3740
Sök

Hoppande temp mätare på mb 190 -88

90 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
Jag har under de senaste ca 1000 milen haft ett irriterande problem, temp mätaren hoppar när motorn är varm. Den överhettar inte eller liknande. Mätaren hoppar upp till max för att sedan falla tillbaka till rätt temperatur. Den kan hoppa oregelbundet, stå och studsa som en galning eller ligga lungt. Dock händer det bara när motorn är varm.

Några tips?

Herr
1 722 Inlägg
14 december 2009
pacmyc skrev:
Jag har under de senaste ca 1000 milen haft ett irriterande problem, temp mätaren hoppar när motorn är varm. Den överhettar inte eller liknande. Mätaren hoppar upp till max för att sedan falla tillbaka till rätt temperatur. Den kan hoppa oregelbundet, stå och studsa som en galning eller ligga lungt. Dock händer det bara när motorn är varm.

Några tips?

Byt vattentempen!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

90 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
LocKtar skrev:
pacmyc skrev:

Några tips?

Byt vattentempen!

Ok, var sitter den?

Sök