Saab_Diana skrev:
Ksj skrev:
Saab_Diana skrev:
Jag vill bara hamna bakom dig..
Du kan ju tro att du är odödlig bara för att smällen kommer bakifrån.
Menar du på allvar att du måste råka ut för en olycka du själv förorsakat innan du begriper hur korkat det är att tvärnita för ingenting?
Jag har tvärnitat förr och skrotat tre bilar pga det. Jag tvekar inte att göra det igen om situationen kräver det.
Med det menar jag att jag inte tvärnitar för mitt nöjes skull, utan att man ibland kan behöva pallnita för t ex rådjur och annat klöv-vilt som springer i skytteltrafik över Sveriges vägnät
Du ska nog ta dig en eller ett par extra tankar innan du sätter dig bakom ratten igen, du verkar inte ha en tillräckligt mogen attityd för att inneha körkort.
Det är just det du menar..att du tvärnitar för att markera att någon är för nära dig inte för att du måste..Jo men absolut herr mogen det är väldigt moget beteende..Ska absolut se dig som en förebild hur man ska bete sig i trafiken *NOOOT*
dawwe ok ja nu är jag en han också..intressant.
Jo man får hoppas folk som tvärnitar för ingenting tänker på sina medpassagerare när dom förstör deras liv bara för att hävda sin rätt att ligga i snabbfilen i 90 på 3 filig motorväg med 2km fritt framför dom men en hel karavan bakom dom.
Det är alltid förarens ansvar att hålla avståndet till framförvarande bil, 3 sekundersreglen är inte till för skojs skull. Händer det en olycka pga att bilen bakom låg för nära är det den bakomvarande som orsakat olyckan oavsett varför den främre bilen behöver bromsa.
Jag förstår att man blir förbannad när det ligger bilar bakom som inte kan hålla avståndet det är ytterst dåligt beteende i trafiken, olagligt och ett tecken på att man inte respekterar trafikregler och livet för de som sitter bilen framför och inte kan göra något åt situationen.
Dessutom så saknas nog förståelse för vilka enorma krafter inverkar vid en olycka.
Jag är så trött på idi*ter som ska ligga och trycka en meter bakom och vingla åt höger å vänstersidan fast det är enfiligt eller omöjligt att köra om på flera kilometer samt att man sj håller hastigheten.
Å oavsett om man så ligger 30km över hastighetsgränsen så är det fortfarande idi*ter som gör exakt samma sak.
De är värre än att de tror det är en rallybana de kör på, eller tävlar om vem som ligger först på vägen.
Lika trött är jag på söndagskörade som ligger i 50 på en 80väg , bromsar upp hela trafiken , det är lika illa och det är också olagligt.
Klarar man inte av att hålla hastigheten under normala förhållanden är det dags att återlämna körkortet.
Man får hoppas att polisen tar så många som möjligt av sådana personer, så oskyliga människor slipper mista livet pga andras dåliga beteende.