5039
Sök

Centrallås, vindrutetorkare och innerbelysning slutat fungera! BMW 525 -89

2 852 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
Hej!

Har fått ett elproblem med bilen. Alltså en bmw 525 -89:a.

Har fjärrlås på den och nu har centrallåset och vindrutetorkarna + innerbelysningen slutat funka, dvs då man har knappen på lampan ställd så ljuset tänds då man öppnar dörrarna, sätter man knappen på konstant ljus funkar innerbelysningen dock.

Ibland tänds dock innerbelysningen då man har dörren öppen och knappen ställt på att ljuset ska tändas då man öppnar dörren, men så fort man sätter på torkarna så slocknar lampan. Tilläggas kan att även vindrutespolningen inte funkar heller.

Alla säkringar är hela. Bilen är utrustad med larm och det funkar fint.

Nån som har nån teori om detta vad som kan va fel? Annars blir det att lämna in på verkstad.

Bil-el är inte min starka sida.

Tack på förhand!

//Peter

Motborgare
1 099 Inlägg
29 november 2009
uhlin skrev:
Hej!

Har fått ett elproblem med bilen. Alltså en bmw 525 -89:a.

Har fjärrlås på den och nu har centrallåset och vindrutetorkarna + innerbelysningen slutat funka, dvs då man har knappen på lampan ställd så ljuset tänds då man öppnar dörrarna, sätter man knappen på konstant ljus funkar innerbelysningen dock.

Ibland tänds dock innerbelysningen då man har dörren öppen och knappen ställt på att ljuset ska tändas då man öppnar dörren, men så fort man sätter på torkarna så slocknar lampan. Tilläggas kan att även vindrutespolningen inte funkar heller.

Alla säkringar är hela. Bilen är utrustad med larm och det funkar fint.

Nån som har nån teori om detta vad som kan va fel? Annars blir det att lämna in på verkstad.

Bil-el är inte min starka sida.

Tack på förhand!

//Peter

_Det_ låter som jordfel, om något!
Ta den till nån som kan felsöka.

-- K

2 852 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
Hade lite tankar mot jordfel, ska beställa tid imorgon hos en verkstad.  Återkommer då jag fått det lagat och berättar vad det var, men som du säger så tror jag även på jordfel.

Tack för svaret så länge.

//Peter

2 852 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Hejsan!

Ja, lite uppdatering om felet.

Ringde till bilelektriska och skulle ha tid, fanns ingen tid att få innan Jul, först i mellandagarna skulle ja få komma, började att kolla själv på detta........

Under baksätet så finns det en massa kablar, säkringar och reläer, på höger sida under baksätet så var det en lite grövre kabel, skarvad inuti ett plasthölje. Öppnade höljet och där såg det inte vackert ut.......iallafall....... Gjorde rent och lödde ihop kabeln så nu funkar allt igen smile

Ville bara skriva och berätta vart felet var ifall nån annan behöver lite tips.

Mvh Peter

626 Inlägg
9 december 2009
kul att de löste sig! smile

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

Sök