Koppla förbi STARTSPÄRR på importbil (Calibra)

johang_90
24 november 2009 · 11 Inlägg

Jag behöver hjälp med att koppla förbi startspärren på min calibra (92:a)... jag har tappat bort nycklen och måste koppla förbi  den...

Jag har hittat boxen och kopplat ur den men jag vet inte kur man ska koppa kablarna eller om man måste använda nått kretskort??

Larmet är instalerat 94 och det står CONLOG på den!!!

Jag har fått igång så att bilen tänder men sen händer det inget mer...

AxlSam
24 november 2009 · 1 497 Inlägg

Varför inte nöja sig med en tråd?

DusanMandick Random Hero
25 november 2009 · 4 047 Inlägg

snott en bil o vill ha hjälp me o starta ? wink

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
laggey
25 november 2009 · 335 Inlägg

tvångsmata soppa och sen äre bara att åka hem, riva ner och sälja delarna?

johang_90
25 november 2009 · 11 Inlägg

Tappade nycklarna i havet....bilen fungerade klockrent innan... men måste komma förbi spärren nu...

Är ibnte säker på vilka kablar som ska kopplas och vilka som ska bort??

gamlingen
25 november 2009 · 5 198 Inlägg

Sånt lämnas väl inte ut här hoppas jag, ingen vet om det är din bil eller om du/nån snott den.

johang_90
25 november 2009 · 11 Inlägg

Det är ju såklart att det är min bil... kan inte regnummret i huvet för att jag köpte den för 2 veckor sedan... men tror det är uyg 264... om ni böhöver mer fakta för att kunna hjälpa mig med problemet så säg gjärna till...

Hybriden
25 november 2009 · 677 Inlägg

Du tappade nyckeln i havet?
herregud ........

Jag vill, inte vara dryg eller så men sök?

turboforssen Telge Drifting Team
25 november 2009 · 5 398 Inlägg

hur tappar man ett par nycklar i havet ?
hoppa i havet å simma ner då tongue
eller hitta ett elschema till larmet ( alla upgifter om va det är för larm brukar stå på boxen) å kolla hur det är kopplat

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
johang_90
25 november 2009 · 11 Inlägg

Jag har kollat nr på boxen men det hjälper inget... har laddat upp några bilder på min sida... kolla där på dom och ge gärna förslag om hur det ska kopplas...

Jag vet att det var klantigt att tappa dom i havet... men jag jobbar på en båt så har man miljoner saker i byxorna... skulle lämna över en skruvmejsen så råkade nycklarna förlja med...

Hade bara reserv till bil nycklen men inte till larmet... snälla hjälp mig...

johang_90
25 november 2009 · 11 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/131592/807801_b0bitz.jpg
Kretskortet till startspärren

Darkace Skyline Drifter
25 november 2009 · 640 Inlägg

om de e någon här som kan o vill hjälpa grabben, så kanske bäst att pm'a elle e-posta isf, e nog inte så bra om de står hur man kopplar förbi en startspärr här på ett öppet forum roll

mojoman Avstängd
27 november 2009 · 13 Inlägg

hahahah underhållande läsning måste man säga. Spelar roll om man lägger ut här på ett öppet forum hur man kopplar ur larmet eller inte. Har snott bilen eller äger den det vet ingen här iaf. Vill man ha fram ett el-schema till den går det och googla fram det eller ringa tillverkaren direkt och fråga om hjälp.

Sen om man tappar nycklarna i havet, jaha ok kan hända vem som helst.

Finns ett överflöd av polis wannabees här inne. Vet ni nått om larmet hjälp honnom istället, om inte skriv inget för det är inge intresant för honnom och veta vad du tror och tycker.

johang_90
28 november 2009 · 11 Inlägg

Har försökt att skaffa ny nyckel men det går inte... den är för gammal så det tillverkas inte längre... det är ju en conlog... företaget la ner 97 tror jag... så det är lite svårt att hitta information från dom...

wildboy_87_
28 november 2009 · 1 062 Inlägg

johang_90 skrev:
Har försökt att skaffa ny nyckel men det går inte... den är för gammal så det tillverkas inte längre... det är ju en conlog... företaget la ner 97 tror jag... så det är lite svårt att hitta information från dom...

min polare kunde ju fixa nya nycklar till sin gamla opel omega 3000 så nog går det att fixa nya nycklar till gamla oplar..............

Team Björkeryd
johang_90
29 november 2009 · 11 Inlägg

Men det boxen var inte orginal till bilen... den sattes på 2 år senare efter att den hade kommit ut!!

bumpe Lastbilsmekaniker
29 november 2009 · 3 878 Inlägg

Fattar jag fel eller är det en eftermonterad startspärr? Startnycklarna till bilen går säkert att beställa hos Opel men inte "transpondern" till startspärren!

Det är kopplat enligt följande skiss: http://en.allexperts.com/q/Car-Alarms-1 … -alarm.htm

Vilken av kablarna det är går inte att svara på sådär utan vidare. Det du kan göra är att kontakta Omniflex som företaget numera heter. De borde ha kvar information om de äldre systemen från tiden de hette Conlog eller kanske även lyckas få fram en ny transponder åt dig! smile

MVH

Germax
29 november 2009 · 12 086 Inlägg

Eftersom det är ett eftermonterat larm så sitter spärren mest troligen på startmotorn eller soppapumpen.
Det är bara kika efter misstänkta relän som går till larmdosan.

JonR
29 november 2009 · 3 259 Inlägg

Följ varenda kabel som går från huvudboxen till larmet och koppla bort dom.. Man ser ju hur enkelt som helst vilka som är eftermonterade och skarvade och sen sätt tillbaka allt som det ska vara, gjorde själv så på en bil och det var inget problem alls.. och det var ett carguardlarm som var monterat av fackmän..

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
johang_90
30 november 2009 · 11 Inlägg

Startnyckel har jag i reserv men det var den andra som intee gick att beställa...  jag har redan hört med Omniflexmen jag får inte ut nått ifrån dom än så länge.... verkar ganska svåra att få nått ifrån... dom bara skickar mg till nya personer...

Den kablen som sitter längst till höger på kretskortet... vad kan det vara för nått... det är den kablen som jag för nuvarande inte har koll på vad den gör...

Jag ska försöka ikvää och se om jag kan koppla förbi den och se om det lyckas... tack så mycket för tippsen så länge så får jag se om den vill starta ikväll...

Vill ni se mer om kablarna så kan ni kolla på mina bilder...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang