Varför ska alla oventade klaga på jänkebilar?O.o

MeloveGolf Vw trimmare
29 november 2009 · 2 995 Inlägg

H3dlund skrev:
Varför stor tung klump med trimningsgrad som en gräsklippare när man kan ha en lättare vassare motor?

Jämför med bmw m5 v10. Den har samma effekt som vipern, men hahah m5an har 3,2 liter mindre motor. cool

NEJ NEJ NEJ bmw:n är fullsmekad med elektronik,bi-vanos,special lösningar osv bmw's V10 är TYNGRE
och har mycket mer special doningar som gör mig rädd (50st givare + bi-vanos) inte roligt när nått går sönder, tätare servicar,dyrare servicar osv...


Hoppas du förstår vf man har trimningsgrad som en gräsklippare (gräsklippare väger mindre wink )
och motorn håller mycket bättre..

240 kg - bmw V10
230 kg - Viper V10 (2008->)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
R_Johanzzon
29 november 2009 · 3 Inlägg

H3dlund skrev:

danneC5 skrev:

H3dlund skrev:
Bara kolla på amerikanarnas skrattretande motorer. fan t o m dagens motorer är inte ens häftiga. Ta Dodge viper t ex. ÅTTA liters v10 med typ 50hk/L. Min bruksbil har högre trimningsgrad?!

Spelar det nån roll hur stor eller liten volymen på motorn är då? Får man ut effekten man vill ha och dessutom får en hyffsad förbrukning så fattar ja inte varför man inte kan köra på det??

Min vette me 405hk på 5.7 liter ligger på 0,75 l/mil långkörning..

Om det funkar bra varför jävlas o försöka göra mindre motorer? Helt idiotiskt!

/ Danne

Varför stor tung klump med trimningsgrad som en gräsklippare när man kan ha en lättare vassare motor?

Jämför med bmw m5 v10. Den har samma effekt som vipern, men hahah m5an har 3,2 liter mindre motor. cool

och mycke tråkigare att köra tongue

Noxxer
30 november 2009 · 1 482 Inlägg

Jag skrev en massa saker här... men ist postar jag bara detta filmklipp. Fattar man inte så fattar man inte.

http://www.youtube.com/watch?v=gs_xhyHwm44

Notis: Farsans mustang väger 1480kg/500hk+... Dom väger inte så mycket.

BLT Service
Theracords Music Label
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
30 november 2009 · 3 404 Inlägg

Stor slagvolym och låg verkningsgrad ger en mycket driftsäker motor med gott om effekt på låga varv, en chingschongräser måste plågas till varvstopp för att skiten ens ska börja rulla verkar det som, en sådan motor kräver betydligt tätare serviceintervaller och eftersom allt ligger på gränsen hela tiden så krävs det inte lika mycket innan en sådan snurra säger upp sig.

Det finns en anledning till att GM's smallblock lever vidare än idag utan några större modifikationer en sisådär 55år efter att första motorn trillade av bandet. Amerikanska bilar kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat, när plastbilsexperter börjar jiddra är det bara att skaka på huvet skratta och gå där ifrån (för neon och 52 turboagg är ju så jäkla ballt)

Kanske bara jag som är skadad men när jänkarna börjar rulla in så börjar jag per automatik ta djupa andetag tongue illa luktar det inte i vart fall men det kommer iof från token som sniffar diesel big_smile

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Kamberg
30 november 2009 · 227 Inlägg

ang bensinförbrukning, en polare har en Dodge Magnum SRT-8:a, väger runt 2 ton. 6.1 liter Hemi motor på 425hk, ligger runt 0.85l/milen i landsvägfart... Motorn? den stänger av 4 cylindrar när dom inte behövs... nån annan bil som har det? Liiite framåt har dom kommit...

Fick inte nån tidning ner en Corvette Z06:s bensinförbrukning under en Toyota Prius? hmm

HK? Vridmoment är roligare =O)
Fort kan alla köra, men det är vägen dit som är rolig...

