hur snabbt går era bilar??

sandin_90 Truck Drivers Move The Nation!
2 mars 2011 · 350 Inlägg

118km/h! Hon ä en riktig rääcer min Diesel merca!

----------------Våga Vägra Volvo----------------
RD_87 Skrotsamlare
2 mars 2011 · 4 031 Inlägg

Angående Volvos mätare så kan gamla 80-talare påstå vad som helst, min 245 GLT trodde att den toppade över 200 vilket den inte gjorde. Bilen skulle göra 185 enligt boken, med den lilla filning som var på motorn kanske 190-195 en bra dag, mätaren var uppe på 210 när jag fegade ur tongue
Bästa mätaren jag varit med om är min chrysler felar ca2%, jävligt imponerande på en 45 år gammal bil.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Transporter89
3 mars 2011 · 957 Inlägg

Enligt fabriken   så ska min honda accord Type S  190 häst  göra 229km/ jag har varit   upp i  220km/t max  vågade  ej mer  samt  det var jävligt mtk   motvind   men skulle  gissa på att den gör  240 max  på mätaren

Senast redigerat av BadBoy89 (3 mars 2011)

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
chryslerstratus
3 mars 2011 · 440 Inlägg

Min gamle Chrysler Stratus -97 2.0 133hk maxade 185 km/h på e4:an smile

Chrysler Town & Country -00 (3,8 180hk) maxar 170 km/h medans vår gamla Chrysler Town & Country från -93 (3,3 150hk) maxade nästan 200 km/h yikes

Vår Ford Ka maxar 165 km/h när vi testade, sedan blev det för skakigt.

Min Dodge Avenger lär maxa 210 km/h, fast den är bara 4-stegad automat så det blir inte ofta wink

mange_240
3 mars 2011 · 1 562 Inlägg

RD_87 skrev:
Angående Volvos mätare så kan gamla 80-talare påstå vad som helst, min 245 GLT trodde att den toppade över 200 vilket den inte gjorde. Bilen skulle göra 185 enligt boken, med den lilla filning som var på motorn kanske 190-195 en bra dag, mätaren var uppe på 210 när jag fegade ur tongue
Bästa mätaren jag varit med om är min chrysler felar ca2%, jävligt imponerande på en 45 år gammal bil.

har för mig att volvo pv hade den mest exakta hastighetsmätaren i ngt test aftonbladet hade.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
3 mars 2011 · 5 650 Inlägg

mange_240 skrev:

RD_87 skrev:
Angående Volvos mätare så kan gamla 80-talare påstå vad som helst, min 245 GLT trodde att den toppade över 200 vilket den inte gjorde. Bilen skulle göra 185 enligt boken, med den lilla filning som var på motorn kanske 190-195 en bra dag, mätaren var uppe på 210 när jag fegade ur tongue
Bästa mätaren jag varit med om är min chrysler felar ca2%, jävligt imponerande på en 45 år gammal bil.

har för mig att volvo pv hade den mest exakta hastighetsmätaren i ngt test aftonbladet hade.

precis de va den exakta mätaren man kunde få tag på va några teknik nissar som gjorde test på de där va både med i tv och på aftonbladet

de gämförde de riktigt gammla volvos mot de nya

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Masterworks
3 mars 2011 ·

Min bil går alldeles för fort!  cool

Anubis
3 mars 2011 · 1 255 Inlägg

Min gammla corolla -92 orkade fan upp i 180 km/h om man gav han lite tid ^^

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
TurboWille
3 mars 2011 · 107 Inlägg

Hade en gammal omega 3000 en gång.. Chippad, bortplockade kattar, 3" hela vägen o lite annat shit som ja inte mins. Va några år sen, men de fanskapet gjorde mätaren ut, alltså 270km/h.
Sen om den hade glädjemätare eller ej har jag inte in aning om.
Va på den tiden när GPSer fortfarande va för rika o inte för dom som körde en gammal rostig opel haha!
Men garanterat en bra bit över 200 är jag säker på..
Kan tillägga att den gjorde 200 på fyran tongue

Senast redigerat av TurboWille (3 mars 2011)

Dansgolv är till för dom som inte har råd att supa i baren..
Audi A8 (1996)
Rinnegan Malleus Malificarum
3 mars 2011 · 2 401 Inlägg

210 - 230km/h gör väl Buicken cirka.

Dock så tar det inte lång tid att komma upp i dem hastigheterna.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Shalle89
3 mars 2011 · 705 Inlägg

Varit uppe i 235 Km/h med min Lancer Och 265 Km/h med evo:n den klarar der men jag ville spara lite pengar på bensinen.

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Mitsubishi Evolution X MR "General Time Attack" (2010)
Robbs_
3 mars 2011 · 158 Inlägg

såg att någon tvekade mot 240 som gjorde 210.. Min har gjort 200 sen fick jag släppa av, då enligt mätarfart.. En glt med extraktorgrenrör och 2,5 tums system, inget annat gjort.. Får väl slänga upp bild bevis om ingen tror det?

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
Phed
3 mars 2011 · 242 Inlägg

Robbs_ skrev:
såg att någon tvekade mot 240 som gjorde 210.. Min har gjort 200 sen fick jag släppa av, då enligt mätarfart.. En glt med extraktorgrenrör och 2,5 tums system, inget annat gjort.. Får väl slänga upp bild bevis om ingen tror det?

Spelar ingen roll vad din mätare säger. När min audi var uppe i 200 mätarfart var det 182 enligt gps. Bmw'n i 230 = 214gps.

Man identifierar lätt troll när den påstådda hastigheten är så hög att den är dryg i en ny bil med på papperet oerhört mkt bättre väghållning. En 240 är som en jävla studsboll på vägen, hur lyckas ni få upp dem i påstådda 210 utan att raskt köra av så odal-kepsen flyger av huvudet på er?

Senast redigerat av Phed (3 mars 2011)

Andromeda Rumpmas
3 mars 2011 · 3 860 Inlägg

Kom på en gammal historia farsan berättade om det glada 70-talet lol

Året var 1974 och pappa hade nästan precis fått körkort och jobbade på traktens bruk. Han och en kompis hade varsin Volvo 142 -70 eller så de trimmade, typ det coolaste man kunde göra på den tiden i bilväg ute på bruksorten? Annan kam, planad topp och så vidare. Men så var man ju tvungen att ta reda på hur fort bilen gick med förbättringarna också.

I alla fall en kväll iförd finkostym på väg att uppvakta min mor bestämde han sig för att testa när han precis åkt igenom Flen på 57:an och fick väl upp bilen i 170 km/h när han såg en poliskontroll på andra sidan ett backkrön. Polisen var inte imponerad över att han kom förbi med låsta bromsar, och han fick skamset backa tillbaka till kontrollen. Som tur var var Polisen ensam på plats då den andra körde ett rattfyllo till provtagning (det här var ju 70-talet, de jobbade lite annorlunda då) så han släppte det efter någon kvarts högljudd föreläsning om ungdomar och bilar.

Kul att förklara för mormor och morfar varför han var sen, det var nästan det värsta sade han, han hade aldrig träffat dom förut tongue

Den 142:an slutade förövrigt sina dagar något år efter efter lite sladdande på en grusväg (rallysträcka). De var ofta ute och körde "rally" i mörkret så att de skulle se om de fick möte. I en lite skarp kurva ville den inte gå åt rätt håll och lade sig på taket som trycktes in 15 cm.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Snelhest Hertig
3 mars 2011 · 182 Inlägg

Phed skrev:
En 240 är som en jävla studsboll på vägen, hur lyckas ni få upp dem i påstådda 210 utan att raskt köra av så odal-kepsen flyger av huvudet på er?

Hahahahahaha.......

crille_86 Fartdåre =)
3 mars 2011 · 147 Inlägg

Med Celican 230km/h mätarfart, då va där liiiite till att ge, men i dem hastigheterna så märks det att där inte är nån vinge där bak.

Med E30in så har jag bar varit uppe i 160km/h mätarfart pga väldig ojämna bakdäck, kändes som att man satt i en tvättmaskin tongue

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!
BMW 325i Touring "Bettan 2" (2006)
Sam1r
3 mars 2011 · 485 Inlägg

mätarn ut på hondan smile

crille_86 Fartdåre =)
3 mars 2011 · 147 Inlägg

Haha, jag hade aldrig kommit i närheten av mätaren ut på Celican, för den slutar på 280km/h, och så fort går verkligen inte bilen tongue

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!
BMW 325i Touring "Bettan 2" (2006)
RD_87 Skrotsamlare
3 mars 2011 · 4 031 Inlägg

Enligt tabell jag hittat så skulle min 245 behövt varva 6500 på 4an eller 5500 på 5an för att klara 210km/h.
Jag la av vid rödmärke på 4an och då stod det 210 på mätaren, i verkligheten var detta alltså 192km/h under förutsättning att varvräknaren gick rätt. Med andra ord, mätaren suger och 240 är en traktor. tongue
Kan vi släppa denna meningslösa debatt nu? Visserligen hjälper det inte vad man säger så gjorde någons 240 235km/h med sportluftfilter och en wunderbaum. Ungerfär som att varenda compaktjävel gjorde 90 med femhalva.

Senast redigerat av RD_87 (3 mars 2011)

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Cupra_
3 mars 2011 ·

Phed skrev:

Robbs_ skrev:
såg att någon tvekade mot 240 som gjorde 210.. Min har gjort 200 sen fick jag släppa av, då enligt mätarfart.. En glt med extraktorgrenrör och 2,5 tums system, inget annat gjort.. Får väl slänga upp bild bevis om ingen tror det?

Spelar ingen roll vad din mätare säger. När min audi var uppe i 200 mätarfart var det 182 enligt gps. Bmw'n i 230 = 214gps.

Man identifierar lätt troll när den påstådda hastigheten är så hög att den är dryg i en ny bil med på papperet oerhört mkt bättre väghållning. En 240 är som en jävla studsboll på vägen, hur lyckas ni få upp dem i påstådda 210 utan att raskt köra av så odal-kepsen flyger av huvudet på er?

Snap tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang