2806
Sök

Kan man sätta ett sportluftfilter i en 740-85?

Rocknroller
296 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Tjenare undrar om man kan sätta ett sport/öppet luftfilter i min 740 utan att behöva oroa sig för att den ska börja krångla och kan jag då slänga den gammla burken och allt som hör till den ?. tacksam för svar även om frågan kanse verkar dum smile (vrf jag undrar detta är för att det är en förgasare)
Senast redigerat av zedthepunk (7 december 2009)

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
7 december 2009
är bara att sätta i de funkar lika bra även om de är insprut eller förgasare så...

hellre pallbocks kung än trailer queen

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
7 december 2009
det som kan hända är att du får pilla med soppan lite, polaren hade en 740 med B230A för en massa år sen, den gick snålt med "sportfilter" så vi fick ställa lite, sen gick den som den skulle.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Rocknroller
296 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Okej tack så mycket kan jag slänga boxen till luftfiltert också då? och alla dom där jävla små "lådorna" och små slangar som hör till allt det där

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

Rocknroller
296 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
NITROUS skrev:
det som kan hända är att du får pilla med soppan lite, polaren hade en 740 med B230A för en massa år sen, den gick snålt med "sportfilter" så vi fick ställa lite, sen gick den som den skulle.

Okej bra att veta tack så mycket smile

1 772 Inlägg
7 december 2009
zedthepunk skrev:
Okej tack så mycket kan jag slänga boxen till luftfiltert också då? och alla dom där jävla små "lådorna" och små slangar som hör till allt det där

Det är väl dumt att slänga, bättre ha det på ifall du ska sälja bilen senare, men om du är som jag (hade inte tänkt sälja bilen nångång) så är det väl bara göra sig av med det.
Senast redigerat av NordstromJ (7 december 2009)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Rocknroller
296 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
NordstromJ skrev:
zedthepunk skrev:

Det är väl dumt att slänga, bättre ha det på ifall du ska sälja bilen senare, men om du är som jag (hade inte tänkt sälja bilen nångång) så är det väl bara göra sig av med det.

aa kanse inte slänga men lägga undan men det är bara att ta bort då? smile

1 772 Inlägg
7 december 2009
zedthepunk skrev:
NordstromJ skrev:
zedthepunk skrev:

aa kanse inte slänga men lägga undan men det är bara att ta bort då? smile

Ja herregud ja, det är bara bort me´t.
Senast redigerat av NordstromJ (7 december 2009)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Rocknroller
296 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Fan va nice tack så jätte mycket för hjälpen! och dom snabba svaren big_smile

Rocknroller
296 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
a just det ja tror ni man kan sätta filtret direkt på förgasaren? tror det skulle sätt lite fräckt ut när man öppnar huven smile
Senast redigerat av zedthepunk (7 december 2009)

Sök