ralliart skrev:
köp en fin och fräsch golf mk2 och kör med har en själv (1,8) och billigare bil är inte så lätt att få tag på varvar runt 2100-2200 vid 110 och drar runt 0,5-0,6 beror så klart hur man kör, inga problem att köra 80mil på en helg iaf
tycker jag dock finns ju folk som gnäller alldeles för mkt!.
billiga delar,försäkring,skatt,förbrukning men
en mk2 diesel drar mindre ändå
är ju ingen ny bil men vad spelar de för roll om bilen är rostfri,snygg lack mm plus att du kommer
ha pengar kvar att köpa bränsle för och du behöver inte vara raketforskare för att skurva med bilen
behöver ju inte skruva loss hela fronten för att byta en lampa....
Ja, Golf 2orna är otroligt ekonomiska att äga allt som allt, inget snack om det.
Men du har ju noll säkerhet tyvärr, vilket är något som TS verkar efterfråga någorlunda. Kör man dumma tider på året och dygnet så kan Mk2an kräva rätt mkt av sin förare för att inte sladda av vägen osv.
Sen gäller de å få en som inte läcker in luft/fukt nånstans (riktigt irriterande) för då kan man råka ut för de där klassiska, frost på insidan av alla rutor, frastfrusna dörrar och glashalt golv osv.
Nej tack, Golfen var kul att äga på våren och hösten (förutom när det regnade för torkarna e skit jämfört med en nyare bils samt ventilationssystemet) men på sommaren var den otroligt varm, vintern vääääldigt kall.
Skulle inte råda någon till att köpa en 20 år gammal bil för att köra mycket med året om, inte en Golf.
Bra förstabil, ja, bra stadsbil, ja, men inte mer än så...den bullrar ju dessutom jävligt mycket i motorvägsfart. Haft en 1.6 och en 1.8 så ja...jag vet vad jag tycker.
Är ju ett enormt hopp från en sån till en mk4 t.ex.
Börjar inte Mk4orna ligga runt 30 laxar nu?
En sån TDI vore ju nåt om de fanns, ta dock ingen gammal jävla Securitasbil bara