Ta bort emblemen - få bort all klister?

JAI
27 juli 2006 · 31 Inlägg

Tja!! använd lackrengöring (metalic cleaner) Gjort det på dom bilar jag har haft......
lackrening med tyg trasa + tvättsvamp med lite vatten. Sedan vax. Så ska du få ett shysst resultat

Volvo_Elin Lastbilschaufför
27 juli 2006 · 186 Inlägg

Jag peta bort 2 fula klistermärken i förrgår som satt fast på lacken när jag köpte bilen. Tog en burk me startgas å sprejade och det far bort, men tyvärr tog burken slut...gjorde det nyss btw smile!...Måste köpa en ny en smile!

Ride Hard-Die Free!
Volvo_Mannen Volvoskadad
27 juli 2006 · 6 017 Inlägg

Malm3n skrev:
använde lite T-röd och vatten funkade asbra.... syns inte ett enda spår av attnågonting suttit där

glöm inte att vaxa lite oxh på dom ställena som emblemen suttit påbig_smile

haha det går inte på min bil, röd färg som har några år på nacken, det kan aldrig bli samma nyans..

Jonas
THEBADGUY Gorgilus addictus
27 juli 2006 · 4 736 Inlägg

Emiliano skrev:
Hårtork och tandtråd/fiskelina är bäst, inga oroligheter att lacken skadas och vaxa ytan efteråt så lär du bli helnöjd smile

ja de är nog de bästa sättet....funkar alltid riktigt bra.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Jonni
27 juli 2006 · 1 256 Inlägg

Medlet som luktar citron är från 3M och kallas "industriclean" har jag för mig smile Luktar grymt gott!

Koffa Butikschef
29 juli 2006 · 116 Inlägg

Biltema har en produkt som heter "Label Off", använde den när jag röck ner mina dörlister, fungerade hur bra som helst.... Och den är mild mot lacken....

Senast redigerat av Koffa (29 juli 2006)

PÄRLAN TILL SALU!!!! V40 T4R -98 255hk ATM/RC 115000:-
www.x40nordic.com
www.gasa.mer.nu
Tzatziki
29 juli 2006 · 452 Inlägg

Klistermärke jag hade på bakrutan tog jag bort med fönsterputs och en skrapa .. akta dock värmelisterna på rutan ..

sen tog jag bort emblem fram och bak.
Värmepistol och ett plastkort, typ gammalt åhlens kort eller något .. limmet använde jag t-sprit och pillade bort .. tog sin lilla stund men blev fin fint efteråt ..
Finns säkert bättre sätt som folk har postat här för mitt sätt tog sin tid och tålamod är ett måste tongue

sir_daniel www.kudoz.se
29 juli 2006 · 3 802 Inlägg

Koffa skrev:
Biltema har en produkt som heter "Label Off", använde den när jag röck ner mina dörlister, fungerade hur bra som helst.... Och den är mild mot lacken....

håller med, riktigt bra! samt att den luktar gott också (citron, med en twist av sprit)

Tuffingen
17 september 2006 · 93 Inlägg

Vi använder limborttagningsmedel eller penseltvätt...de e perfekt å de har funkat för oss smile

Volvo: Vi orkar lite vi occkså!!!!!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang