kollat att bilen droppar vätska under till på tre olika ställen efter att man kört hem från jobbet (ca 1mil)!
Under motorn eller precis intill (ser ut som motorolja, dock inga stora fläckar), kylarvätska eller vatten direkt under kylaren (kan man fylla på för mycket åt gången?)  och små droppar olja eller någonting annat vid hjulet vänster bak /bredvid avgasröret.

Köpte bilen två år sedan och vill inte att den stannar på vägen...
Blir servicen dyr?

Tack för hjälpen

Lupo-pendlaren

ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

läckande bromsolja läckande vattenpump och läckande oljetrågspackning det är vad jag kan komma på

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

vänta under kylaren sa du ja då är det kylarläck

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Lupovargen
16 november 2009 · 3 Inlägg

tack för hjälpen Ironhead!!

?? Kan jag byta packningen själv?
Går bilen genom besiktning i nuvarande skick?
Hur fixar jag bromsoljeläckaget?

Oljan kan inte vara från växellådan...?

Tack igen............

ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

näää den lär inte gå igenom bromsoljeläcket är nog  bara en luftningsskruv på oket som inte sitter åt skulle jag tro och om det läcker i från växellådan då får  du riva ner lådan och byta packningar... nu är jag ingen expert på detta område

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Ramneborg Allt i allo
16 november 2009 · 358 Inlägg

det är nog ingen fara, häv i lite kylarcement. in på ok å hyr lyften å kolla vart det läcker olja. tvätta rent å kolla om du kan laga med "packning på tub" (ja ja vet att det inte är det optimala men vafan! det är en lupo) sen kollar du även vart det läcker där bak, om det är en nippel eller om det är på g å rosta av röret för dej.

De é nice !
Lupovargen
16 november 2009 · 3 Inlägg

tack, tack, tack!!!!

....jag tar bilen till mekonomen i byn. Låter inte som att det här kan kosta mycket!!
>Vill inte sälja bilen om den läcker!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang