Hej!
Såg ditt inlägg när jag googlade lite om citroen C5.
Jag har haft precis samma på min bil som är en 2,2 HDI -03 med 24 000 mil på mätaren. Min har läckt sista året under de 4 500 mil jag har kört sedan dess. Ibland 1 liter på 20 mil ibland 1 liter på 100 mil. Kom fram till att det alltid läckte mer när det var kallt ute, på sommaren nästan inte alls.
Hade inne bilen på verkstad flera gånger utan att de hittade något. Tillslut konstaterades det att den läckte men inget synligt utåt. Det var alltså topplockspackningen som hade ett litet hål. Inget vitt i avgaser eller något sådant avslöjade det hela.
Bytte packning för 3 veckor sedan och förhoppningsvis ska det fungera nu. Har knappt använt den sedan dess, då även partikelfilter fick bytas veckan efter och även renoverning av dieselvärmaren...
Byte av packning kostade 17 000 kr på mekonomen verkstad, Citroen skulle ha 19 000 kr. Med facit i hand skulle jag gjort det på Citroen med tanke på allt strul jag fick .
Om du inte kan byta packning själv billigt hade jag nog sålt bilen billigt till någon gör det självare i stället för att börja laga. Verkar inte som om något håller för mer än 20 000 mil

Min har kostat mig alldeles för mycket..
Hälsningar
Fredrik