Over and out

Mvh

Senast redigerat av Kamberg (30 november 2009)

BMW 540i/6 "Manuell" (1995)
BMW 635 CSi "ABC Exclusive Widebody" (1985)
gamlingen
30 november 2009 · 5 198 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

hablam skrev:
men jag fattar inte varför en massa ovetande personer klagar på jänke bilar?!

Och varför klagar nästan alltid "ovetande jänkefantaster" på japanska bilar då? för mycket plast, symaskinsmotorer, bara skrot som rostar sönder osv.?

Och varför klagar alltid ovetande volvoraggare på saab, och ovetande saab tattare på volvo?

Listan kan göras lång...

De vet inte bättre.. sverige är världsmästare i att klaga på et forum.

JonR
30 november 2009 · 3 259 Inlägg

alseryd skrev:
Att klaga på jänkare och påstå att dom drar mycket soppa är bara frågan om okunnighet.
Har en Riviera på två ton som drar 1.3 i city och 1.1 landsväg.
Men då handlar det även om att veta vad man skruvar i.
Okunnighet kan kosta mycket pengar.
Mvh Eva.

Och du menar att 1.3 och 1.1 hamnar under kategorin "låg soppa förbrukning"?!?big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
N_W V8 de bästa som finns!
30 november 2009 · 1 092 Inlägg

Jag kör BMW 540 med V8 och 6vxl manuell som bruksbil för de är ett bakhjulsdrivet, bekvämt och snabbt sätt att flytta arslet. På sommaren kör jag jänkare och nercabbat för det utseendet, känslan och ljudet finns inte i några andra bilar. Jag skulle aldrig få för mig att ha BMW:n på en cruising haha eller som en ren entusiastbil även om jag är BMW frälst. big_smile
Sen är de ju ingen större ide att diskutera något med nån/några som har en klar ståndpunkt vad de tycker. De är ju inge konstigt att fast n furious trippla vingar neon nos dumpar gänget tycker en sak om jänkare för om du intervjuar en raggare så har den ju oftast en inte alltför positiv syn på dom haha, så låt folk ha en åsikt och skit i den cool

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
770_EVOLVE GREASEMONKEY
30 november 2009 · 822 Inlägg

hablam skrev:
tjena det här har säkert snackats om mycke förut isåfall kan nån mod låsa den:P

men jag fattar inte varför en massa ovetande personer klagar på jänke bilar?! säger defenetivt inte alla men många gånger jag snackar med folk om bilar å så så brukar jag vilja ta upp mustanger (tog bara det som exempel men menar alla jänkebilar:P) efterssom jag är uppväxt bland dessa bilar och intresset ligger i dom^^ å då så kommer ju alltid frågorna från dom..

"men dom kan la inte gå nått vidare när dom är så himla tunga?!"
"dom måsta la dra skit mycke bensin!?"
"finns de ens fungerande bromsar på dom?"
"dom har ju inte ens turbo som dom kan la inte gåt nått..."

sånna svar/frågor har man fått alltför ofta... vad tycker ni?smile har ni också fått såna frogor/svar osv eller tycker ni helt enkelt att gamla jänkebilar inte är nått roligt? jag menar alla har ju olika svar men just skit snacket tycker jag man kan skippaXD.

Vi kan ju börja med att säga att de flesta som gillar jänk, hatar allt som har att göra med plast och ny styling bilar tyvärr, inte alla men väldigt vanligt fenomen.

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
30 november 2009 · 3 404 Inlägg

JonR skrev:

alseryd skrev:
Att klaga på jänkare och påstå att dom drar mycket soppa är bara frågan om okunnighet.
Har en Riviera på två ton som drar 1.3 i city och 1.1 landsväg.
Men då handlar det även om att veta vad man skruvar i.
Okunnighet kan kosta mycket pengar.
Mvh Eva.

Och du menar att 1.3 och 1.1 hamnar under kategorin "låg soppa förbrukning"?!?big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

På volvospråk så ja...

