Varför ska alla oventade klaga på jänkebilar?O.o

MrAndybandy
1 december 2009 · 30 Inlägg

Suck suck och pust!

Muskler mäts i kubiktum..!
BESHAN Orginal är för gubbjävlar!
1 december 2009 · 245 Inlägg

De här snacket om hk/per liter osv är ju bara pinsamt, Vridmoment vinner race, hästkrafter säljer bilar..

Jag tjackade min Ford 56a för att jag lever för kustoms,hotrods nästan allt man kan klassa som "old school" inte inte fan tjackade jag den för komforten eller prestandan. Bromsarna är värdelösa, den drar onödigt mycket soppa och man kan inte åka snabbare än 90..

Och jag är glad över att folk idiotföklarar mig för att jag lever för gammalt skrot för annars hade alla åkt runt i de och man hade varit tvungen att åka i en orginal v70 för att vara udda.

Aerodynamik ...
1 december 2009 · 7 120 Inlägg

BESHAN skrev:
Vridmoment vinner race, hästkrafter säljer bilar..

Nejdu...

BESHAN Orginal är för gubbjävlar!
1 december 2009 · 245 Inlägg

Aerodynamik skrev:

BESHAN skrev:
Vridmoment vinner race, hästkrafter säljer bilar..

Nejdu...

.....okej?

Hedning Fd Bannad
1 december 2009 · 657 Inlägg

BESHAN skrev:

Aerodynamik skrev:

BESHAN skrev:
Vridmoment vinner race, hästkrafter säljer bilar..

Nejdu...

.....okej?

"Hästkrafter vinner Race, Vridmoment på låga varv är en dålig ursäkt för att köpa dieselbil!"

Carrol Shelbys (om han nu sa det, tvekar) citat är nå påhitt, Effekt accelererar bilen, effekt ger bilen toppfart, effekt gör så att man kan börna, Effekt gör så att man kan ha AC i bilen osv.

Märkesbög
Aerodynamik ...
1 december 2009 · 7 120 Inlägg

BESHAN skrev:

Aerodynamik skrev:

BESHAN skrev:
Vridmoment vinner race, hästkrafter säljer bilar..

Nejdu...

.....okej?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 01&p=1

BESHAN Orginal är för gubbjävlar!
1 december 2009 · 245 Inlägg

Hedning skrev:

BESHAN skrev:

Aerodynamik skrev:

Nejdu...

.....okej?

"Hästkrafter vinner Race, Vridmoment på låga varv är en dålig ursäkt för att köpa dieselbil!"

Carrol Shelbys (om han nu sa det, tvekar) citat är nå påhitt, Effekt accelererar bilen, effekt ger bilen toppfart, effekt gör så att man kan börna, Effekt gör så att man kan ha AC i bilen osv.

Du får nog parkera cykeln nu wink

Horsepower sells cars, torque wins races/ Carol Shelby.

Hedning Fd Bannad
1 december 2009 · 657 Inlägg

BESHAN skrev:

Hedning skrev:

BESHAN skrev:

.....okej?

"Hästkrafter vinner Race, Vridmoment på låga varv är en dålig ursäkt för att köpa dieselbil!"

Carrol Shelbys (om han nu sa det, tvekar) citat är nå påhitt, Effekt accelererar bilen, effekt ger bilen toppfart, effekt gör så att man kan börna, Effekt gör så att man kan ha AC i bilen osv.

Du får nog parkera cykeln nu wink

Horsepower sells cars, torque wins races/ Carol Shelby.

Jag kan citatet, jag undrar bara vad Carol rökte den dagen och varför han inte bjöd mig!? (Klassiker:D)

Effekt flyttar bilen framåt, vridmoment x varv är effekt.

Märkesbög
triplesixer
1 december 2009 · 325 Inlägg

sen är det citatet från när motorerna inte varva brinn innihelvete och hade 7 växlar eller turbo mm så helt ner  rökad var han nog inte. men taskigt att inte bjuda klart ha ha

BergsST
1 december 2009 · 177 Inlägg

Gillar dom flesta bilar oavsett om dom e tyska,svenska,amerikanska,franska el nåt annat.

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5
camaro67 Meister
1 december 2009 · 6 763 Inlägg

triplesixer skrev:
sen är det citatet från när motorerna inte varva brinn innihelvete och hade 7 växlar eller turbo mm så helt ner  rökad var han nog inte. men taskigt att inte bjuda klart ha ha

Spelar ingen roll om de är en turbo eller inte. Dessutom finns det v8:or från 60-talet som varvade 8500 standard från fabrik. Men det kanske herr Shelby missade eftersom att han jobbade för en tillverkare som tillverkade långslagiga racemaskiner

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
dadooo
1 december 2009 · 841 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=52jYCvLuJBI

lyssna och njut bara finns nog inget i swerige som slår den i ljudet big_smile ...isf så e den riktig utmanare åt andra om ni förstår hu ja mena smile

JonR
1 december 2009 · 3 259 Inlägg

dadooo skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=52jYCvLuJBI

lyssna och njut bara finns nog inget i swerige som slår den i ljudet big_smile ...isf så e den riktig utmanare åt andra om ni förstår hu ja mena smile

*fäller ner rygghåren*

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
YipYip
1 december 2009 · 308 Inlägg

gött ljud..fortfarande en hemskt ful bil smile

Skoda Octavia RS "Taxen" (2001)
JonR
1 december 2009 · 3 259 Inlägg

Fast denna låter ju lite fränt också! Även om det bara är en femtedel av effekten o hälften av cylindrarna!smile



MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
triplesixer
1 december 2009 · 325 Inlägg

camaro67 skrev:

triplesixer skrev:
sen är det citatet från när motorerna inte varva brinn innihelvete och hade 7 växlar eller turbo mm så helt ner  rökad var han nog inte. men taskigt att inte bjuda klart ha ha

Spelar ingen roll om de är en turbo eller inte. Dessutom finns det v8:or från 60-talet som varvade 8500 standard från fabrik. Men det kanske herr Shelby missade eftersom att han jobbade för en tillverkare som tillverkade långslagiga racemaskiner

visst jag hajar, men det har med körbarheten att göra också, kanske det han menade  med "Horsepower sells cars, torque wins races" va ju  ingen trög snubbe direkt.

triplesixer
1 december 2009 · 325 Inlägg



Oh Yeah!

yellow740
1 december 2009 · 119 Inlägg

Det finns ett svar! Eller det är två!         Jag föredrar en jänk på en cruising men samtidigt är det manligt med v8:a! Ljudet är det man lever på.   Men visst vill man ha en vass 4-5cyl bil och leka med! Men en trimmad sån är lika dyr som en hyffsat fet v8:a! Valet är ju enskilt! Jag skulle gärna ha ett par jänkare hemma jämte några fina "vanliga" bilar.

Masterworks
1 december 2009 ·

Både vrid och hästkrafter! lol

[video]http://www.garaget.org/video/dizgsvli6g18[/video]

triplesixer
1 december 2009 · 325 Inlägg



cadillac 540ci. inte så lite hillbilly över den roden ha ha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang