2006
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

401 Inlägg
1 januari 2010
Ksj skrev:
Saab_Diana skrev:
gamlingen skrev:

Tycker snarare att det är arselnosare som vränger till det att dom har rätt att ligga där o nosa.. å finger pekare är nog mest undomar med nytaget körkort som tror dom kan köra bil, som troligen fått körkortet i cornflakes paket.

Största idioterna brukar va dom som börjar gnälla på andra.

arselnosare har lika mkt "rätt" att ligga i röven som tvärnitarna har "rätt" att tvärnita *host* hycklare..

Nä ungdomar pekar sällan finger..oftast medelålders män.

Hamna bakom mig nån gång och jag skrotar din bil.

Det finns gott om dolda faror man kan behöva nita för och mig gör det de samma om nån fjolla vill in i arslet på min bil, det är ändå den bakom som har gjort fel och åker på hela smällen.

men bla bla bla ladida..lätt o sitta här o skriva sånt.Mkt show men ingen go.

1 217 Inlägg
1 januari 2010
Saab_Diana skrev:
Ksj skrev:
Saab_Diana skrev:

arselnosare har lika mkt "rätt" att ligga i röven som tvärnitarna har "rätt" att tvärnita *host* hycklare..

Nä ungdomar pekar sällan finger..oftast medelålders män.

Det finns gott om dolda faror man kan behöva nita för och mig gör det de samma om nån fjolla vill in i arslet på min bil, det är ändå den bakom som har gjort fel och åker på hela smällen.

Menar du på allvar att du måste råka ut för en olycka du själv förorsakat innan du begriper hur korkat det är att ligga för nära framförvarande fordon?

401 Inlägg
1 januari 2010
Ksj skrev:
Saab_Diana skrev:
Ksj skrev:

Menar du på allvar att du måste råka ut för en olycka du själv förorsakat innan du begriper hur korkat det är att ligga för nära framförvarande fordon?

Jag vill bara hamna bakom dig..

Du kan ju tro att du är odödlig bara för att smällen kommer bakifrån.

Menar du på allvar att du måste råka ut för en olycka du själv förorsakat innan du begriper hur korkat det är att tvärnita för ingenting?

1 217 Inlägg
1 januari 2010
Saab_Diana skrev:
Ksj skrev:
Saab_Diana skrev:

Menar du på allvar att du måste råka ut för en olycka du själv förorsakat innan du begriper hur korkat det är att tvärnita för ingenting?

Jag har tvärnitat förr och skrotat tre bilar pga det. Jag tvekar inte att göra det igen om situationen kräver det.
Med det menar jag att jag inte tvärnitar för mitt nöjes skull, utan att man ibland kan behöva pallnita för t ex rådjur och annat klöv-vilt som springer i skytteltrafik över Sveriges vägnät

Du ska nog ta dig en eller ett par extra tankar innan du sätter dig bakom ratten igen, du verkar inte ha en tillräckligt mogen attityd för att inneha körkort.

...has left the building...
4 474 Inlägg
1 januari 2010
Ksj: Skit i "Saab-Diana"...Tids nog så sätter han sin bil i en annan, får hoppas det går bra bara, inte bara för framförvarande utan även för ev passagerare han har i bilen... Givetvis ska man inte tvärnita för o jävlas men den som åker bakom skall hålla sådant avstånd så han/hon skall kunna stanna, oavsett av vilken anledning framförvarande tvärnitar...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

5 198 Inlägg
1 januari 2010
trodde inte det va sant det där med körkorten i cornflakes paketen....

401 Inlägg
1 januari 2010
Ksj skrev:
Saab_Diana skrev:
Ksj skrev:

Jag har tvärnitat förr och skrotat tre bilar pga det. Jag tvekar inte att göra det igen om situationen kräver det.
Med det menar jag att jag inte tvärnitar för mitt nöjes skull, utan att man ibland kan behöva pallnita för t ex rådjur och annat klöv-vilt som springer i skytteltrafik över Sveriges vägnät

Du ska nog ta dig en eller ett par extra tankar innan du sätter dig bakom ratten igen, du verkar inte ha en tillräckligt mogen attityd för att inneha körkort.

Det är just det du menar..att du tvärnitar för att markera att någon är för nära dig inte för att du måste..Jo men absolut herr mogen det är väldigt moget beteende..Ska absolut se dig som en förebild hur man ska bete sig i trafiken *NOOOT*

dawwe ok ja nu är jag en han också..intressant.

Jo man får hoppas folk som tvärnitar för ingenting tänker på sina medpassagerare när dom förstör deras liv bara för att hävda sin rätt att ligga i snabbfilen i 90 på 3 filig motorväg med 2km fritt framför dom men en hel karavan bakom dom.

4 474 Inlägg
1 januari 2010
Han eller hon, whatever, eller du kanske föredrar "det"? Du förstår lååångt ifrån alla är så uber-bra på o köra bil som du, det finns garanterat en hel del bilförare som i "stridens hetta" kanske tvärnitar för ett så litet djur som en hare (något man så klart inte ska göra men det är lätt hänt...). Så det är du som kör bakom som skall hålla avstånd, ingen vettig person tvärnitar för att jävlas, möjligen att man "blinkar" med bromsljusen så de fattar, för även du fattar väl vad man menar med blinkande bromsljus får jag hoppas...Finns väl ingen som hävdat att det är rätt att ligga i "snabbfilen" o blockera trafik, frågan gällde okynnet att köra redigt nära "bara för att"...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

653 Inlägg
1 januari 2010
Alla som gnäller över att ni har bilar som kör er i röven, testa gasa o håll trafik rytmen!

Håller med Saab_Diana i denna diskussionen.

