2363
Sök

Mitsubishi Evo I GSR - Till salu

Renovering, facelift och trimning.

Stolt EVO ägare
269 488 Visningar
Projektet avslutat 16 juni 2015
1 513 Inlägg
27 maj 2010
Kazma skrev:
Hmm ja surt sa räven men den åker in i garaget imorgon så ska jag börja riva.
Krolle, tack för erbjudandet, kolla gärna upp så att det går så kan vi snacka om de, är den helt ny eller? för annars köper jag en splitter

ja den är flonkens.. tror bara jag tagit ut å tittat på den om jag har de ens hmm blir så med vissa grejor när man handlar upp lager för att kunna åka hela säsongerna smile

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
guran_man skrev:
har du möjligtvis fuskat lite med bilen toffe?
eller har du hittat något monstar champo jag borde hört talasom?

Nej inget monster schampo men jag har tvättat den ganska noga, plus att på just den bilden så syns inte sånt. Det finns ju fler bilder från samma dag som är helt orginal, gå in på min bil så kan du se smile

evo_krolle skrev:
ja den är flonkens.. tror bara jag tagit ut å tittat på den om jag har de ens hmm blir så med vissa grejor när man handlar upp lager för att kunna åka hela säsongerna smile

Ny packning är på gång ifrån USA men tack iaf
Senast redigerat av Kazma (27 maj 2010)

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I

2 788 Inlägg
27 maj 2010
Trist att packningen pajja men det är bara att riva isär skiten tongue
Senast redigerat av _Fredrik (27 maj 2010)

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
big_smile

Jag har vart sjuk ett tag nu och inte haft lust eller ork att fixa bilen, men undertiden så trixade jag ihop en film

En kortfilm på min skönhet!

Men på Måndag så åker toppen in på planing så de är på gång big_smile
Senast redigerat av Kazma (13 juni 2010)

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
Bilen är igång igen och den går bättre än någonsin big_smile
Det kommer lite bilder senare ikväll för nu ska jag ut och gasa.

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
1 juni 2010
Klockrent! kul att höra... själv väntar man på fälgarna samt en elbow.. ha de så jävla roligt nu och tänk inte på mig som sitter här i min mörka lägenhet... va sån =/

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
Dratsab skrev:
Klockrent! kul att höra... själv väntar man på fälgarna samt en elbow.. ha de så jävla roligt nu och tänk inte på mig som sitter här i min mörka lägenhet... va sån =/

Jodå roligt har jag nu när de funkar smile Hoppas du får dina prylar snart då ^^

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
Lite bilder på topplockspacknings bytet

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126840/942980_yc455o.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126840/942983_hmw4bz.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126840/942984_lmw6r8.jpg

Packningen har nog vart dålig helatiden eftersom att oljetrycket sjönk (de va as högt innan) och bilen orkar mycket mera nu så jag är kanon glad big_smile

Ciao

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
grattis:D

Tack tack big_smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
3 juni 2010
gott grattis pojk wink '

Fuck off Murphy! wink
Senast redigerat av oggy_swe (3 juni 2010)

Mvh O.Frankeståhl

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
oggy_swe skrev:
gott grattis pojk wink '

Fuck off Murphy! wink

HAHA lol Nu fick Murphy så han teg, hoppas han lärt sig någe och låter dig vara också:D

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
Murphy är fortfarande på mig:

HAHA, fy faan va trött jag blir. Nu är det ett större vattenläckage från vattenpumpen. De e bara att riva skiten IGEN. Sen blev nog ventilkåpans packning skadad när jag bytte topplockspackning så de pissar olja där ifrån också big_smile Jag blir TOKIG
Senast redigerat av Kazma (3 juni 2010)

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
fan vilken otur du ska ha de..gör om gör rätt;)

Gör om gör rätt har jag redan gjort tycker ja men iaf så skiter de sig tongue Men jag tror att när motorn kokade innan så blev de ett sånt övertryck så packningen gick.
De tråkiga i allt detta är att jag måste åter igen lyfta upp motorn på ena sidan för att komma åt vattenpumpen och de innebär att:
Alla remmar ska bort och sen nolla om motorn IGEN,  ta ner kardan och vinkelväxeln så jag kan tilta motorn, ta ner sumpen och knöla ihop den för att slänga i en påse på tippen och skaffa en ny som hållet tätt:/,  lyfta ventilkåpan åter igen för att byta packning, fixa ett nytt olje lock som vill hålla tätt och till sist skaffa en oljetrycksgivare som pallar me trycket i min motor.
Problemet är att jag jobbar 40 mil hemifrån och jag kan inte åka hem varje helg för att meka, så som de ser ut nu så kommer min kära Daisy få stå på pallbockar i garaget till hösten då jag har tid igen sad
Jävla Murphy! big_smile

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
4 juni 2010
Amen snart börjar man ju undra om den där E1an har nåt emot dig... den försöker berätta för dig att detta inte räcker.. den vill ha mer power och skrämma alla andra wink

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...

1 513 Inlägg
4 juni 2010
Kazma skrev:
Evo-Offer skrev:
fan vilken otur du ska ha de..gör om gör rätt;)

Gör om gör rätt har jag redan gjort tycker ja men iaf så skiter de sig tongue Men jag tror att när motorn kokade innan så blev de ett sånt övertryck så packningen gick.
De tråkiga i allt detta är att jag måste åter igen lyfta upp motorn på ena sidan för att komma åt vattenpumpen och de innebär att:
Alla remmar ska bort och sen nolla om motorn IGEN,  ta ner kardan och vinkelväxeln så jag kan tilta motorn, ta ner sumpen och knöla ihop den för att slänga i en påse på tippen och skaffa en ny som hållet tätt:/,  lyfta ventilkåpan åter igen för att byta packning, fixa ett nytt olje lock som vill hålla tätt och till sist skaffa en oljetrycksgivare som pallar me trycket i min motor.
Problemet är att jag jobbar 40 mil hemifrån och jag kan inte åka hem varje helg för att meka, så som de ser ut nu så kommer min kära Daisy få stå på pallbockar i garaget till hösten då jag har tid igen sad
Jävla Murphy! big_smile

du behöver inte lyfta maskinen för att byta pumpen de går ändå!!!! du släpper bara fästena på mitten stödet + de på kamrems sidan å en domkraft på sumpen så får du den så högt så du får ut pumpen utan problem!!

lycka till..

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
4 juni 2010
omg....  ja du lär ju snart ha ett blue print i skallen du med allt ditt skruvande tongue

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
evo_krolle skrev:
du behöver inte lyfta maskinen för att byta pumpen de går ändå!!!! du släpper bara fästena på mitten stödet + de på kamrems sidan å en domkraft på sumpen så får du den så högt så du får ut pumpen utan problem!!

lycka till..

Jo de va så jag menade att jag skulle göra, tilta den lixom

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
jo det är ju klart.det är ju lite jobb:/ vilket jobb alltså att byta vattenpump när motorn sitter i haha

Ja den sitter ju så otroligt dumt, och de roliga är att jag redan bytt den en gång iår =/

Dratsab skrev:
Amen snart börjar man ju undra om den där E1an har nåt emot dig... den försöker berätta för dig att detta inte räcker.. den vill ha mer power och skrämma alla andra wink

Haha, om hon ska få mer power så får hon allt lära sig att hålla tätt först smile

Nomenia skrev:
omg....  ja du lär ju snart ha ett blue print i skallen du med allt ditt skruvande tongue

Jo man lär sig bilen innan och utan, det är ju ett plus iaf ^^

338 Inlägg
6 juni 2010
du använde vell inte samma arp bultar till toppen igen???
aja du e ju inte lat ivargefall
bara att bita ihop o jobba på nu

varför ha pengar på banken? där syns dom inte
******************************T.A.R.D******************************
Tack till: BK Smide, Mimab, Ne_Mesis

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
guran_man skrev:
du använde vell inte samma arp bultar till toppen igen???
aja du e ju inte lat ivargefall
bara att bita ihop o jobba på nu

Jo visst hade jag samma bultar, man ska ju kunna återanvända dom ju.
Senast redigerat av Kazma (6 juni 2010)

Sök