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
TRYIT Teddan
30 november 2009 · 2 495 Inlägg

Kamberg skrev:
ang bensinförbrukning, en polare har en Dodge Magnum SRT-8:a, väger runt 2 ton. 6.1 liter Hemi motor på 425hk, ligger runt 0.85l/milen i landsvägfart... Motorn? den stänger av 4 cylindrar när dom inte behövs... nån annan bil som har det? Liiite framåt har dom kommit...

Fick inte nån tidning ner en Corvette Z06:s bensinförbrukning under en Toyota Prius? hmm

HK? Vridmoment är roligare =O)
Fort kan alla köra, men det är vägen dit som är rolig...

Over and out

Mvh

stänga av en cylinderrad har bmwoch merca haft i snart20år på sina värstingar.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Snitch Ointresserad.
30 november 2009 · 936 Inlägg

Jag hatar jänkare.

Teabag appreciation club.
TRYIT Teddan
30 november 2009 · 2 495 Inlägg

fan jag måste vara en riktigt udda typ , jag gillar amerikanska, tyska, italienska och en del andra bilar big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
30 november 2009 · 1 948 Inlägg

r-ted skrev:
fan jag måste vara en riktigt udda typ , jag gillar amerikanska, tyska, italienska och en del andra bilar big_smile

Inte så udda som du tror, jag gillar också lite allt möjligt! japaner, jänkare, volvo, tyska bilar osv osv...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
NissanMotorsport
30 november 2009 ·

haha, ännu en tråd om "märkes" hat.. nu jänkare vs japsare.. varför kan man inte bara acceptera? Jag föredrar japsare alla dagar i veckan, men accepterar att amrikanare finns också, bara kul med fler olika bilar.. försökte prata med en raggare en gång om japsare å amrikanare men gick inget vidare.. han bara skratta..  så löjligt, men lev ni i era bubblor och bli sura över ett annat märke..

770_EVOLVE GREASEMONKEY
30 november 2009 · 822 Inlägg

MIG1408 skrev:
haha, ännu en tråd om "märkes" hat.. nu jänkare vs japsare.. varför kan man inte bara acceptera? Jag föredrar japsare alla dagar i veckan, men accepterar att amrikanare finns också, bara kul med fler olika bilar.. försökte prata med en raggare en gång om japsare å amrikanare men gick inget vidare.. han bara skratta..  så löjligt, men lev ni i era bubblor och bli sura över ett annat märke..

Ja låt dom hållas, jag gillar allt som har med bilar att göra, tråkigt man blir kallad Volvoraggare ibland bara .. menar är man raggare så åker man jänk, whats up with that .. men i framtiden så kan dom väl kalla mig det, då nästa projekt blir en Cuda -70 ..

Sen vill jag tillägga, vilka bilar är de snabbaste i explosiv acceleration .. jo top fuel, 0-500 blås på 4-5 sec, stora jävla V8or är det vi snackar, säg till när ni fått en Supra, Skyline motor i samma chassi som en top fuel att gå lika fort .. V8 är det billigaste att trimma i jämnförelse mot en japs motor t ex, pengar kontra effekten man får ut.

Senast redigerat av 770_EVOLVE (30 november 2009)

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
triplesixer
30 november 2009 · 325 Inlägg

r-ted skrev:

Kamberg skrev:
ang bensinförbrukning, en polare har en Dodge Magnum SRT-8:a, väger runt 2 ton. 6.1 liter Hemi motor på 425hk, ligger runt 0.85l/milen i landsvägfart... Motorn? den stänger av 4 cylindrar när dom inte behövs... nån annan bil som har det? Liiite framåt har dom kommit...

Fick inte nån tidning ner en Corvette Z06:s bensinförbrukning under en Toyota Prius? hmm

HK? Vridmoment är roligare =O)
Fort kan alla köra, men det är vägen dit som är rolig...

