Instrumentbelysningen lyser inte i min 940.

Gilljam Laddtryck!
1 december 2009 · 137 Inlägg

Som rubriken lyder så funkar inte min instrumentbelysning. Alla säkringar är hela, när man startar bilen så blinkar belysningen till men endast vid start, men sedan lyser den inte mer. Kanske är reläet som knasar? om det skulle vara de så vart sitter de, och hur mycket kostar de ca?

Mvh

Jimpiz
1 december 2009 · 845 Inlägg

Gilljam skrev:
Som rubriken lyder så funkar inte min instrumentbelysning. Alla säkringar är hela, när man startar bilen så blinkar belysningen till men endast vid start, men sedan lyser den inte mer. Kanske är reläet som knasar? om det skulle vara de så vart sitter de, och hur mycket kostar de ca?

Mvh

Vilket relä tänker du på?

Saab 9-3SS (2008)
Gilljam Laddtryck!
1 december 2009 · 137 Inlägg

Instrumentbelysningen måste väll sitta kopplat till nått relä, eller?

Drönirettab
1 december 2009 · 21 761 Inlägg

Instrumentbelysningen brukar vara kopplad till en reostat (vridpotentiometer) som normalt sett sitter någonstans omkring instrumenthuset. Kolla vart den sitter och mät om det kommer spänning in på reostaten. smile

Jimpiz
1 december 2009 · 845 Inlägg

Gilljam skrev:
Instrumentbelysningen måste väll sitta kopplat till nått relä, eller?

Nepp, Inget relä. bara en reostat som Batterinörd sa wink. Kör du med Dioder i instrumenthuset?. Det kan vara felet. Pröva med vanliga glödlampor som test?. Annars pröva att dra reostaten lite upp å ner å kolla om det glappar.

Saab 9-3SS (2008)
Gilljam Laddtryck!
2 december 2009 · 137 Inlägg

hittade felet! de va en kabel som var glapp i reostaten:P.tack för hjälpen!

Senast redigerat av Gilljam (2 december 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang