2869
Sök

Kamrem av på corsan.

Glidarn
408 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
Skulle starta corsan imorse den tände till sen dog den å jag kolla alla kablar mm men allt va på sin plats sen kolla jag kamremmen å se på faan den hade gått av! då e frågan har ventilerna klarat sig tro då jag ej varva specielt mycket.
ska byta till helgen å hoppas att det går vägen. tacksam för svar..
mvh/ stefan AKA zlaban08.

(obrut)

Motborgare
1 099 Inlägg
2 december 2009
Tror inte det där är en interferensmotor, så jag tror det bara är att byta rem och köra.
När du tar ut tändstiften och vevar rundt svänghjulet för hand, så känner du ju om det tar i.
Gör det inte det, så är det nog grönt.

-- K

Glidarn
408 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
Drog ju runt motorn å den verka va som vanligt bara att den inte tände..

(obrut)

Bilmekaniker
235 Inlägg
2 december 2009
bara o nolla motorn o på med ny rem och hjul, byt v-pumpen med om den sitter där bakom.

Glidarn
408 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
Bytte kamrem nyss + en frostplugg som hade gått åt fanders pga att jag ej hade glykol i bilen. Nu bluddrar bilen å ryker som faan på låga varv men när jag gasar på så går den som den ska. kan det va nåt som fryst sönder tro? lr kan jag ha satt remmen en kugge fel? ska göra komptest imorrn iaf å se om det e som det ska.
blir ett djävla tryck i kylarslangarna åxo!
Senast redigerat av zlaban08 (5 december 2009)

(obrut)

Smålänning
7 887 Inlägg
5 december 2009
Hur kan remmen ha gått av då?

Har aldrig vart med om att en korrekt ditsatt rem gått av innan bytesintervallen...

Men den har nog klarat sig, ja... Men det bästa är att byta den i tid.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Glidarn
408 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
Remmen va nog aldrig bytt på bilen! Va ute å kolla oljestickan + oljelocket å se på faan oljan va gråååå!
Har toppen fryst sönder lr är det bara packningen tro? hmm???? Det kommer avgaser ur expansionskärlet med..
Senast redigerat av zlaban08 (5 december 2009)

(obrut)

33 Inlägg
5 december 2009
Det är troligen topppackningen som är trasig kan mycket väl ha hänt nått med nån ventil

Sök