Smoke tires not drugs

401 Inlägg
1 januari 2010
dawwe skrev:
Han eller hon, whatever, eller du kanske föredrar "det"? Du förstår lååångt ifrån alla är så uber-bra på o köra bil som du, det finns garanterat en hel del bilförare som i "stridens hetta" kanske tvärnitar för ett så litet djur som en hare (något man så klart inte ska göra men det är lätt hänt...). Så det är du som kör bakom som skall hålla avstånd, ingen vettig person tvärnitar för att jävlas, möjligen att man "blinkar" med bromsljusen så de fattar, för även du fattar väl vad man menar med blinkande bromsljus får jag hoppas...Finns väl ingen som hävdat att det är rätt att ligga i "snabbfilen" o blockera trafik, frågan gällde okynnet att köra redigt nära "bara för att"...

och varför skulle jag vara "det"?Märklig frågeställning.

Det har inget med bra att göra.Det är sällan harar på E4an i sthlm tex.Det finns MASSOR med människor som tvärnitar för att jävlas och det finns även dom som hävdar sin rätt att ligga i snabbfilen och blockera trafiken..Landsvägar utanför 08a är det sällan några problem trots att det bara är 2 filer.

Nä det det handlar om nu är att ni vill få mig till att tro att det är normalt att tvärnita för att jävlas..Vilket tvärnitarna i den här tråden faktist gör.Tyvärr kommer jag aldrig tro på något vis att det är normalt/befogat/moget.

16 197 Inlägg
1 januari 2010
sk8ville skrev:
Alla som gnäller över att ni har bilar som kör er i röven, testa gasa o håll trafik rytmen!

Håller med Saab_Diana i denna diskussionen.

exakt.

elle flytta på er om folk vill fram.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

5 198 Inlägg
1 januari 2010
Sååå mao så skall rytmen bestämmas av den som liger bakom ? ÄVEN om man håller laglig hastighet.. ska man då tvingas köra för fort ? DÅ hoppas jag att den som ligger bakom betalar fortkörningsböter.

104 Inlägg
1 januari 2010
HA ! Jag bromsar för ekorrar. Sug på den döh !

Dogs have owners, cats have staff....

401 Inlägg
1 januari 2010
gamlingen skrev:
Sååå mao så skall rytmen bestämmas av den som liger bakom ? ÄVEN om man håller laglig hastighet.. ska man då tvingas köra för fort ? DÅ hoppas jag att den som ligger bakom betalar fortkörningsböter.

precis..du vill leka polis..du menar att för att det är 90 på tex 3 filig motorväg så ska du blockera trafiken för att försöka se till så att INGEN kör fortare än 90.Flytta på dig istället

Och det är mycket sånt här "jag hoppas att" .. folk ska råka illa ut..Mycket störda människor.
Senast redigerat av Saab_Diana (1 januari 2010)

4 474 Inlägg
1 januari 2010
Jag föreslår att Saab_Diana, sk8ville och evilaudio läser det allra första inlägget i tråden, nämligen det som "Fellow" skrev...Det är det flesta av oss svarar på, inte att gamla tanter eller liknande ligger o fiser i 70 på en 90 väg mitt i sommaren med perfekta förhållanden....
Senast redigerat av dawwe (1 januari 2010)

401 Inlägg
1 januari 2010
dawwe skrev:
Jag föreslår att Saab_Diana, sk8ville och evilaudio läser det allra första inlägget i tråden, nämligen det som "Fellow" skrev...Det är det flesta av svarar på, inte att gamla tanter eller liknande ligger o fiser i 70 på en 90 väg mitt i sommaren med perfekta förhållanden....

jaha ok och det tillämpas inte för dig då när du vill spekulera i vare sig jag har en *** eller *** mellan bena.

4 001 Inlägg
1 januari 2010
Ksj skrev:
Saab_Diana skrev:
Ksj skrev:

hoppas du åker på en whiplash-skada din j*vla idiot och att försäkringsbolaget ser dig som skyldig till olyckan och vägrar betala ut ersättning för nedsatt arbetsförmåga.

Sådana resonamang gör att du borde skicka in ditt körkort med en gång för du borde fan inte vara ute på vägarna iaf.

Snälla, gör världen en tjänst och pallnita framför en 60 tons lastbil.

Edit: För att förtydliga mitt inlägg så är det alltså riktat till KSJ som pallnitar när han citat
Jag tvekar inte att göra det igen om situationen kräver det.
Senast redigerat av kolvas (1 januari 2010)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 474 Inlägg
1 januari 2010
Kolvas: Haha...du skriver nog det många tänker (men få verkligen önskar att nån råkar ut för), rakt ut dessutom:)

Edit: Jag håller alltså med Ksj, men ingen är så dum att de tvärnitar för o jävlas...
Senast redigerat av dawwe (1 januari 2010)

5 198 Inlägg
1 januari 2010
Saab_Diana skrev:
gamlingen skrev:

precis..du vill leka polis..du menar att för att det är 90 på tex 3 filig motorväg så ska du blockera trafiken för att försöka se till så att INGEN kör fortare än 90.Flytta på dig istället

Och det är mycket sånt här "jag hoppas att" .. folk ska råka illa ut..Mycket störda människor.

vad jag ser så skrev jag inget om 3 filig väg flyttar sej inte folk där så har man väl fler filer och välja på.. läs rätt..

401 Inlägg
1 januari 2010
gamlingen skrev:
Saab_Diana skrev:
gamlingen skrev:

vad jag ser så skrev jag inget om 3 filig väg flyttar sej inte folk där så har man väl fler filer och välja på.. läs rätt..

du skrev ingen väg alls så då förutsätter jag att du menar alla vägar..

Sök