Har en till kvar, en Diesel. Tänkte ta den motorn och lådan och sätta i den här, rattväxel m.m Även andra delar från Dieseln, huv, baklucka, commodore fronten m.m Kommer väl se ut ungefär som den svart Dieseln när den här är klar.
Dålig bild
Rovan hehe
Reservdelsbilen dieseln
Får väl se om de är intressant, annars får jag bara sluta uppdatera
Började lägga igen dörrhandtagerna idag, och tog bort midjelisterna. ska gör elöppnade dörrar på den tänkte jag, även lägga igen skufflåset, men den blir de vajjer till.
Slipat rent för svets
dit svetsat, dörren slog sig lite men de ska fixas
en dålig bild, men man kanske ser att listerna är borta
skalman1 Tänkte ha Diesel huven, den har ett långt scoop. va bra, men tror luckan åker upp endå är man drar i vajern, den åker upp när man öppnar med nyckeln så.
Idag svetsa jag färdigt på högersidan. ska handla lite spackel o spackla lite bara. så byggde jag om colinojden från en startmotor som ska vara öppnaren till dörren.
här är lite bilder
Funktion före utseende
Bulan ska givetvis riktas, har gått med vinkelslipen lite för att få ner svetsen, ska köra lite till.
Nu är öppnings meknanismen klar, ska bara koppla in colinojden så dörren öppnas med en knapp. har inga bra bilder på de men de kommer om de är intressant?
Nu är öppnings meknanismen klar, ska bara koppla in colinojden så dörren öppnas med en knapp. har inga bra bilder på de men de kommer om de är intressant?
Klart det är intressant! Keep on working:cool:
Okej va bra
Här är 2 dåliga bilder.
tagit bort skärmen då jag borrade för vajjern. vajern går bakom skärmen upp i motorrummet, där är placeringen av colinojden.
Här gjorde jag hålet i dörren, de kapade på bilden är för jag skulle banka in så vajjen ligger fri när skärmen åker på igen.
tog inga bilder när de var monterat, de får bli nästa gång
Lite uppdatering, lite tråkiga kanske, är väl nästan på samma saker som förut hehe. har iaf beställt en fjärrstyrt strömbrytare som ska gå till colinojden så man öppnar dörren med en dosa
Nu sitter colinojden där iaf, ska bara kopplas in.
Börjat montera ihop
Här ligger min Coomodore spoiler och väntar på montering.
Nu står den på backen igen och skärmen är på.
nu återstår lite spackling och slipning. och inkoppliong av colinojden
sen blir de Lack! eller den blir rollad iaf, men tror de blir bra hehe