1636
Sök

Renovering av volvo 142 GL i 80-tals vallåkrastuk

Liten pöjk
610 Inlägg
12 mars 2010
klart som faen du ska använda den! tongue

orginal? nää du kan va orginal!

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
12 mars 2010
här flyter det ju på bra, nästan så man skäms ju tongue Jag tycker inte boxen är särskillt snygg, men man får ju se till vad som fanns på 70-80talet big_smile eller ja, det beror ju på om du skall följa så mycket du kan eller ej smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 266 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
här flyter det ju på bra, nästan så man skäms ju tongue Jag tycker inte boxen är särskillt snygg, men man får ju se till vad som fanns på 70-80talet big_smile eller ja, det beror ju på om du skall följa så mycket du kan eller ej smile

tycker att boxen är rätt frän när den väl sitter på:P få in så mkt skit i förgasarna om man inte har luftfilter:P men trattarna kommer ju sitta i så kan man bara lyfta av locket om man vill att dom ska synas:D

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
efreeli skrev:
klart som faen du ska använda den! tongue

då gör jag det:D

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/875746_h5si1v.jpg
lufta bromsar för fullt:D

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/875747_97hk4z.jpg
la dit framrutan för att det inte ska komma in allt för mkt damm i bilen, synd bara att den e sprucken

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
12 mars 2010
kan ju ha skumfilter big_smile bra med gula underredsdetaljer, skall tydligen vara 80 tal tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

1 Inlägg
12 mars 2010
jag har en framruta som är hel som jag har plockat bort i från en 73:an 144. om intresse finns.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
12 mars 2010
Blir ju skitgrym :>

Fastnade för projektet för en timme sen och har setat klistrad sen dess wink

Bara påpeka en sak, tycker de är lite synd att kapa i en GL eftersom dom är väääldigt sällsynta och kan bli värda en hel del pengar nuförtiden, men de är helt upp till dig wink Blir ju somsagt riktigt frän bilen din !

Är de elektriska eller mekaniska sprutet? E eller F med andra ord?

1 266 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Blir ju skitgrym :>

Fastnade för projektet för en timme sen och har setat klistrad sen dess wink

Bara påpeka en sak, tycker de är lite synd att kapa i en GL eftersom dom är väääldigt sällsynta och kan bli värda en hel del pengar nuförtiden, men de är helt upp till dig wink Blir ju somsagt riktigt frän bilen din !

Är de elektriska eller mekaniska sprutet? E eller F med andra ord?

det är en Etongue men inget kommer till skada, så om man vill bygga om den till orginal så ska det gå att göra det lite lätt:D jättekul att du gillar den:P

1 266 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
generalricke skrev:
jag har en framruta som är hel som jag har plockat bort i från en 73:an 144. om intresse finns.

aa jag är enormt intresserad:D

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
13 mars 2010
F, fanns de i Sverige? har hört att det bara var Amerikanska marknaden? tongue men somsagt, jag vet inte, bara hört.

Kan nog skrapa fram en 245a med hel framruta du kan få tongue mot att du hämtar skrotet isf^^

------------------

681 Inlägg
13 mars 2010
rally-tobbe skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/874072_oqfls2.jpg
får bli en bild idag, fått mina hårdare ventilfjädrar, skulle vara samma som volvos gulmärkta och mellanlägg till föggarna:) min kompletta b20 E kan bli till salu till rätt pris:P

Sitter inte b20E in i bilen nu? tongue

1 266 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
gjutarolle skrev:
rally-tobbe skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/874072_oqfls2.jpg
får bli en bild idag, fått mina hårdare ventilfjädrar, skulle vara samma som volvos gulmärkta och mellanlägg till föggarna:) min kompletta b20 E kan bli till salu till rätt pris:P

Sitter inte b20E in i bilen nu? tongue

jod et gör de, men ska ha en annan maskin i henne wink

5 111 Inlägg
13 mars 2010
Volvo1968 skrev:
F, fanns de i Sverige? har hört att det bara var Amerikanska marknaden? tongue men somsagt, jag vet inte, bara hört.

Det har inte med el- eller mekansprut att göra, F har lite mer avgasrening och är en USA-motor, tror kompen skiljer också möjligen (rätt skräpig bensin i USA under tidigt 70-tal när blyet skulle bort), härdade ventilsäten.

Insprutnings-B20 har elsprut fram till 1973, mekansprut efter det. Elsprut på alla B30 insprutare dock...

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
13 mars 2010
Volvo544special65 skrev:
Det har inte med el- eller mekansprut att göra, F har lite mer avgasrening och är en USA-motor, tror kompen skiljer också möjligen (rätt skräpig bensin i USA under tidigt 70-tal när blyet skulle bort), härdade ventilsäten.

Insprutnings-B20 har elsprut fram till 1973, mekansprut efter det. Elsprut på alla B30 insprutare dock...

Du verkar ju ha koll på gamla saker du smile Ursäkta om jag lånar tråden för eget bruk ett inlägg rally-tobbe, men vet du om det sitter packbox i kamkåpan på en 1972 års insprutare? Likaså om insprutartoppen på den årsmodellen är något att ha? Står en gammal 142a med insprutningsmotor på min lokala skrot nämligen..

------------------

1 266 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Volvo544special65 skrev:

Du verkar ju ha koll på gamla saker du smile Ursäkta om jag lånar tråden för eget bruk ett inlägg rally-tobbe, men vet du om det sitter packbox i kamkåpan på en 1972 års insprutare? Likaså om insprutartoppen på den årsmodellen är något att ha? Står en gammal 142a med insprutningsmotor på min lokala skrot nämligen..

Det satt iaf inga packboxar i min motor, det va bara filtringar, och toppen är det många som vill komma åt:P och glöm inte att ta med dig databoxen tongue

1 266 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/877192_g7myw9.jpg
då va bromsarna klara, va tvungen att rasta av henne wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/877194_llfnce.jpg
ny framruta, lampor och bränsleledningar, sen så kan jag besiktia henne smile

Liten pöjk
610 Inlägg
14 mars 2010
Fasen va skönt smile ska du besikta som den är nu ?

orginal? nää du kan va orginal!

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
14 mars 2010
okej, nä det sitter en surbergare på den motorn nu, och den är ganska plockad så vet inte om boxen är kvar tongue Var sitter den? smile

låter bra detta big_smile

------------------

1 266 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
okej, nä det sitter en surbergare på den motorn nu, och den är ganska plockad så vet inte om boxen är kvar tongue Var sitter den? smile

låter bra detta big_smile

den sitter under passagerar framsätet:P

Sök