2421
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

blacken
1 januari 2010
Jo man får hoppas folk som tvärnitar för ingenting tänker på sina medpassagerare när dom förstör deras liv bara för att hävda sin rätt att ligga i snabbfilen i 90 på 3 filig motorväg med 2km fritt framför dom men en hel karavan bakom dom.

För faan! snorhyvel. Vill/ska du föra en mogen och intelligent diskution så får du faanemig växa upp och sluta resonera som en femåring.

Alla som gnäller över att ni har bilar som kör er i röven, testa gasa o håll trafik rytmen!

Och vad är den då vid aktuellt tillfälle? 50 km/h ÖVER tillåten hastighet?. För även om man ligger i maximalt tillåten hastighet så har man fullt av snorhyvlar,skitstövlar och andra komplett intelligensbefriade "medtrafikanter" i häcken och som ska fram till varje pris.

liksom man ska hålla avståndet till framförvarande fordon det får man lära sig om man nu till äventyrs har gått på en trafikskola och lärt sig lagar och regler ( vilket en del här på forumet inte uppenbarligen har gjort).
Att ligga och trycka bakom ett fordon är oansvarigt dumt, vill man inte inse det så ska man baske mig inte få inneha ett körkort än mindre få framföra ett fordon inte ens en kundvagn på inhägnat område ska vara tillåtet för individer med en dylik inställning.
För man har inte rätt att utsätta andra för fara i trafiken, och det är NI kära "rövnosare" som är faran i det sammanhanget, inte den som ligger framför er.
Så alla ni "ligga i rövennissar" för alla normala och sansade medtrafikanters skull, ta erat körkort och skicka in det till länstyrelsen så att vi slipper er i trafiken..
Senast redigerat av blacken (1 januari 2010)

16 197 Inlägg
1 januari 2010
blacken skrev:
Jo man får hoppas folk som tvärnitar för ingenting tänker på sina medpassagerare när dom förstör deras liv bara för att hävda sin rätt att ligga i snabbfilen i 90 på 3 filig motorväg med 2km fritt framför dom men en hel karavan bakom dom.

För faan! snorhyvel. Vill/ska du föra en mogen och intelligent diskution så får du faanemig växa upp och sluta resonera som en femåring.

Alla som gnäller över att ni har bilar som kör er i röven, testa gasa o håll trafik rytmen!

Och vad är den då vid aktuellt tillfälle? 50 km/h ÖVER tillåten hastighet?. För även om man ligger i maximalt tillåten hastighet så har man fullt av snorhyvlar,skitstövlar och andra komplett intelligensbefriade "medtrafikanter" i häcken och som ska fram till varje pris.

liksom man ska hålla avståndet till framförvarande fordon det får man lära sig om man nu till äventyrs har gått på en trafikskola och lärt sig lagar och regler ( vilket en del här på forumet inte uppenbarligen har gjort).
Att ligga och trycka bakom ett fordon är oansvarigt dumt, vill man inte inse det så ska man baske mig inte få inneha ett körkort än mindre få framföra ett fordon inte ens en kundvagn på inhägnat område ska vara tillåtet för individer med en dylik inställning.
För man har inte rätt att utsätta andra för fara i trafiken, och det är NI kära "rövnosare" som är faran i det sammanhanget, inte den som ligger framför er.
Så alla ni "ligga i rövennissar" för alla normala och sansade medtrafikanters skull, ta erat körkort och skicka in det till länstyrelsen så att vi slipper er i trafiken..

fast ja fattar fortfarande inte hur svårt de ska va att flytta på sig om folk har bråttom å vill fram?

om ja nu ligger i 120-130 i högerfil på motorvägen å man ser att nån kommmer bakom så antingen flyttar man på sig elle gasar ännu mer. 

sen vid vissa tillfällen går de ju inte att flytta på sig men vid första möjliga tillälle ska ska man ju göra de.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Lastbilschaffis
811 Inlägg
1 januari 2010
största idioten satt i en Saab enligt mig tongue

körde 90 på en på dubbelfilig 90 väg här i Varberg & ser en Saab komma i ca 100-110km/h (nej ingen civilsnut) kom närmare & närmare.. tänkte la att han skulle köra förbi vilket han kunde... fortsatte bara att komma närmare.. jaja snart kör han la förbi i vänsterfilen... men nej.. istället lägger han sig bakom & börjar pressa... & vid detta laget kunde ja inte låta bli att bromsa till, hehe tror han han vakna till ordentligt för han ryckte till rejält & la sig kanske 20-30m istället för att ligga & pressa.

blacken
1 januari 2010
evilaudio skrev:
blacken skrev:

fast ja fattar fortfarande inte hur svårt de ska va att flytta på sig om folk har bråttom å vill fram?

om ja nu ligger i 120-130 i högerfil på motorvägen å man ser att nån kommmer bakom så antingen flyttar man på sig elle gasar ännu mer. 

sen vid vissa tillfällen går de ju inte att flytta på sig men vid första möjliga tillälle ska ska man ju göra de.

1: om du nu redan ligger i högerfil så går det att passera på VäNSTER fil som man ska göra eller hur?
2: du har aldrig så bråttom normalt sett, så att du måste skapa en trafikfarlig situation, det ansvaret kan du aldrig svära dig fri ifrån OAVSETT!..

16 197 Inlägg
1 januari 2010
blacken skrev:
evilaudio skrev:
blacken skrev:

1: om du nu redan ligger i högerfil så går det att passera på VäNSTER fil som man ska göra eller hur?
2: du har aldrig så bråttom normalt sett, så att du måste skapa en trafikfarlig situation, det ansvaret kan du aldrig svära dig fri ifrån OAVSETT!..

menade vänster fil..      fast de trafikfarliga situationen uppebarar sig ju bara när folk är i vägen..

finns bara EN som kan hindra folk från att köra fort enligt mig å de e snuten. alla andra ska flytta på sig.

även ja flyttar på mig om nån har mer bråttom än mig.   så svårt e de ju inte?? 

ja har alltid bråttom vart ja än ska..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
1 januari 2010
evilaudio skrev:
menade vänster fil..      fast de trafikfarliga situationen uppebarar sig ju bara när folk är i vägen..

finns bara EN som kan hindra folk från att köra fort enligt mig å de e snuten. alla andra ska flytta på sig.

Klart att man flyttar sig för man använder bara vänster fil för att köra om INGET annat.

"alla andra ska flytta på sig." Menar du att alla ska köra i diket för att du ska fram eller menar du att dem inte ska blocka dig?

Jag kör alltid för fort nästan men jag förväntar mig inte att dem som håller farten ska behöva slänga sig i diket för att jag ska fram... Finns idioter som "blockar" osv för att dem tycker om att leka polis, men det är långt ifrån alla... men som sagt kör jag för fort så respekterar jag att folk kör lagligt...

t.ex om jag kommer långt bak i hög fart och en bil gör om omkörning och jag kommer ikapp då hänger jag mig inte på tutan och blinkar med lysena för det är ju ändå jag som kör olagligt... dock då kan man göra det om det är någon idiot som ligger i 60 på motorvägen eller missköter sig på annat sätt.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

blacken
1 januari 2010
evilaudio skrev:
blacken skrev:
evilaudio skrev:

Lisaom du får bli hur sur som helst nu, men du är ett typexempel på en individ som aldrig ska få inneha ett körkort. Du får aldrig (normalt sett) ha "bråttom" i trafiken, utan du SKALL anpassa din körning så att du INTE skall köra för fort eller annorstädes "ha bråttom" på din färd. Det står faktiskt i SFS, så den biten/"logiken" kan du aldrig ha som argument att du ska fram i trafiken.
Det är individer med din attityd och inställning till övrig trafik som är orsaken till olyckor, inte dom som kör enligt reglerna eller på ett vettigt och intelligent sätt följer lagar, regler och bestämmelser.
Så gör mig en tjänst ifall du vill fortsätta att framhärda i ditt resonemang, lämna in ditt körkort så att jag och andra slipper möta dig i trafiken..

2 201 Inlägg
1 januari 2010
evilaudio skrev:
blacken skrev:

om jag redan ligger i 120 (dvs redan för fort) på omkörning. o det kommer idioter bakom mig, varför ska jag behöva gasa mer bara för att idioten vill tjäna 2 sekunder. jag kör in till höger så fort jag passerat.

men detta talar om att mertalet av förarna inte har något vet innanför pannben.
det är skrämmande att veta hur farliga våra medtrafikanter är.
fattar ni inte hur farliga ni är när ni ska ligga o sniffa inpå bilen framför.
eller är det för att ni inte ser bilen förrän ni är ända inpå den?

men det är fortarande ingen som förklarar varför ni ligger nära, vad ni tjänar på det?
Senast redigerat av peter_1976 (1 januari 2010)

749 Inlägg
1 januari 2010
Saab_Diana skrev:
Ksj skrev:
Saab_Diana skrev:
Jag vill bara hamna bakom dig..

Du kan ju tro att du är odödlig bara för att smällen kommer bakifrån.

Menar du på allvar att du måste råka ut för en olycka du själv förorsakat innan du begriper hur korkat det är att tvärnita för ingenting?

Jag har tvärnitat förr och skrotat tre bilar pga det. Jag tvekar inte att göra det igen om situationen kräver det.
Med det menar jag att jag inte tvärnitar för mitt nöjes skull, utan att man ibland kan behöva pallnita för t ex rådjur och annat klöv-vilt som springer i skytteltrafik över Sveriges vägnät

Du ska nog ta dig en eller ett par extra tankar innan du sätter dig bakom ratten igen, du verkar inte ha en tillräckligt mogen attityd för att inneha körkort.

Det är just det du menar..att du tvärnitar för att markera att någon är för nära dig inte för att du måste..Jo men absolut herr mogen det är väldigt moget beteende..Ska absolut se dig som en förebild hur man ska bete sig i trafiken *NOOOT*

dawwe ok ja nu är jag en han också..intressant.

Det är alltid förarens ansvar att hålla avståndet till framförvarande bil, 3 sekundersreglen är inte till för skojs skull. Händer det en olycka pga att bilen bakom låg för nära är det den bakomvarande som orsakat olyckan oavsett varför den främre bilen behöver bromsa.

Jag förstår att man blir förbannad när det ligger bilar bakom som inte kan hålla avståndet det är ytterst dåligt beteende i trafiken, olagligt och ett tecken på att man inte respekterar trafikregler och livet för de som sitter bilen framför och inte kan göra något åt situationen.
Dessutom så saknas nog förståelse för vilka enorma krafter inverkar vid en olycka.

Jag är så trött på idi*ter som ska ligga och trycka en meter bakom och vingla åt höger å vänstersidan fast det är enfiligt eller omöjligt att köra om på flera kilometer samt att man sj håller hastigheten.
Å oavsett om man så ligger 30km över hastighetsgränsen så är det fortfarande idi*ter som gör exakt samma sak.
De är värre än att de tror det är en rallybana de kör på, eller tävlar om vem som ligger först på vägen.

Lika trött är jag på söndagskörade som ligger i 50 på en 80väg , bromsar upp hela trafiken , det är lika illa och det är också olagligt.
Klarar man inte av att hålla hastigheten under normala förhållanden är det dags att återlämna körkortet.

Man får hoppas att polisen tar så många som möjligt av sådana personer, så oskyliga människor slipper mista livet pga andras dåliga beteende.
Senast redigerat av Bjornn (1 januari 2010)

401 Inlägg
1 januari 2010
blacken skrev:
evilaudio skrev:
blacken skrev:

Lisaom du får bli hur sur som helst nu, men du är ett typexempel på en individ som aldrig ska få inneha ett körkort. Du får aldrig (normalt sett) ha "bråttom" i trafiken, utan du SKALL anpassa din körning så att du INTE skall köra för fort eller annorstädes "ha bråttom" på din färd. Det står faktiskt i SFS, så den biten/"logiken" kan du aldrig ha som argument att du ska fram i trafiken.
Det är individer med din attityd och inställning till övrig trafik som är orsaken till olyckor, inte dom som kör enligt reglerna eller på ett vettigt och intelligent sätt följer lagar, regler och bestämmelser.
Så gör mig en tjänst ifall du vill fortsätta att framhärda i ditt resonemang, lämna in ditt körkort så att jag och andra slipper möta dig i trafiken..

Typiskt tvärnitar uttalande..Dessutom kan du inte infoga den vetenskapligt framtagna mallen där man kan se vad "typexemplet för på en individ som aldrig ska få inneha ett körkort" är...

Man kan undra vars felet ligger när ni blir så störda på att någon ligger bakom??Det är klart att det kan bli knepigt att hålla koll på läget framför om ni sitter med ögona klistrade i backspegeln.Fokusera lite mera på eran egen körning kanske?

53 Inlägg
1 januari 2010
Saab_Diana skrev:
blacken skrev:
evilaudio skrev:

Typiskt tvärnitar uttalande..Dessutom kan du inte infoga den vetenskapligt framtagna mallen där man kan se vad "typexemplet för på en individ som aldrig ska få inneha ett körkort" är...

Man kan undra vars felet ligger när ni blir så störda på att någon ligger bakom??Det är klart att det kan bli knepigt att hålla koll på läget framför om ni sitter med ögona klistrade i backspegeln.Fokusera lite mera på eran egen körning kanske?

Nä nu får jag nog ge mig in i det här jag med,,,,Vad faan är problemet eller?
Klart att man inte ska ligga i arslet på folk oavsett vad man tror sig ha för anledning.
Kör om eller släpp av,,,vad är det svåra i det hela.
Bilen som ligger framför kanske har barn i baksätet och om du/ni smäller in i arslet så kan ni ju förstå konsekvenserna.
Hela tråden har blivit ett dagisgräl mellan snorvalpar som faan inte ska sitta i en bil överhuvud taget.
Väx upp för helvete...sunt förnuft,,,vet ni inte vad det är så googla skiten!

401 Inlägg
1 januari 2010
ja så om man har barn i baksätet varför sitter man i snabbfilen i 70 då??Totalt ologiskt..

Btw; Maturity has more to do with what types of experiences you've had, and what you’ve learned from them, and less to do with how many birthdays you’ve celebrated

3 354 Inlägg
1 januari 2010
Saab_Diana skrev:
ja så om man har barn i baksätet varför sitter man i snabbfilen i 70 då??Totalt ologiskt..

Btw; Maturity has more to do with what types of experiences you've had, and what you’ve learned from them, and less to do with how many birthdays you’ve celebrated

handlar tråden om såna som kör för långsamt? nej.
handlar tråden om såna som blockerar? nej.
så varför skriva frågor o svar som inte ens handlar om tråden.

Den handlar om såna som ligger i den hastigheten som man kan/ska ligga i förhållande till väglag, väder, sikt och hastighetsbegränsning som stör/oroar sig på folk som tydligen saknar sinne för trafiksäkerhet pga de inte lärt sig en sån enkel sak som att hålla säkert avstånd till framförvarande i trafiken.
Så hur kan du stöda såna som ligger farligt nära bilisten framför utan nån som helst anledning och som gör ev händelser som kräver en hård inbromsning allt mkt mer farligare och med avsevärt högre risk för skador på både fordon och personer

EDIT: även om framförhavande ligger för i för låg hastighet så finns det ingen som helst rättighet till att ligga o pressa 5m ifrån denna såvidare det inte e i såpass låg fart så 3 sek motsvarar 5m.
Senast redigerat av Seth (1 januari 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
1 januari 2010
Seth skrev:
Saab_Diana skrev:

handlar tråden om såna som kör för långsamt? nej.
handlar tråden om såna som blockerar? nej.
så varför skriva frågor o svar som inte ens handlar om tråden.

Den handlar om såna som ligger i den hastigheten som man kan/ska ligga i förhållande till väglag, väder, sikt och hastighetsbegränsning som stör/oroar sig på folk som tydligen saknar sinne för trafiksäkerhet pga de inte lärt sig en sån enkel sak som att hålla säkert avstånd till framförvarande i trafiken.
Så hur kan du stöda såna som ligger farligt nära bilisten framför utan nån som helst anledning och som gör ev händelser som kräver en hård inbromsning allt mkt mer farligare och med avsevärt högre risk för skador på både fordon och personer

EDIT: även om framförhavande ligger för i för låg hastighet så finns det ingen som helst rättighet till att ligga o pressa 5m ifrån denna såvidare det inte e i såpass låg fart så 3 sek motsvarar 5m.

Bra sagt! det är ju det folk inte har fattat verkar det som. Fullt förståeligt att man ligger nära och markerar för framförvarande att dem ska akta sig om dem ligger i ytterfilen och fiskör... lika om dem ligger i 50 på 90 väg osv osv.

Men tråden avser ju inte den typen av folk...

Du ligger i 90 på 90 väg, det är 2 filigt och det är bra väglag... men det ligger en dåre bakom dig bara ett par meter från kofångaren och han kör inte om... han ligger där och kör mil efter mil.

Ingen bryr sig om du hamnar nära bakom pga. du ska om så fort du kan osv. den som bromsar då är dum i huvudet.... men här är det folk som bara ska ligga efter utan avsikt att köra om...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

3 354 Inlägg
1 januari 2010
kolvas skrev:
Ksj skrev:
Saab_Diana skrev:
Jag vill bara hamna bakom dig..

Du kan ju tro att du är odödlig bara för att smällen kommer bakifrån.

Menar du på allvar att du måste råka ut för en olycka du själv förorsakat innan du begriper hur korkat det är att tvärnita för ingenting?

Jag har tvärnitat förr och skrotat tre bilar pga det. Jag tvekar inte att göra det igen om situationen kräver det.
Med det menar jag att jag inte tvärnitar för mitt nöjes skull, utan att man ibland kan behöva pallnita för t ex rådjur och annat klöv-vilt som springer i skytteltrafik över Sveriges vägnät

Du ska nog ta dig en eller ett par extra tankar innan du sätter dig bakom ratten igen, du verkar inte ha en tillräckligt mogen attityd för att inneha körkort.

hoppas du åker på en whiplash-skada din j*vla idiot och att försäkringsbolaget ser dig som skyldig till olyckan och vägrar betala ut ersättning för nedsatt arbetsförmåga.

Sådana resonamang gör att du borde skicka in ditt körkort med en gång för du borde fan inte vara ute på vägarna iaf.

Snälla, gör världen en tjänst och pallnita framför en 60 tons lastbil.

Edit: För att förtydliga mitt inlägg så är det alltså riktat till KSJ som pallnitar när han citat
Jag tvekar inte att göra det igen om situationen kräver det.

ok mkt att quota men tkr det behövs riktas mot både kolvas o diana,

hur i hela friden kan ni önska att ksj åker dit för han gjort en rättfärdig handling när det kommit ut ett hinder som berättigat en sån kallad "tvärnit" och bilen bakom som tydligen har gjort det största felet o inte haft ordentligt med avstånd?

ps hur kom ni in på att ksj tvärnitar bara för att visa sin ståndpunkt. jag har bara läst att han vart tvungen att behöva tvärnita 3ggr och sa bara att han inte är rädd för att tvärnita fastän om det ligger en "rövslickare"(en som ligger för nära) precis bakom honom.?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

2 201 Inlägg
1 januari 2010
Saab_Diana skrev:

man kanske ligger på omkörning, men håller hastigheten.
bara för att  vänsterfilen är "snabbfilen" så betyder det inte att man får köra för fort.
det finns fortfarande en maxhastighet

totalt respektlöst mot sina medtrafikanter.

4 001 Inlägg
1 januari 2010
Seth skrev:
ok mkt att quota men tkr det behövs riktas mot både kolvas o diana,

hur i hela friden kan ni önska att ksj åker dit för han gjort en rättfärdig handling när det kommit ut ett hinder som berättigat en sån kallad "tvärnit" och bilen bakom som tydligen har gjort det största felet o inte haft ordentligt med avstånd?

Om du läser Ksj:s inlägg så tillhör han en av dom som tvärnitar när någon, enligt honom, ligger för nära.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

3 354 Inlägg
1 januari 2010
kolvas skrev:
Om du läser Ksj:s inlägg så tillhör han en av dom som tvärnitar när någon, enligt honom, ligger för nära.

Ksj skrev:
Hamna bakom mig nån gång och jag skrotar din bil.

Det finns gott om dolda faror man kan behöva nita för och mig gör det de samma om nån fjolla vill in i arslet på min bil, det är ändå den bakom som har gjort fel och åker på hela smällen.

där står det inte.

Ksj skrev:
Menar du på allvar att du måste råka ut för en olycka du själv förorsakat innan du begriper hur korkat det är att ligga för nära framförvarande fordon?

inte där heller. han säger förmodligen bara att han undrar om hon måste gå efter principen upplev det för att lära sig?
Ksj skrev:

eller där
Ser bara att han inte är rädd att tvärnita om situationen kräver det(alltså det dyker upp nåt berättigande hinder/anledning FRAMFÖR honom) fastän han har någon precis tätt inpå.
Inte pga att nån ligger precis bakom honom

EDIT:
Ksj skrev:
Måtte du inte hamna bakom mig.

Har man möjlighet att köra om ska man göra det istället för att ligga för nära och böga sig i röven på andra.
Det finns ETT skäl som jag anser gör det rimligt för någon att verkligen försöka pressa sig förbi och det är om dom är på väg till sjukhuset akut, inte annars.

Om någon mot förmodan inte begriper att avstånd är viktigt trots efter en rejäl varning som inbromsning, ja då ska jag personligen släppa förbi er rövslickare lagom till att ni smäller med en tradare.

Skriver jag det som hände med den senaste som fjollade sig mot mig i trafiken så blir troligen mitt inlägg raderat och jag får en varning, det kanske ger er en hint om att ni ska tänka efter lite.
Ni kan hamna bakom FEL person.

okej där så skrev han att han kan markera missnöjet med en inbromsning men fortf ingen tvärnitare.
o visst säger han att han har hämnats men inte på vilket sätt

401 Inlägg
1 januari 2010
Seth skrev:
bla bla ryggdunk bla bla ryggdunk

din vän skryter ju om att han mosat si och så många bilar..Mkt normalt ..och nu ska du efter konstens alla regler leka ordpolis och försöka vrida det till något det inte är..Att han på någe vis skrivit att han tvärnitar när det behövs..

Han menar klart och tydligt att han är en tvärnitare..Tvärnitar för att jävlas,,skrev han btw inte tidigare i den här tråden hur han skulle ut o slå folk med basebollträn också..

Fortsätt vrida och vända du.
Senast redigerat av Saab_Diana (1 januari 2010)

4 001 Inlägg
1 januari 2010
Saab_Diana skrev:
Seth skrev:
bla bla ryggdunk bla bla ryggdunk

din vän skryter ju om att han mosat si och så många bilar..Mkt normalt ..och nu ska du efter konstens alla regler leka ordpolis och försöka vrida det till något det inte är..Att han på någe vis skrivit att han tvärnitar när det behövs..

Han menar klart och tydligt att han är en tvärnitare..Tvärnitar för att jävlas,,skrev han btw inte tidigare i den här tråden hur han skulle ut o slå folk med basebollträn också..

Fortsätt vrida och vända du.

Precis, Ksj är ju en jättemogen typ, det bevisade ytterliggare några gånger i tråden om Saab/Koenigsegg-affären där han skulle bränna ner CvK:s hus eller vad fan det var när dom drog sig ur affären

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök