hur snabbt går era bilar??

jonesono Personal- och beteendevetare
17 maj 2006 · 1 082 Inlägg

Tilläggas kan göra att en någon skrev att "jag skulle aldrig busköra på en 30/50/70-sträcka".
Nehej, för det vore ännu mer idiotiskt då eller? Det är det här som är problemet!!
Det finns för fan en anledning till varför hastighetsgränserna är som dom är. Det är inte "bana" bara för att det är raksträcka och bilfri väg.. det är allmän väg. Krashar du så att du förstör vägen/räcket eller whatever, så har jag fan lust att åka hem till dig/er eller sjukhuset eller din jävla grav och kräva tillbaks försäkrings/skattepengar! Tänk om nån annan kunde resonera på detta sätt?!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Muz Wallraff
17 maj 2006 · 319 Inlägg

Har inte testat.. men vad gör en 740 gl? 180?smile
Och tyst jädrans 100 procentiga volvo raggare som överskattar hästar och hastighet..
en vanlig gl med annan kam är det inte 240 hk i.. blir så less när man kikar runt på blocket...tongue

mannen666666 preem pump
17 maj 2006 · 836 Inlägg

körde mellan stockholm och uppsala en gång.
gjorde det på cirka 7 minuter.
topphastigeten va lite över 350 för mig
det borde gått lite fortare men det var en svart motorcykel med en svartklädd snubbe på som va i vägen.
när jag äntligen kommit om honom kunde jag gasa igen

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
Aga_Diff Bärs!
17 maj 2006 · 3 456 Inlägg

Körde från Täby till Fjärdhundra på 36min med min Volvo 740 - 210km/h - 4500RPM

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
xisten sixten
17 maj 2006 · 252 Inlägg

265 sen kom den alldeles för otrevliga hastighetsspärren... sad finns väl runt 2000rpm kvar att ge innan varvstoppet då...

parayaCar
17 maj 2006 · 424 Inlägg

jonesono skrev:
Tilläggas kan göra att en någon skrev att "jag skulle aldrig busköra på en 30/50/70-sträcka".
Nehej, för det vore ännu mer idiotiskt då eller? Det är det här som är problemet!!
Det finns för fan en anledning till varför hastighetsgränserna är som dom är. Det är inte "bana" bara för att det är raksträcka och bilfri väg.. det är allmän väg. Krashar du så att du förstör vägen/räcket eller whatever, så har jag fan lust att åka hem till dig/er eller sjukhuset eller din jävla grav och kräva tillbaks försäkrings/skattepengar! Tänk om nån annan kunde resonera på detta sätt?!

kräver du skattepengar från alkisar på gatan också?

**// Toyota \\**
Sharky
17 maj 2006 · 10 287 Inlägg

Ja säkert....

Stockholm -Uppsala räknas som 75km....på cirka 7 minuter. Det är 642km/tim i snitt.

/Göran

mannen666666 skrev:
körde mellan stockholm och uppsala en gång.
gjorde det på cirka 7 minuter.
topphastigeten va lite över 350 för mig
det borde gått lite fortare men det var en svart motorcykel med en svartklädd snubbe på som va i vägen.
när jag äntligen kommit om honom kunde jag gasa igen

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Psychotic Brum säger bilen.
17 maj 2006 · 394 Inlägg

Sharky skrev:
Ja säkert....

Stockholm -Uppsala räknas som 75km....på cirka 7 minuter. Det är 642km/tim i snitt.

/Göran

mannen666666 skrev:
körde mellan stockholm och uppsala en gång.
gjorde det på cirka 7 minuter.
topphastigeten va lite över 350 för mig
det borde gått lite fortare men det var en svart motorcykel med en svartklädd snubbe på som va i vägen.
när jag äntligen kommit om honom kunde jag gasa igen

hahah Sharky är bara avis för att hans bil inte går så Snabbt.. wink
Min audi går då iallfall ca 579km/h så jag ligger ju oxå efter men jag tar de som en man!..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
abe-gbg
17 maj 2006 · 83 Inlägg

har vart uppe i över 200 med callen, men ska mäta närmare med GPS i sommar...

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience
Wallo
21 maj 2006 ·

tänk om de sitter nån liten polis på sidan - och letar rätt på regnr. på bilarna.. dom har då ganska fina bevis....

MeloveGolf Vw trimmare
21 maj 2006 · 2 995 Inlägg

kungsylvia skrev:
tänk om de sitter nån liten polis på sidan - och letar rätt på regnr. på bilarna.. dom har då ganska fina bevis....

synd för dom vet dom vem som var föraren vid tillfället då det skedde? wink

Edit: Min mätare går bara till 200 men motorn vill längre....

