Fundering kring villken turbo mätare?

linus_86
16 november 2009 · 4 Inlägg

ja som rubriken säger så ska jag skaffa mig en turbo mätare, men jag vet inte riktigt villken man ska köpa.

vad e det igentligen för skilnad på en för 300 vs en för 700 i funktion? Om man inte bryr sig om hur den ser ut.

Andreas 940 -utan 940
17 november 2009 · 1 728 Inlägg

Dyrare mätare är väl oftast kalibrerade, jag köpte en på BSR och den är både snygg och visar exakt tryck. Har för mig att den kostade 500kr.
I skrivande stund fungerar inte deras hemsida men adressen är sv.bsr.se.

linus_86
17 november 2009 · 4 Inlägg

Okej.. va precis inne på deras sida, va d denna du menade? 

http://sv.bsr.se/products/544599/

Andreas 940 -utan 940
18 november 2009 · 1 728 Inlägg

Japp, fast den som är graderad till 1,5bar. Förr sålde de rejäla instrumenthus av metall men nu har de visst bara i plast, tänk på att du måste ha ett sånt om du inte ska panelmontera.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 november 2009 · 5 650 Inlägg

alla är ju nu mera stort sätt kinesiskt plastigt skit .vissa dyrare andra biligare beror helt på vad de sitter för logga i tavlan

de brukar stortsätt visa rätt men som sagt med tanke på all plast och grejjs så kan man ju inte räkna med att de kommer funka för all framtid..

hade en för 1000 kr i min 940 turbo funkade skit bra trots hur plastig och jävlig den va men 1½ år senare såg man tecken på att den börjar ge upp och va inte alls lika bra som när den va ny

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang