2329
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

blacken
1 januari 2010
kolvas skrev:
blacken skrev:
kolvas skrev:
ja, att din övertygelse och ditt synsätt ALDRIG kan förändras gällande NÅGONTING förvånar nog inte någon här för en mer enveten och tjurskallig person än dig har jag nog aldrig varit med om, du är 100% säker på att du har 100% rätt åsikt i ALLA frågor.

Så du tycker att det är helt okej att försätta andra och oskyldiga trafikanter för livsfara bara för att man godtyckligt anser att man kan på mer än ett flagrant sätt bryta mot allt vad lagar, regler, bestämmelser och trafikvett heter och är?. Anser du även att det är okej att skylla på den andre för något som man själv är helt ansvarig för att det uppstår eller framkallar?.
På den punkten så är jag skyldig till att vara 100% envis, för det är 100 % fel att inneha en sådan attityd i trafiken gentemot andra..

det var menat mer generellt än bara denna tråden.

Men det är ALDRIG försvarbart att pallnita för att man tycker att någon ligger för nära, kolla först din egna situation om VARFÖR du fick/får någon nära bakom, kör du under tillåten hastighet = öka, tillåter inte väglag eller väder detta så håll till kant och släpp om när möjlighet ges

svårare än så är det inte.

Frågan handlade ju inte initialt "att pallnita" utan "varför ligga så nära" när det är farligt och oansvarigt att göra det samt att frånhända sig sitt ansvar vid ett dylikt förfarande..
Jag vet du hatar semikolon..tongue
Senast redigerat av blacken (1 januari 2010)

blacken
1 januari 2010
Saab_Diana skrev:
blacken skrev:
jag vill men kan inte

vill har inget med kan att göra

Så mogen är du att du inte har insett och förstått sambandet mellan dom två "storheterna"
Senast redigerat av blacken (1 januari 2010)

2 201 Inlägg
1 januari 2010
evilaudio skrev:
blacken skrev:
evilaudio skrev:
sur blir ja inte, men anser att de e ingen annan som ska bestämma hur JAG ska köra.  de e upp till mig.

finns så mycke annat som e viktgare att bry sig om än "trafikvett" elle va du nu kallar de.

Tyvärr så måste jag inta en lite diametral åsikt där, så fort ditt körsätt blir till en fara för mig och andra trafikanter så upphör din "rätt" att fritt få köra som du vill så enkelt är det..

men om andra håller sig borta så utsätts dom inte för "fara".

folk anser säkert att ja e dum i huvvet men ja bryr mig inte.

hatar folk som är ivägen när ja ska fram.

tror du att du är ensam i trafiken eftersom alla ska akta sig för dig.
det finns över 4 miljoner personbilar i sverige.
om alla hade tagit hänsyn till varandra o kört med vett så hade vi inte haft några olyckor.
är det verkligen så svårt att hålla avstånd?

och här är inte enda som svarat på frågan: varför ska ni tvunget ligga för nära???
Senast redigerat av peter_1976 (1 januari 2010)

401 Inlägg
1 januari 2010
blacken skrev:
Saab_Diana skrev:
blacken skrev:
jag vill men kan inte

vill har inget med kan att göra

Så mogen är du att du inte har insett och förstått sambandet mellan dom två "storheterna"

det är fortfarande inte normalt att tvärnita för att du tycker att nån ligger för nära.

16 197 Inlägg
1 januari 2010
peter_1976 skrev:
evilaudio skrev:
blacken skrev:

Tyvärr så måste jag inta en lite diametral åsikt där, så fort ditt körsätt blir till en fara för mig och andra trafikanter så upphör din "rätt" att fritt få köra som du vill så enkelt är det..

om alla hade tagit hänsyn till varandra o kört med vett så hade vi inte haft några olyckor.
år det verkligen så svårt att hålla avstånd?

och här är inte enda som svarat på frågan: varför ska ni tvunget ligga för nära???

ja vet att ja inte e ensam på vägarna för då hade ja ju inte retat upp mig på alla som är ivägen.

