1941
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

Dawndrifter -"The Black Curse"
301 Inlägg
1 januari 2010
Även om bilen framför kör för långsamt finns det väl knappast någon anledning att slicka röven på den? det är bara jävligt onödigt och stressande,trafikfarligt osv.  vill du köra om så vänta på en öppen ficka och gör det, varför ligga 3m bakom? du kör precis lika snabbt 3m bakom som 15-20 eller vad man nu skall ha..

ligger nån idiot och slickar mig i röven trampar jag givetvis på bromsen.. men jag ser fan ingen anledning att börja nita, jag vill inte ha bilen i baksätet.. man kan tända bromsljusen utan att bromsa..
fattar inte personen i bilen bakom vad som menas med ett par tända bromsljus så trampar man lätt på bromsen så man saktar ner.. FORTFARANDE ingen jäkla tvärnit..

Lite huvud får man väl sjäv ha?

helt sanslös tråd detta, kul, men skrämmande att se hur puckade folk det eg. sitter bakom sina söta små skärmar.. ut å lär er köra bil istället?
Senast redigerat av Potkin (1 januari 2010)

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
1 januari 2010
evilaudio skrev:
peter_1976 skrev:
evilaudio skrev:

ja vet att ja inte e ensam på vägarna för då hade ja ju inte retat upp mig på alla som är ivägen.

hänsyn ska tydligen bara visaas åt ena hållet.. åt de sniglar som inte flyttar på sig.  vore de inte bättre om de va tvärtom.. att de visades hänsyn åt de som vill fram?   

kan dock inte påstå att ja liggger å trycker folk i röven i trafiken men SNÄLLA... kör fortare elle flytta på er. hur svårt ska de vara?

klart hänsyn ska visas på båda hållen. men om jag ligger i 120 på omkörningen redan. varför ska du då ligga o pressa mig i r*ven. jag kör in till höger när omkörningen är klar. jag ökar inte till 200 bara för att slippa ha dig i baken

folk ligger väl å pressar i röven för att dom vill fram??   huvudsaken e ju att man flyttar på sig så fort tillälle ges.

Men säg såhär då:
Jag ligger i laglig hastighet eller stax över på en enfilig väg och du ligger en halvmeter bakom mig "i väntan" på att köra om när en lastbil 100 meter längre fram tappar ett betongblock på vägen så att jag måste tvärnita och du kör på mig därför att du ligger för nära är det då mitt fel?  Jävla pajas beteende!

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

4 001 Inlägg
1 januari 2010
TS_quattro skrev:
evilaudio skrev:
peter_1976 skrev:

klart hänsyn ska visas på båda hållen. men om jag ligger i 120 på omkörningen redan. varför ska du då ligga o pressa mig i r*ven. jag kör in till höger när omkörningen är klar. jag ökar inte till 200 bara för att slippa ha dig i baken

folk ligger väl å pressar i röven för att dom vill fram??   huvudsaken e ju att man flyttar på sig så fort tillälle ges.

Men säg såhär då:
Jag ligger i laglig hastighet eller stax över på en enfilig väg och du ligger en halvmeter bakom mig "i väntan" på att köra om när en lastbil 100 meter längre fram tappar ett betongblock på vägen så att jag måste tvärnita och du kör på mig därför att du ligger för nära är det då mitt fel?  Jävla pajas beteende!

det finns prejudicerande fall som säger att det är lastbilschaufförens fel eftersom lasten inte varit säkrad på ett korrekt sätt.

nä, självklart är det dumt att ligga för nära, det begriper nog alla som är här inne men sen är det en del som retar upp sig på detta och andra som hanterar det som man ska göra i trafiken...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

16 197 Inlägg
1 januari 2010
TS_quattro skrev:
evilaudio skrev:
peter_1976 skrev:

Men säg såhär då:

ja har då aldrig sagt nåt om att "skylla ifrån" sig om de händer en olycka..

för min egen del så åker ja inte ofta på enfiligavägar eftersom ja bor i sthlm.. retar mig mest på folk som sniglar å är ivägen på 70-90-110 väg.

å ofta e de ju så att folk ligger 5-10 km/h under de som står på skylarna.. å sånt blir ja galen på..
Senast redigerat av evilaudio (1 januari 2010)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Fordmaffian87
1 januari 2010
evilaudio skrev:
blacken skrev:
evilaudio skrev:

men om andra håller sig borta så utsätts dom inte för "fara".

folk anser säkert att ja e dum i huvvet men ja bryr mig inte.

hatar folk som är ivägen när ja ska fram.

Men du måste ändå erkänna att det är fel av dig att ha den attityden gentemot andra i trafiken eller hur?. Du måste ju även inse att en dag så kanske du springer på fel snubbe i trafiken, vad gör du då, mer än blöder som en stucken gris?..

haha.  den dagen sen sorgen.   palla bry sig om saker som KAN hända.  tar hand om problemet när de kommer, OM de kommer.     finns många sätt att lösa problem på.

jag hoppas du ligger bakom min lastbil en dag för jag lovar jag kommer nita, både min broms och du och din bil och jag hoppas verkligen att du skadar dig jävligt illa då så att en kronan trillar ner.. För övrigt så när folk ligger bakom å hets kör så varnar jag dom 3 gg innan sen tvärnitar jag.. då får de skylla sig själva om de inte hinner bromsa..  enligt svensk lag så SKA man hålla ett avstånd som man vet att man kan väja/bromsa utan å skada andra bilister.. Så enkelt är de.. // En väl erfaren yrkes chaufför...

3 354 Inlägg
1 januari 2010
Fordmaffian87 skrev:
evilaudio skrev:
blacken skrev:

Men du måste ändå erkänna att det är fel av dig att ha den attityden gentemot andra i trafiken eller hur?. Du måste ju även inse att en dag så kanske du springer på fel snubbe i trafiken, vad gör du då, mer än blöder som en stucken gris?..

haha.  den dagen sen sorgen.   palla bry sig om saker som KAN hända.  tar hand om problemet när de kommer, OM de kommer.     finns många sätt att lösa problem på.

jag hoppas du ligger bakom min lastbil en dag för jag lovar jag kommer nita, både min broms och du och din bil och jag hoppas verkligen att du skadar dig jävligt illa då så att en kronan trillar ner.. För övrigt så när folk ligger bakom å hets kör så varnar jag dom 3 gg innan sen tvärnitar jag.. då får de skylla sig själva om de inte hinner bromsa..  enligt svensk lag så SKA man hålla ett avstånd som man vet att man kan väja/bromsa utan å skada andra bilister.. Så enkelt är de.. // En väl erfaren yrkes chaufför...

får faktiskt inte glömma att man inte får göra onödiga inbromsningar så båda drabbas fast den ena kanske mer fysiskt

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

...has left the building...
4 474 Inlägg
1 januari 2010
maffian87: Att tvärnita "bara för att" gör ju att du sänker dig till deras nivå... Nu vet jag inte om din lastbil har "underglidningsskydd" eller inte, men om den saknar det så är risken den att bakomvarande har sagt sitt i jordelivet...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

16 197 Inlägg
1 januari 2010
Fordmaffian87 skrev:
evilaudio skrev:
blacken skrev:

får nog hejd på min bil mycke snabbare än va du får stopp på din traktor så de e nog rätt lugnt.

de finns så mycle lagar å regler överallt.. följer du allt??   tveksamt.

4 001 Inlägg
1 januari 2010
Fordmaffian87 skrev:
evilaudio skrev:
blacken skrev:

att det finns sådana puckon som du som är yrkeschaufförer skrämmer mig lite.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

...has left the building...
4 474 Inlägg
1 januari 2010
kolvas: Dra lärdom av din insikt då, dvs håll rimligt avstånd!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

16 197 Inlägg
1 januari 2010
kolvas skrev:
Fordmaffian87 skrev:
evilaudio skrev:

samt e han född 87 så har man ju inte måånga år bakom ratten.

4 001 Inlägg
2 januari 2010
dawwe skrev:
kolvas: Dra lärdom av din insikt då, dvs håll rimligt avstånd!

ifall du läser mina inlägg så ser du att jag gör det.

som sagt så är det värre med dom som blir förbannade över andras fel i trafiken än dom som gör felen.

Fordmaffian87
2 januari 2010
nu ville jag bara få fram en poäng på de hela, Kan folk här inne förklara då varför isf folk ligger och trycker som fan för att försoka komma fram snabbare på en 90 väg å en ligger i 90? såvitt jag vet är de lag på allt detta, men då spelar vi upp ett litet senario som inte är alltför okänt här i sverige: En lastbil körs på en 90 väg i 90 km/h. sen kommer de en personbil och lägger sig bakom lastbilen 5 m ifrån för å stressa fram... Plötsligt koppar de fram en älg/rådjur och chauffören  i lastbilen ställer sig på bromsen, föraren i person bilen ser inte älgen i fråga som lastbils chauffören tvärnitar för utan han märker de först när lastbilens bromsljus tänder sig å drar in i lastbilen i full fart.. hur ska man bete sig då då? de vill jag gärna veta isf...