Over and out

Mvh

stänga av en cylinderrad har bmwoch merca haft i snart20år på sina värstingar.

och cadillac hade det redan 1981

Senast redigerat av triplesixer (30 november 2009)

Aerodynamik ...
30 november 2009 · 7 120 Inlägg

770_EVOLVE skrev:

MIG1408 skrev:
haha, ännu en tråd om "märkes" hat.. nu jänkare vs japsare.. varför kan man inte bara acceptera? Jag föredrar japsare alla dagar i veckan, men accepterar att amrikanare finns också, bara kul med fler olika bilar.. försökte prata med en raggare en gång om japsare å amrikanare men gick inget vidare.. han bara skratta..  så löjligt, men lev ni i era bubblor och bli sura över ett annat märke..

Ja låt dom hållas, jag gillar allt som har med bilar att göra, tråkigt man blir kallad Volvoraggare ibland bara .. menar är man raggare så åker man jänk, whats up with that .. men i framtiden så kan dom väl kalla mig det, då nästa projekt blir en Cuda -70 ..

Sen vill jag tillägga, vilka bilar är de snabbaste i explosiv acceleration .. jo top fuel, 0-500 blås på 4-5 sec, stora jävla V8or är det vi snackar, säg till när ni fått en Supra, Skyline motor i samma chassi som en top fuel att gå lika fort .. V8 är det billigaste att trimma i jämnförelse mot en japs motor t ex, pengar kontra effekten man får ut.

Hahaha, en Top Fuel V8 är ju så långt ifrån en vanlig V8 i en personbil man bara kan komma.
Men sen får man väl ändå bara köra med V8 Kompressor i Top Fuel? neutral

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
30 november 2009 · 5 042 Inlägg

triplesixer skrev:

r-ted skrev:

Kamberg skrev:
ang bensinförbrukning, en polare har en Dodge Magnum SRT-8:a, väger runt 2 ton. 6.1 liter Hemi motor på 425hk, ligger runt 0.85l/milen i landsvägfart... Motorn? den stänger av 4 cylindrar när dom inte behövs... nån annan bil som har det? Liiite framåt har dom kommit...

Fick inte nån tidning ner en Corvette Z06:s bensinförbrukning under en Toyota Prius? hmm

HK? Vridmoment är roligare =O)
Fort kan alla köra, men det är vägen dit som är rolig...

Over and out

Mvh

stänga av en cylinderrad har bmwoch merca haft i snart20år på sina värstingar.

och cadillac hade det redan 1981

Owned  lol

C H E V R O L E T <3
cheffer
30 november 2009 · 1 422 Inlägg

770_EVOLVE skrev:

MIG1408 skrev:
haha, ännu en tråd om "märkes" hat.. nu jänkare vs japsare.. varför kan man inte bara acceptera? Jag föredrar japsare alla dagar i veckan, men accepterar att amrikanare finns också, bara kul med fler olika bilar.. försökte prata med en raggare en gång om japsare å amrikanare men gick inget vidare.. han bara skratta..  så löjligt, men lev ni i era bubblor och bli sura över ett annat märke..

Ja låt dom hållas, jag gillar allt som har med bilar att göra, tråkigt man blir kallad Volvoraggare ibland bara .. menar är man raggare så åker man jänk, whats up with that .. men i framtiden så kan dom väl kalla mig det, då nästa projekt blir en Cuda -70 ..

Sen vill jag tillägga, vilka bilar är de snabbaste i explosiv acceleration .. jo top fuel, 0-500 blås på 4-5 sec, stora jävla V8or är det vi snackar, säg till när ni fått en Supra, Skyline motor i samma chassi som en top fuel att gå lika fort .. V8 är det billigaste att trimma i jämnförelse mot en japs motor t ex, pengar kontra effekten man får ut.

Kolla upp reglerna för topfuel innan du börjar snacka... Tror du sedan att det är billigt att trimma motorerna upp till 7000häst så tycker jag bara synd om dig. Gör dig själv en tjänst och ge fan i att svara, för du kommer inte göra saken bättre för dig.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang