Motorn stannar i mellanåt på en volvo 855 -96

olofssonikorsed
26 november 2009 · 7 Inlägg

Har fått ett problem med frugans bil! Det är som så att motorn dör emellanåt och då får man vänta ca 5 min sedan kan man starta igen! Detta händer bara ibland och jag har kört till stockholm förra helgen och då körde jag både upp och ner och det funkade jättebra men sedan när jag kom hem så dog den 5 ggr på 3 mil! Detta var dagen efter jag kört 67 mil enkel resa från stockholm! Detta är VÄLDIGT irreterande och jag skulle vara väldigt glad om jag kunde få ett svar som kan lösa detta till mig så man vågar skicka ut frugan i den i trafiken igen! Mvh Magnus

Saab 9-3 AERO "Olofsson edition" (2001)
Kavli Motborgare
26 november 2009 · 1 099 Inlägg

olofssonikorsed skrev:
Har fått ett problem med frugans bil! Det är som så att motorn dör emellanåt och då får man vänta ca 5 min sedan kan man starta igen! Detta händer bara ibland och jag har kört till stockholm förra helgen och då körde jag både upp och ner och det funkade jättebra men sedan när jag kom hem så dog den 5 ggr på 3 mil! Detta var dagen efter jag kört 67 mil enkel resa från stockholm! Detta är VÄLDIGT irreterande och jag skulle vara väldigt glad om jag kunde få ett svar som kan lösa detta till mig så man vågar skicka ut frugan i den i trafiken igen! Mvh Magnus

Byt bränslepumpsrelä.

Jag vet inte hur många volvos jag har bytt på. Har alltid ett par nyrenoverade liggande i wärkschtan.

-- K

olofssonikorsed
26 november 2009 · 7 Inlägg

Oki jag har ett liggandes hemma då min bror hade köpt ett till mig! Skall prova att byta det i morgon! Hoppas att det hjälper bara så man kan nyttja bilen ordentligt snart! Tack för svaret

Saab 9-3 AERO "Olofsson edition" (2001)
tjox Däckspert
26 november 2009 · 298 Inlägg

jag hade samma problem på min v70. visade sig vara lmm.

Livet börjar vid 6200rpm!!!
olofssonikorsed
27 november 2009 · 7 Inlägg

måste bara fråga. Vad är lmm????

Saab 9-3 AERO "Olofsson edition" (2001)
norpan1
27 november 2009 · 1 043 Inlägg

Luftmassemätaren

olofssonikorsed
29 november 2009 · 7 Inlägg

Oki! Ja jag bytte bränslerält och sedan dess har den funkat kanon! Lmm är bytt innan jag köpte den så det var inte den! Men men nu funkar den! Tack för all hjälp!

Saab 9-3 AERO "Olofsson edition" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang