3541
Sök

Problem med kamkedja? bmw 325 e36 92:a

81 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
hej! har uppståt ett problem med min bil, när jag ska starta den så typ fastnar motorn, prövar 2-3 gånger att vrida om nyckeln, sen startar den och går utan problem. men nu har de börjat skramla lite i främre delern av bilen, typ låter som något metall slår emot något, (när man vrider om triggerhjulet för hand så fastnar de i vissa lägen så får man backa lite sen ta i så går det runt!

Någon som vet vad det kan vara? kamkedjan kanske?

1 798 Inlägg
14 december 2009
Låter ju som sagt som att de mkt väl kan vara kamkedjan ta av ventilkåpan o kolla där under innan du startar den något mer
Senast redigerat av fredde85 (14 december 2009)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

5 198 Inlägg
14 december 2009
Ingen ventil som slår emot ?

81 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
har kollat under ventilkåpan, kan inte se något fel där, och den knackar inte eller så, bara skramlar till ibland typ

...has left the building...
4 474 Inlägg
14 december 2009
Kan vara kamkedjesträckaren som är slut, eller kedjan som tänjts för mycket. Oavsett vilket så bör du kolla upp orsaken...Om kedjan är så uttänjd att ventilerna slagit i kolvarna så lär raset inträffa inom de närmaste milen....
Kolla även så ditt batteri är "Fit for fight", tror mer att det är det som är orsaken till att "motorn fastnar"....

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

81 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
fått av allt utom den stora bulten på triggerhjuls drevet, tror inte de är batteriet för de gör så även om man drar runt för hand

Sök