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
2 januari 2010
evilaudio skrev:
kolvas skrev:
blacken skrev:
Frågan handlade ju inte initialt "att pallnita" utan "varför ligga så nära" när det är farligt och oansvarigt att göra det samt att frånhända sig sitt ansvar vid ett dylikt förfarande..
Jag vet du hatar semikolon..tongue

och som du ser så har jag redan gett svaret på hur man ska bete sig vid en sådan situation, man behöver inte stressa upp sig och bli förbannad och/eller leka polis för att någon annan gör fel i trafiken, ibland flyter trafiken smidigare och bättre om man tummar på lite regler också.

jag ligger inte för nära om jag inte kommer ikapp någon och ska köra om denna, kan lägga mig nära om jag inte har möjlighet att köra om och någon idiot som ska köra i 80km/h på 110-väg med normala förhållande, kan dom inte hålla 110km/h så ska dom välja andra vägar eller inte köra alls (lastbilar/bussar/bil+släp naturligtvis undantaget)

skönt att en tycker samma som jag.

Då är vi fler... det där summerar upp vad jag tycker också...

klart man måste få markera att man vill fram... och är det 2+1 så måste man ligga nära o trycka annars hinner man inte alltid med... samma sak med omkörning på vanlig landsväg utan vägren, man måste upp i röven innan man kör om för att kunna göra en snabb och säker omkörning. Viss är det 2+1 så kan man ge lite avstånd när de är enfiligt men sen är drar man om...

slökukar som ligger i ytterfilen och inte går in i rätt fil... dem tar man på insidan om situationen verkar okej.

EDIT: 2 inlägg samtidigt wink
Senast redigerat av AcesHigh666 (2 januari 2010)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Fordmaffian87
2 januari 2010
evilaudio skrev:
kolvas skrev:
Fordmaffian87 skrev:

Och hur faan vet du isf att jag är född 87? bara för att jag har 87 i slutet på mitt användarnamn så behöver de väl inte betyda att jag är född då?

16 197 Inlägg
2 januari 2010
Fordmaffian87 skrev:
nu ville jag bara få fram en poäng på de hela, Kan folk här inne förklara då varför isf folk ligger och trycker som fan för att försoka komma fram snabbare på en 90 väg å en ligger i 90? såvitt jag vet är de lag på allt detta, men då spelar vi upp ett litet senario som inte är alltför okänt här i sverige: En lastbil körs på en 90 väg i 90 km/h. sen kommer de en personbil och lägger sig bakom lastbilen 5 m ifrån för å stressa fram... Plötsligt koppar de fram en älg/rådjur och chauffören  i lastbilen ställer sig på bromsen, föraren i person bilen ser inte älgen i fråga som lastbils chauffören tvärnitar för utan han märker de först när lastbilens bromsljus tänder sig å drar in i lastbilen i full fart.. hur ska man bete sig då då? de vill jag gärna veta isf...

då säger man:  taskigt läge.  hoppas han hade försäkring å skrivit testamente.

16 197 Inlägg
2 januari 2010
Fordmaffian87 skrev:
evilaudio skrev:
kolvas skrev:

Och hur faan vet du isf att jag är född 87? bara för att jag har 87 i slutet på mitt användarnamn så behöver de väl inte betyda att jag är född då?

¨åh så sur man kan bli...   

de brukar inte va mer ologiskt än så.. men hade kanske fel.

Fordmaffian87
2 januari 2010
evilaudio skrev:
Fordmaffian87 skrev:

Hoppas de är du den gången då för du har ju absolut inte den mognaden för att vara ute på vägarna, tycker verkligen synd om dig.. hoppas bara att din omognad inte tillex dödar en hel barnfamilj..

16 197 Inlägg
2 januari 2010
Fordmaffian87 skrev:
evilaudio skrev:
Fordmaffian87 skrev:

Hoppas de är du den gången då för du har ju absolut inte den mognaden för att vara ute på vägarna, tycker verkligen synd om dig.. hoppas bara att din omognad inte tillex dödar en hel barnfamilj..

folk dör i trafiken, folk kommer ALLTID dö i trafiken.. folk kommer ALLTID dö av nån orsak.

Fordmaffian87
2 januari 2010
evilaudio skrev:
Fordmaffian87 skrev:
evilaudio skrev:

folk dör i trafiken, folk kommer ALLTID dö i trafiken.. folk kommer ALLTID dö av nån orsak.

ja som tillex sådana som dig

Sök