hänsyn ska tydligen bara visaas åt ena hållet.. åt de sniglar som inte flyttar på sig.  vore de inte bättre om de va tvärtom.. att de visades hänsyn åt de som vill fram?   

kan dock inte påstå att ja liggger å trycker folk i röven i trafiken men SNÄLLA... kör fortare elle flytta på er. hur svårt ska de vara?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 001 Inlägg
1 januari 2010
blacken skrev:
kolvas skrev:
kolla först din egna situation om VARFÖR du fick/får någon nära bakom, kör du under tillåten hastighet = öka, tillåter inte väglag eller väder detta så håll till kant och släpp om när möjlighet ges

Frågan handlade ju inte initialt "att pallnita" utan "varför ligga så nära" när det är farligt och oansvarigt att göra det samt att frånhända sig sitt ansvar vid ett dylikt förfarande..

och som du ser så har jag redan gett svaret på hur man ska bete sig vid en sådan situation, man behöver inte stressa upp sig och bli förbannad och/eller leka polis för att någon annan gör fel i trafiken, ibland flyter trafiken smidigare och bättre om man tummar på lite regler också.

jag ligger inte för nära om jag inte kommer ikapp någon och ska köra om denna, kan lägga mig nära om jag inte har möjlighet att köra om och någon idiot som ska köra i 80km/h på 110-väg med normala förhållande, kan dom inte hålla 110km/h så ska dom välja andra vägar eller inte köra alls (lastbilar/bussar/bil+släp naturligtvis undantaget)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

...has left the building...
4 474 Inlägg
1 januari 2010
Saab_Diana skrev:
det är fortfarande inte normalt att tvärnita för att du tycker att nån ligger för nära.

Helt korrekt, precis som det är lika onormalt att ligga för nära!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

3 354 Inlägg
1 januari 2010
En snabb fråga som handlar mer om den absolut ursprungliga frågan än ert tycke om tvärnitare.

Vi vet ni att ni ogillar tvärnitare men nu kan ni svara ännu en gång elr för er första gång
vad ni tycker om såna som ligger knappt 5-10m utan nån som helst försvarbar anledning  bakom en som håller rätt hastighet och är på rätt vägbana.

Kan ni svara på den frågan nu utan att fortsätta babbla om såna som tvärnitar utan anledning och för att visa sitt missnöje???

och ni som godkänner detta att man "får" ligga precis bakom kan ni komma med en försvarbar anledning till att detta är ok för er?
Senast redigerat av Seth (1 januari 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

16 197 Inlägg
1 januari 2010
kolvas skrev:
blacken skrev:
kolvas skrev:
kolla först din egna situation om VARFÖR du fick/får någon nära bakom, kör du under tillåten hastighet = öka, tillåter inte väglag eller väder detta så håll till kant och släpp om när möjlighet ges

och som du ser så har jag redan gett svaret på hur man ska bete sig vid en sådan situation, man behöver inte stressa upp sig och bli förbannad och/eller leka polis för att någon annan gör fel i trafiken, ibland flyter trafiken smidigare och bättre om man tummar på lite regler också.

jag ligger inte för nära om jag inte kommer ikapp någon och ska köra om denna, kan lägga mig nära om jag inte har möjlighet att köra om och någon idiot som ska köra i 80km/h på 110-väg med normala förhållande, kan dom inte hålla 110km/h så ska dom välja andra vägar eller inte köra alls (lastbilar/bussar/bil+släp naturligtvis undantaget)

skönt att en tycker samma som jag.

2 201 Inlägg
1 januari 2010
evilaudio skrev:
peter_1976 skrev:
evilaudio skrev:

ja vet att ja inte e ensam på vägarna för då hade ja ju inte retat upp mig på alla som är ivägen.

hänsyn ska tydligen bara visaas åt ena hållet.. åt de sniglar som inte flyttar på sig.  vore de inte bättre om de va tvärtom.. att de visades hänsyn åt de som vill fram?   

kan dock inte påstå att ja liggger å trycker folk i röven i trafiken men SNÄLLA... kör fortare elle flytta på er. hur svårt ska de vara?

klart hänsyn ska visas på båda hållen. men om jag ligger i 120 på omkörningen redan. varför ska du då ligga o pressa mig i r*ven. jag kör in till höger när omkörningen är klar. jag ökar inte till 200 bara för att slippa ha dig i baken

16 197 Inlägg
1 januari 2010
Seth skrev:
En snabb fråga som handlar mer om den absolut ursprungliga frågan än ert tycke om tvärnitare.

Vi vet ni att ni ogillar tvärnitare men nu kan ni svara ännu en gång elr för er första gång
vad ni tycker om såna som ligger knappt 5-10m utan nån som helst försvarbar anledning*  bakom en som håller rätt hastighet och är på rätt vägbana.

Kan ni svara på den frågan nu utan att fortsätta babbla om såna som tvärnitar utan anledning och för att visa sitt missnöje???

*(alltså då det är ingen som helst chans för en lyckad omkörning erl att den bakomvarande gör det på rent vres)
och ni som godkänner detta att man "får" ligga precis bakom kan ni komma med en försvarbar anledning till att detta är ok för er?

ja e väl en av dom som inte bryr mig så mycke om de ligger nära mig.   å skulle de va så att ja tycker de är jobbigt så får ja väl GASA elle flytta på mig.   inte svårare än så.  kvittar väl hur fort man kör, vill folk fram så e de bara flytta på sig.

16 197 Inlägg
1 januari 2010
peter_1976 skrev:
evilaudio skrev:
peter_1976 skrev:

klart hänsyn ska visas på båda hållen. men om jag ligger i 120 på omkörningen redan. varför ska du då ligga o pressa mig i r*ven. jag kör in till höger när omkörningen är klar. jag ökar inte till 200 bara för att slippa ha dig i baken

folk ligger väl å pressar i röven för att dom vill fram??   huvudsaken e ju att man flyttar på sig så fort tillälle ges.

2 201 Inlägg
1 januari 2010
evilaudio skrev:
peter_1976 skrev:
evilaudio skrev:

folk ligger väl å pressar i röven för att dom vill fram??   huvudsaken e ju att man flyttar på sig så fort tillälle ges.

ja, tnär tillfälle ges. men det innebär inte att man får överskrida hastigheten.
så du får snällt ta o ligga bakom o vänta.

3 354 Inlägg
1 januari 2010
peter_1976 skrev:
evilaudio skrev:
peter_1976 skrev:

ja, tnär tillfälle ges. men det innebär inte att man får överskrida hastigheten.

+ på godkänt/säkert avstånd

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

16 197 Inlägg
1 januari 2010
peter_1976 skrev:
evilaudio skrev:
peter_1976 skrev:

hastigheten?  du menar dom där konsiga sifforna på de runda skyltarna?

inte mycke att bry sig om.. de e bara en skylt.

4 001 Inlägg
1 januari 2010
Seth skrev:

vad ni tycker om såna som ligger knappt 5-10m utan nån som helst försvarbar anledning  bakom en som håller rätt hastighet och är på rätt vägbana.

folk letar hela tiden efter fel hos andra för dom är helt övertygade om att dom själva har rätt, jag fick en påhälsning av en gubbj*vel som inte tyckte att jag skulle köra om honom när han körde lagliga 90km/h men jag har GPS som visar min exakta hastighet samt att jag har kollat hastighetsmätaren med polisens laser och den slår mindre än 1km/h fel med de däcken jag har på nu med något längre rullomkrets, så jag körde i exakt 90km/h medans gubbj*veln som var 100% säker på att hans nya bil visade 100% rätt men han låg strax över 80km/h.

Är du/ni som blir så förbannade över att ständigt bli ikappåkta och som ständigt har folk ända upp i röven säkra på att det inte är ni som kör för sakta?

När en sådan situation uppstår så ska man göra som med nästan allting annat, kolla först DITT EGNA beteende, är detta korrekt? om inte, anpassa dig
Är ditt beteende rätt, hur ska du smidigast komma ur situationen? hitta på en lösning och gör den, var sedan glad och nöjd över att du löste en situation som någon annan försatt dig i.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

2 201 Inlägg
1 januari 2010
undra om folk bara sitter o skriver eller verkligen är så dumma som dom verkar här.
tack o lov att man itne bor i huvudstaden

301 Inlägg
1 januari 2010
Fisse skrev:
denna tråden visar hur lång nivå de är på mogna person på garaget.....

kunde inte sagt det bättre själv!

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

1 339 Inlägg
1 januari 2010
kolvas skrev:
Seth skrev:

folk letar hela tiden efter fel hos andra för dom är helt övertygade om att dom själva har rätt, jag fick en påhälsning av en gubbj*vel som inte tyckte att jag skulle köra om honom när han körde lagliga 90km/h men jag har GPS som visar min exakta hastighet samt att jag har kollat hastighetsmätaren med polisens laser och den slår mindre än 1km/h fel med de däcken jag har på nu med något längre rullomkrets, så jag körde i exakt 90km/h medans gubbj*veln som var 100% säker på att hans nya bil visade 100% rätt men han låg strax över 80km/h.

Är du/ni som blir så förbannade över att ständigt bli ikappåkta och som ständigt har folk ända upp i röven säkra på att det inte är ni som kör för sakta?

När en sådan situation uppstår så ska man göra som med nästan allting annat, kolla först DITT EGNA beteende, är detta korrekt? om inte, anpassa dig
Är ditt beteende rätt, hur ska du smidigast komma ur situationen? hitta på en lösning och gör den, var sedan glad och nöjd över att du löste en situation som någon annan försatt dig i.

"Gubben" har ju givetvis fel..

MEN folk får köra i 80 km/h på en 90 väg hur mycket dom vill. 90 km/h på skylten = MAX hastighet som gäller på vägen. Att han/hon som då ligger i 80km/h tycker jag inte förtjänar att ha folk upp i röven för den sakens skull.

-------------------------------------

Många olyckor orsakas av att man har legat för nära någon annans bil. Är inte det anledning nog att hålla avstånd? Kör någon enligt dig helt åt helvete framför dig så vill du väll inte vara nära han som kör dåligt? Finns ingen logik någonstans..

Jag tycker det är näst intill chockerande att se folk försvara det här sjuka beteendet som är ett skitstort problem i trafiken här i Sverige, sånna förtjänar verkligen inte att ha körkort..

4 001 Inlägg
1 januari 2010
Volvo740an skrev:
"Gubben" har ju givetvis fel..

MEN folk får köra i 80 km/h på en 90 väg hur mycket dom vill. 90 km/h på skylten = MAX hastighet som gäller på vägen. Att han/hon som då ligger i 80km/h tycker jag inte förtjänar att ha folk upp i röven för den sakens skull.

-------------------------------------

Många olyckor orsakas av att man har legat för nära någon annans bil. Är inte det anledning nog att hålla avstånd? Kör någon enligt dig helt åt helvete framför dig så vill du väll inte vara nära han som kör dåligt? Finns ingen logik någonstans..

Jag tycker det är näst intill chockerande att se folk försvara det här sjuka beteendet som är ett skitstort problem i trafiken här i Sverige, sånna förtjänar verkligen inte att ha körkort..

den diskutionen om man får ligga i en lägre hastighet än vad som är skyltat har avhandlats i en annan tråd.

Är det verkligen många olyckor som orsakas utav att någon ligger för nära?
jag vill gärna se statistik som säger att detta är ett stort problem (jag säger inte att det inte är ett problem men är det verkligen ett stort problem?)

jag tror att fler olyckor beror på att folk pratar i telefon/läser tidningen/pilar på GPS/Stereo/SMS:ar/sminkar sig eller på nåt annat sätt brister radikalt i uppmärksamheten.

Sök