1757
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
5 januari 2010
Elitemaster skrev:
men dem har väl missat SFI lektionerna så dem kan väl inte förstå vad ÖVNINGSKÖR betyder big_smile

Det borde vara krav att ta körkortsprovet på svenska om man ska ha svenskt körkort.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Utbildad Service tekniker
117 Inlägg
6 januari 2010
AcesHigh666 skrev:
Mattley skrev:
vad menar du nu då? vad är pinsamt?

Otroligt att du inte kunnat räkna ut det vid det här laget...

LÄS så märker du nog...

Förstår inte vad du menar...

1 697 Inlägg
6 januari 2010
Upptäckte en sak nu när jag va ute å körde. Va störande det är me folk som inte blinkar ut ur rondeller.

4 001 Inlägg
6 januari 2010
Juvakka skrev:
Upptäckte en sak nu när jag va ute å körde. Va störande det är me folk som inte blinkar ut ur rondeller.

jag tycker det är jobbigt med möten också, då måste jag blända av och ännu värre är alla andra som är i trafiken, nä nu ska jag gå och spela på lotto så jag kan få min egna "bosse-fil"

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 697 Inlägg
6 januari 2010
kolvas skrev:
Juvakka skrev:

jag tycker det är jobbigt med möten också, då måste jag blända av och ännu värre är alla andra som är i trafiken, nä nu ska jag gå och spela på lotto så jag kan få min egna "bosse-fil"

Fattar inte vad du menar.

4 001 Inlägg
6 januari 2010
Juvakka skrev:
kolvas skrev:
Juvakka skrev:

det var inte riktat mot dig utan mer generellt och med lite ironi, det finns alltid folk ute på vägarna som gör fel, medvetet eller omedvetet, men att reta upp sig på det är ganska meningslöst.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 697 Inlägg
6 januari 2010
kolvas skrev:
Juvakka skrev:
kolvas skrev:

det var inte riktat mot dig utan mer generellt och med lite ironi, det finns alltid folk ute på vägarna som gör fel, medvetet eller omedvetet, men att reta upp sig på det är ganska meningslöst.

Jaha big_smile Jag retar inte upp mig på det över huvud taget, tänkte bara att trafiken troligen skulle flyta bättre om man blinkade ut. Men men, som du säger där att folk gör fel medvetet och omedvetet. Dock hade jag gärna haft en egen "Bosse" fil med fri hastighet tongue Va kanske lite dåligt ordval i inlägget bara, sorry.

5 198 Inlägg
7 januari 2010
Om det fanns en *bossefil* så skulle nog alla anse att dom hade rätt att åka där, och då skulle alla andra filer var fri.

1 171 Inlägg
7 januari 2010
Juvakka skrev:

Ja, det är ogeneröst att slösa med andras bensin, bromsar och tid, öka belastningen på vägnätet med mer köer osv som följd.

Men att helt i onödan riskera att ge andra wiplash måste ju vara bland det dummaste.

1 697 Inlägg
7 januari 2010
Du missuppfattade nog vad jag menade. (jag hade lite dåligt ordval har jag upptäckt nu)

1 171 Inlägg
1 697 Inlägg
7 januari 2010
Fattade det som att du inte gjorde det. Det jag tyckte att jag skrivit fel va att jag stör mig på det. Jag tycker helt enkelt bara att det skulle troligen flyta lite bättre om man gjorde det. Men men, det e inte lätt när det e svårt tongue

1 581 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
Dagens väglag som råder är väl ett praktexempel på att man INTE ska ligga för nära? Blir lagom irriterad på folk som ligger på 70-90 vägar och trycker 4-7 meter bakom en? Tror dem på fullaste allvar att dem får stopp på bilen i tid? Jag själv höll på att köra in i en bil som stod vid ett rödljus och då låg jag i 30 km/h med bromsen i när jag närmade mig men när jag var 10 meter bort så tröck jag in bromsen hårdare och märkte att jag bara gled. Då ligger jag i runt 20 km/h och glider näsan 9 meter och stannar dryga metern ifrån bilen framför. Så vad tror dessa människor som håller ett avstånd lägre än 10 meter till framförvarande bil att dem har för bromssträcka?

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
12 januari 2010
Fellow skrev:
Dagens väglag som råder är väl ett praktexempel på att man INTE ska ligga för nära? Blir lagom irriterad på folk som ligger på 70-90 vägar och trycker 4-7 meter bakom en? Tror dem på fullaste allvar att dem får stopp på bilen i tid? Jag själv höll på att köra in i en bil som stod vid ett rödljus och då låg jag i 30 km/h med bromsen i när jag närmade mig men när jag var 10 meter bort så tröck jag in bromsen hårdare och märkte att jag bara gled. Då ligger jag i runt 20 km/h och glider näsan 9 meter och stannar dryga metern ifrån bilen framför. Så vad tror dessa människor som håller ett avstånd lägre än 10 meter till framförvarande bil att dem har för bromssträcka?

