10 december 2009
Trådstartare
Japp då va de väl dax för mej att då efter säker ett 30-40tal förskotts betalning för motordelar,bilar, hemelektronik osv. För att sedan bli blåst på lite pengar efter deposition för en stug hyrning under nyår i lindvallen...
Sökte upp stugan och han verkade schysst efter allt folk man gjort me tidigare så stack denna varken in eller ut på nått sett, helt enkelt "normal" trodde jag.
men efter ja satt in pengarna fick ja en konstig känsla och började kolla upp faktan lite mera och de gjorde mej bara säkrare på min magkänsla. Dock kunde ja inte ringa min bank för att se om du kunde häva överföringen tills dom öppnade 8 i morse.
Ringde upp dom direkt och sa som det va att jag ville avbryta överföringen då ja vet att dom inte kommer in på hans konto fören 9:30 dagen efter om det handlar om en annan bank. Men tyvärr inget dom kunde göra, trots att ja sa att det troligen är en kille som blåst mej osv..
Men dom skicka iaf en förfråga till hans bank "scandiabanken" . Iom att ja hade hans konto nummer så tänkte ja väl att dom iaf kan kolla upp vem nissen är så man kunde åka och hälsa på, men iom att banksekretessen är stenhård så va dom tom tvungna att faxa över ett ja eller nej om namnet tillhörande kontot ja hade fått stämde överens.
Och de gjorde de ju inte=/ Så alla där ute om ni vet nån som går under namnet ******************* eller vet hur man får tag i namn uppgifter via konto nummer hör av er till mej i PM så kanske man kan lösa det här utan att slösa på våra skattepengar...
Senast redigerat av E30Tompa (10 december 2009)
Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"