2822
Sök

Volvo S60: går ej att öppna förardörr inifrån

1 814 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
Hej!

Har ett problem med förardörren på en S60: skulle öppna dörren och råkade dra för hårt (?) och nu är handtaget fast i ytterläget och man kan inte öppna dörren inifrån. Det är fortfarande lite motstånd att vrida men den går inte in i normalläget igen (tar emot). 

Man kan dock öppna och stänga som vanligt utifrån och med fjärrkontrollen.

Någon som vet vad det är för något som gått fel, hur fixar man detta?

MVH,
Expect

664 Inlägg
13 december 2009
Alltså enklast är nog att ta bort dörrsidan och titta, tror inte dörrsidan är så bökig att ta lös.
Där ser du nog ganka direkt om någon är fel, skulle du inte se något, så öppna andra dörrsidan och jämför smile. För då vet du ju redan hur man får bort dörrsidan smile.

Good luck.

1 814 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
Finns det någon med en S60 eller s80 eller rentav V70 som råkat ut för något liknande? Ägaren säger att den aldrig gjort så innan. Årsmodell på bilen är -01.

Kan det vara så att "vajern" är av?

utbildad klant
2 197 Inlägg
13 december 2009
Min audi blev likadan en gång men då var det den lilla kroken på wiren som hoppat av hantaget bara,

Som Retepoj säger  bästa är nog ta av dörr sidan så ser du nog med en gång.

Mvh O.Frankeståhl

1 814 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
Min audi blev likadan en gång men då var det den lilla kroken på wiren som hoppat av hantaget bara,

Som Retepoj säger  bästa är nog ta av dörr sidan så ser du nog med en gång.

Jo det låter mest troligt, för jag drog inte speciellt hårt och det kändes lite grand som det du beskriver.

Ska se om jag kan få upp dörrsidan imorgon. Kunskapen har jag men jag vill inte göra sönder någon plastpigg eller nått sånt tongue

Såhär går det när man inte alls är van vid att skruva på bilar  hmm

664 Inlägg
13 december 2009
Titta in denna sida, såg visst att det va till V70, men är kanske ganska lika, ta det bara lugnt och bryt inte för mycket och så smile.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … d%F6rrsida

utbildad klant
2 197 Inlägg
13 december 2009
men lite sunt förnuft så brukar det gå. å känenr du dig välldigt osäker åk å fråga på volvo lite om vart skruvar å sånt sitter å hur man sen lyfter av dörr sidan.  kan vara lite olika knep

Mvh O.Frankeståhl

Tvivlare
2 266 Inlägg
13 december 2009
V70N har en tendens att plasten spricker på baksidan av dörrklädseln, ochhandtaget sitter gjutet i plasten. kan mycket väl vara likadant på s60 och de hjälper inte att limma/plasta (provat själv :p) mest troligen får du jaga ny dörrklädsel.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

664 Inlägg
14 december 2009
MantaRobin skrev:
V70N har en tendens att plasten spricker på baksidan av dörrklädseln, ochhandtaget sitter gjutet i plasten. kan mycket väl vara likadant på s60 och de hjälper inte att limma/plasta (provat själv :p) mest troligen får du jaga ny dörrklädsel.

Men sluta skrämma honom tongue... Låt han demontera och titta efter ;D.

Tvivlare
2 266 Inlägg
14 december 2009
haha, jo, de är ju enda sättet att få reda på vad felet är wink inte säkert det är samma som V70N ju tongue

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Sök