Montering av Kupe`värmare+Motorvärmare på en Golf II -88?

VolvoRdesign2012
2 december 2009 · 222 Inlägg

Hejsan! Jag nehöver lite tips å råd kring motorvärmarinstallation. Jag har funderingar på att installera kupèvärmare och motorvärmare,men vet inte hur jag ska göra. Behöver tips angående grejjer som behövs för installationen! Ni som kan och har tips,Tipsa mej gärna dåsmile 

//Alex00ander

evilaudio
2 december 2009 · 16 195 Inlägg

de e "bara" ta bort ena frostpluggen på baksidan av motorblocket.  dock brukar de va trångt.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
VolvoRdesign2012
2 december 2009 · 222 Inlägg

evilaudio skrev:
de e "bara" ta bort ena frostpluggen på baksidan av motorblocket.  dock brukar de va trångt.

Jo men det sittter en insticksvärmare på plats där,Har bara motorvärmare men vill dra om hela alltihopa till nytt,Behöver jag nått verktyg för att få insticksvärmaren att sitta?

Kavli Motborgare
2 december 2009 · 1 099 Inlägg

Alex00Ander skrev:

evilaudio skrev:
de e "bara" ta bort ena frostpluggen på baksidan av motorblocket.  dock brukar de va trångt.

Jo men det sittter en insticksvärmare på plats där,Har bara motorvärmare men vill dra om hela alltihopa till nytt,Behöver jag nått verktyg för att få insticksvärmaren att sitta?

Om doppvärmaren, som redan sitter där, fungerar, varför byta ut den? Den armerade kabeln kan ju kapas i lämplig längd till ett fördelningsblock var du kopplar in kupevärmaren.

-- K

VolvoRdesign2012
3 december 2009 · 222 Inlägg

Kavli skrev:

Alex00Ander skrev:

evilaudio skrev:
de e "bara" ta bort ena frostpluggen på baksidan av motorblocket.  dock brukar de va trångt.

Jo men det sittter en insticksvärmare på plats där,Har bara motorvärmare men vill dra om hela alltihopa till nytt,Behöver jag nått verktyg för att få insticksvärmaren att sitta?

Om doppvärmaren, som redan sitter där, fungerar, varför byta ut den? Den armerade kabeln kan ju kapas i lämplig längd till ett fördelningsblock var du kopplar in kupevärmaren.

-- K

jo eller om det går att ta bort den befintliga motorvärmarkabeln sen montera ett nytt grenledningssats,utan att röra doppvärmaren?

VolvoRdesign2012
3 december 2009 · 222 Inlägg

Kavli skrev:

Alex00Ander skrev:

evilaudio skrev:
de e "bara" ta bort ena frostpluggen på baksidan av motorblocket.  dock brukar de va trångt.

Jo men det sittter en insticksvärmare på plats där,Har bara motorvärmare men vill dra om hela alltihopa till nytt,Behöver jag nått verktyg för att få insticksvärmaren att sitta?

Om doppvärmaren, som redan sitter där, fungerar, varför byta ut den? Den armerade kabeln kan ju kapas i lämplig längd till ett fördelningsblock var du kopplar in kupevärmaren.

-- K

Det sitter en såkallad insticksvärmare i blocken,därifrån går en kabel fram till motorn som är en motorkabel,Men det finns inget draget till kupe. SÅ jag undrar om man kan dra bort den befintliga kabel å sen ansluta nytt grenledningssats utan att behöva byta doppvärmare,är detta möjligt? Sen hur kommer jag åt då den sitter bakom grenröret? LÄMNA ALLA TIPS NI VET!!

Kavli Motborgare
3 december 2009 · 1 099 Inlägg

Alex00Ander skrev:

Kavli skrev:

Alex00Ander skrev:

Jo men det sittter en insticksvärmare på plats där,Har bara motorvärmare men vill dra om hela alltihopa till nytt,Behöver jag nått verktyg för att få insticksvärmaren att sitta?

Om doppvärmaren, som redan sitter där, fungerar, varför byta ut den? Den armerade kabeln kan ju kapas i lämplig längd till ett fördelningsblock var du kopplar in kupevärmaren.

-- K

Det sitter en såkallad insticksvärmare i blocken,därifrån går en kabel fram till motorn som är en motorkabel,Men det finns inget draget till kupe. SÅ jag undrar om man kan dra bort den befintliga kabel å sen ansluta nytt grenledningssats utan att behöva byta doppvärmare,är detta möjligt? Sen hur kommer jag åt då den sitter bakom grenröret? LÄMNA ALLA TIPS NI VET!!

Kapa kabeln till den befintliga doppvärmaren där det är enklast att komma till. (och var det är möjligt att skruva fast ett fördelningsblock) Sen drar du en kabel från det stället och in i kupen. Då behåller du samma strömintag som förut och du behöver inte klura med värmaren i blocket.

-- K

VolvoRdesign2012
3 december 2009 · 222 Inlägg

Kavli skrev:

Alex00Ander skrev:

Kavli skrev:

Om doppvärmaren, som redan sitter där, fungerar, varför byta ut den? Den armerade kabeln kan ju kapas i lämplig längd till ett fördelningsblock var du kopplar in kupevärmaren.

-- K

Det sitter en såkallad insticksvärmare i blocken,därifrån går en kabel fram till motorn som är en motorkabel,Men det finns inget draget till kupe. SÅ jag undrar om man kan dra bort den befintliga kabel å sen ansluta nytt grenledningssats utan att behöva byta doppvärmare,är detta möjligt? Sen hur kommer jag åt då den sitter bakom grenröret? LÄMNA ALLA TIPS NI VET!!

Kapa kabeln till den befintliga doppvärmaren där det är enklast att komma till. (och var det är möjligt att skruva fast ett fördelningsblock) Sen drar du en kabel från det stället och in i kupen. Då behåller du samma strömintag som förut och du behöver inte klura med värmaren i blocket.

-- K

Okej,Biltema säljer ju skarvkabel så kan jag köpa en sån å skarva på sen till ett fördelningslock?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang