Jag vet inte vad ni tänker göra efter att utställningen är klar. Ni drar säkert till MAX i Hbg, käkar Deluxe-mål med original-dipsås och drar sedan hem och glor på film...eller kanske inte...
...efter träffen på 73:an är alla hursomhelst välkomna till Markaryd för att köra ett helt legalt Blackrace...
...MEN...
...det kräver att ni bildar ett seriöst team som ordnar arrangemanget på rätt sätt. Det innebär att ni ansöker om att få arrangera en offentlig tillställning med en ansökan inlämnad till polisen. Jag och kommmunalråden har informerat Crx_Jim, H3llBoy mfl. i höstas om vikla krav vi ställer på arrangemanget. Chansen är stor att arrangemanget kommer att bli beviljat.
Crx-jim, H3llBoy och deras vänner har den info som behövs för att ordna med ansökan och annan pappershantering och de är, såvitt jag förstår, villiga att ansvara för arrangemanget. Jag kommer att hjälpa till att utforma ansökan.
Nu kommer det viktiga!
Crx_Jim och de övriga som visat intresse för att arrangera Blackrace saknar några medhjälpare. Innan de kan lämna in en ansökan så måste de veta att de har ytterligare några lojala och trygga killar eller tjejer med sig som kan vara funktionärer vid ett Blackrace-arrangemang.
Kom igen nu!
Kontakta dem!
Du kan, du vill och du vågar!
Tänk på alla pengar du sparar på att vara funktionär istället för att köra!
Med vänliga hälsningar!
Christer Larsson
Chef, Markarydspolisen