En vanlig syn i städer det där men även på motorvägar o landsvägar är ett gäng bilar som håller 60-70 med avstånd på kanske 10m!!!
Vilken nytta gör den låga hastigheten då???
Dessutom om nån(jag wink) skulle bestämma sig för att köra om så det enda sätet är att man tränger sig mellan bilarna eller köra om hela "karavanen" om möjligt o ha en eventuell kaos bakom sig.
Går ju inte annars...

Nu kan säker nån fråga varför köra om om det är halt?
Kanske för att visa av oss kan hantera s.k. halkan bättre än andra?
Finns folk som "panik kör" i 60 även om det går att köra i 80 utan att det slirar o sladdar till höger o vänster.
Dessutom dom 2 asfalt spår är ofta halare än snö strängar vid sidan om.

1 581 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
Grabber skrev:
En vanlig syn i städer det där men även på motorvägar o landsvägar är ett gäng bilar som håller 60-70 med avstånd på kanske 10m!!!
Vilken nytta gör den låga hastigheten då???
Dessutom om nån(jag wink) skulle bestämma sig för att köra om så det enda sätet är att man tränger sig mellan bilarna eller köra om hela "karavanen" om möjligt o ha en eventuell kaos bakom sig.
Går ju inte annars...

Nu kan säker nån fråga varför köra om om det är halt?
Kanske för att visa av oss kan hantera s.k. halkan bättre än andra?
Finns folk som "panik kör" i 60 även om det går att köra i 80 utan att det slirar o sladdar till höger o vänster.
Dessutom dom 2 asfalt spår är ofta halare än snö strängar vid sidan om.

Diskussionen handlar inte om folk som inte kan hantera halkan och kör för sakta utan IDIOTERNA som ligger i arslet vare sig jag ligger enligt hastigheten eller 20 km/h ÖVER hastigheten så finns det folk som kör för nära. Jag kör ALDRIG under hastigheten om inte hinder finns men inte fan får jag panik för det.  Roligt att folk misstolkat detta!

Hur svårt är det att göra en omkörning när det är halt? Bara för man inte kör om alla betyder det inte att man inte vågar eller är osäker. Kan det vara så att man inte har behov för det?
Men om man som jag har 34 mil till bruden enkelresa, INTE har så mycket pengar så bränner jag inte i 150km/h på motorvägen av 2 anledningar.
1. jag har redan blivit av med kortet och vill inte bli av med det igen.
2. jag vill köra bensinsnålt.
Senast redigerat av Fellow (12 januari 2010)

582 Inlägg
12 januari 2010
Juvakka skrev:

problemet är att folk blinkar in i rondeller istället.och vissa använder blinkers hela varvet runt .så man får gissa vilken avfart dom tar.och vissa blinkar vänster men svänger höger satan vad förbannad man blir.

hej

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
12 januari 2010
Det är just därför man bara blinkar ut ur rondeller...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
12 januari 2010
jes skrev:
Juvakka skrev:

problemet är att folk blinkar in i rondeller istället.och vissa använder blinkers hela varvet runt .så man får gissa vilken avfart dom tar.och vissa blinkar vänster men svänger höger satan vad förbannad man blir.

Det konstiga är tycker jag att när jag tog körkort fick jag lära mig att blinka både in i, och ut ur rondeller. Så klaga inte på de som tog körkort för t.ex 15 år sen. Andra lagar då tydligen... Jag blinkar visserligen bara ut ur dom numer..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

463 Inlägg
12 januari 2010
Fellow skrev:
Hur svårt är det att göra en omkörning när det är halt? Bara för man inte kör om alla betyder det inte att man inte vågar eller är osäker. Kan det vara så att man inte har behov för det?
Men om man som jag har 34 mil till bruden enkelresa, INTE har så mycket pengar så bränner jag inte i 150km/h på motorvägen av 2 anledningar.

Min bil drar mindre vid 125-130 än vid 110-115.. Där brukar jag ligga på motorvägarna.. (Mätarhastighet då.. Man får dra av ca 10 för verklig hastighet)

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
12 januari 2010
habomaster skrev:
Fellow skrev:

Min bil drar mindre vid 125-130 än vid 110-115.. Där brukar jag ligga på motorvägarna.. (Mätarhastighet då.. Man får dra av ca 10 för verklig hastighet)

Hur fasen kommer det sig?

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Sök