Senast redigerat av MeloveGolf (21 maj 2006)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Mb_freak Mercedes
21 maj 2006 · 162 Inlägg

215Km/H en Mercedes E300TD 99- 177Hk tongue

Just Löve Mercedes-Benz ;)
callook_skane Avstängd
21 maj 2006 · 257 Inlägg

205 med ren E85 i tanken.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
21 maj 2006 · 2 933 Inlägg

180 km/h hade jag med min pärla igår, 110 friska kussar i min 240.. tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Wallo
21 maj 2006 ·

MeloveGolf skrev:

kungsylvia skrev:
tänk om de sitter nån liten polis på sidan - och letar rätt på regnr. på bilarna.. dom har då ganska fina bevis....

synd för dom vet dom vem som var föraren vid tillfället då det skedde? wink

Edit: Min mätare går bara till 200 men motorn vill längre....

de behöver dom ju inte veta.. kamerorna fungerar ju så

__hogberg__
21 maj 2006 · 1 161 Inlägg

har aldrig provat att toppa goffen men 120 har ja vart uppe i iaf smile

Nasty Heavy Metal N' Horsepower
21 maj 2006 · 174 Inlägg

jonesono skrev:
Okey, det märks att alla inte riktigt förstår vad jag menar med mitt inlägg.
Det är hittills bara en av er som svarat (DayDreameR) som har passerat 25-strecket när det gäller ålder (en gräns försäkringsbolagen oftast räknar som folk benägna att krasha osv). Alla ni andra var mellan 18-20 år = vårdslöshetsåldern. Det märks ju att ni tror er ha såna bra körkunskaper på erat sätt att svara på frågan.

"jag är 20 år idag men jag var uppe i 175 med förra bilen samma dag jag tog körkortet typ en halvtimme efter jag kört upp hehe"
Vad säger det här? Hade någon form av incident inträffat är de mycket troligt att det gått rent åt helvete för han.. och då menar jag att det att om han dessutom kört på någon annan så hade det gått ännu mer åt helvete! En kontrollerad bansträcka är ingen allmän väg, även om gemene man/ungdom verkar tro att det är så. Du har aldrig full kontroll på bilen, du kan möjligtvis ha en upplevd kontroll.. men inträffar det något är du totalt kört i farter över 150 km/h.
Ja jag vet att det inte (oftast iaf) springer ut barn på motorvägen, men det finns andra bilar där och är det en helt ren väg KAN det dyka upp föremål/djur på vägen som gör att ni själva krashar/blir fastklämda/dör. Tänk för fan på det här!!
Det som problemet är med alla jävla fartdårar är attityden... är jag helt ensam i detta schletna land om att vara 21 år och köra vettigt?? Observera att det är inte vettigt på något sätt att köra högre än skyltarna visar!

Em annan anledning till min vrede är att snart nog, så kommer ni tom höja försäkringspremierna för era mammor eftersom det i längden inte kommer hålla att köra som ni gör. Även om ni inte håller 170 varje dag, misstänker jag att det inte är några vidare lagliga körningar på de större vägarna. Men min förbannelse riktar sig även mot de som kör som idioter och har bilen försäkrad på sig själva, ni höjer premien för mig/oss som verkligen kör lagligt!!
Det handlar om omogen attityd och att man skall försöka hävda sig.. ge fan i det och liv kommer att besparas.

Ja tänk om fler kunde resonera som du...
Tror du att från dagen man fyller 25 så är man helt plötsligt en perfekt förare?
Du kan ju inte utesluta att det finns skickliga förare som är yngre än så...
Vad gäller din stackars premie så lär det ju inte göra så stor skillnad om 10 pers på garaget.org  börjar köra helt lagligt eller hur?

Om man snackar om att "liv ska besparas" så har jag ett bättre förslag.
Förbjud bilen som ett transportmedel så sparar vi både vägar, miljö och LIV. Alla som bara åker från A-B kan åka buss/tåg/tunnelbana; kvar blir vi som älskar att köra bil och bara gör det för nöjes skull big_smile Kan det vara 1% av Sveriges billister?

Självklart ligger det nåt i det du säger eftersom det finns folk som inte alls borde ha körkort; det håller jag med om. Men själv kan jag inte ta åt mig ett dugg..

topic: enligt pappret 188 km/h. får testa och se senare

Senast redigerat av Nasty (21 maj 2006)

Alla kan köra fort rakt fram...
SIGGE_C70R
21 maj 2006 · 258 Inlägg

volvo s40 1,6 se 1998

200 km/h men sen tog bilarna min väg så kunde inte forsätta mer men det ska ligga på 200 km/h
eller strax över och däckarna hade inte bra med luft
men otroligt gjorde den 200km/h

SIGGE_C70R
21 maj 2006 · 258 Inlägg

men det var värkligen farsans bil wink
min bil kommer lite senare då får jag testa med egen bil big_smile

inyourbed
21 maj 2006 · 53 Inlägg

Körde 218 igår, men går nog att pressa den lite till / V70 Glt 170hk-98

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang