5676
Sök

Varför dålig gnista på tändstiften Volvo 940 Turbo

88 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#1
någon som vet vad de kan vara för fel på min 945 Turbo -92 med 96ans motor? bilen startar men Den går inte på något varv alls och den reagerar inte på gasen och när jag skulle kolla vilken cylinder den inte gick på så gick den tydligen på alla för den dör om jag drar bort ett en tändhatt från ett tändstift och den gjorde så på alla tändstift och jag har bytt bränsleboxen i den för de va något fel på den, Snälla hjälp mig har hållt på i 2 veckor nu!!!

Too Weird To Live
Too Rare To Die

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 december 2009
#2
standardfråga, är du 100 på att tändkablarna sitter rätt?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

88 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#3
Jag är 99,9 procent säker på den har kollat och prövat hur mycket som helst, men följer just nu markeringarna på fördelarn

Too Weird To Live
Too Rare To Die

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 december 2009
#4
sitter kablarna efter siffrorna bakpå fördelaren så ska det stämma.

du är med på att ettans cylinder sitter fram på motorn, närmast kylaren va?
Senast redigerat av NITROUS (3 december 2009)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

88 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#5
Jajamen de är så dom sitter, fan skickar bilen på skrot snart

Too Weird To Live
Too Rare To Die

1 915 Inlägg
3 december 2009
#6
Om det är dålig gnista så testa byt tändspole/modul.

Har du kollat om det finns några felkoder ?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

88 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#7
Ja men de är inga felkoder de är de som är så konstigt

Too Weird To Live
Too Rare To Die

SKÅNE
22 Inlägg
3 december 2009
#8
byta hallgivare, tändmodul, tändspole, fördelare + rotor så ska de nog fan gå du smile



Sök