2089
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

5 198 Inlägg
13 januari 2010
-Mackan- skrev:
vadsomhelst skrev:
gamlingen skrev:

Kör inte in i rondellen som jag åker i.Då skrotar du bilen, JAG stannar inte

Det råkar vara den som ligger I rondellen som har företräde

jja, precis!

höll på att smälla med en dansk som började backa i en rondell, synd att jag hade köpt ny bil några dagar tidigare annars hade han blivit tillknycklad.

jag stannar inte om någon kör in framför mig, vilket har resulterat i att många får bromsa hårt.
är det 50 kan man även köra i rondellen i 50.

jaja. gissar å att Hool var full när han skrev det!

Hool, har ju för sjutton rätt. Det är du som är A-lagarn här. wink

"En förare som kör in i cirkulationsplatsen har väjningsplikt mot varje fordon som redan finns där."

Ja den som är I rondellen kör först och har alltså företräde och när man ska UR så blinkar man höger. in i rondellen behöver man inte blinka alls om man inte vill.

Men som man säger *pensionärs varianten* är livsfarlig,, de blinkar hejvilt åt det håll dom vrider ratten förutom höger.

2 201 Inlägg
13 januari 2010
dj_operaci skrev:
ni ska ju fan inte ligga på vänsterfilen om ni ska köra lagligt eller vanligt.. det finns ju alltid folk som vill köra fortare dem som vill ha böter. som jag wink ligg inte på vänster fil om du inte kan föra fort eller om du ska njuta av din bil när du rullar

men om jag kör lagligt, men bilarna framför mig kör under hastigheten.

det enda positiva jag har läst om att ligga nära är pga bränsle. men dom pengar kanske du får lägga på att laga stenskott istället (som jag verkligen hoppas att alla rövslickare får)
någon annan fördel har jag inte läst här.

164 Inlägg
13 januari 2010
Ser absolut ingen mening med att hänga på framförvarendes bils dragkrok, hade en som fick erfara det i höstas när jag bromsade. Han fick en total kvaddad bil och jag och min kollega fick ont i nacken. Kunde gått värre än vad det gjorde. Så bråttom finns det ingen mening med att ha, bättre o komma fram 5 min sent än att inte komma fram alls.

97 Inlägg
13 januari 2010
-Mackan- skrev:
vadsomhelst skrev:
gamlingen skrev:

Kör inte in i rondellen som jag åker i.Då skrotar du bilen, JAG stannar inte

Det råkar vara den som ligger I rondellen som har företräde

jja, precis!

höll på att smälla med en dansk som började backa i en rondell, synd att jag hade köpt ny bil några dagar tidigare annars hade han blivit tillknycklad.

jag stannar inte om någon kör in framför mig, vilket har resulterat i att många får bromsa hårt.

"En förare som kör in i cirkulationsplatsen har väjningsplikt mot varje fordon som redan finns där."

Eller om du vill:

En förare som färdas i cirkulationsplatsen har företräde mot inkommande fordon. Med andra ord inkommande fordon har väjningsplikt mot fordon som redan befinner sig i cirkulationsplatsen.

hehe, det var ju precis det jag menade att inkommande i rondellen har väjningsplikt, men jag missförstod hans inlägg.
Klart som fan att man inte kör in i en rondell om det är andra bilar som snurrar runt.

miss av mig! så går det när man är lite efter.

A-Lagare vet jag inte men jag har precis lackat lite så snurrig, ja.

139 Inlägg
14 januari 2010
Nyss höll det på att hända!
Jag tog bilen dem få hundrametrarna till affären för att slippa frysa i kylan.

Vad händer när jag är på väg hem?
Jo, det går lite trögt att få upp farten då jag nästan inte har några dubb kvar på framdäcken och bakifårn kommer en stor fet jävla skåpbil dundrandes i högfart och lägger sig 1 METER bakom mig. Han ökar avståndet lite men när jag ska svänga in på mig gata och jag blinkar och bromsar in och vad gör idioten?

JO, han kommer i hög fart igen utan en tanke på att bromsa in jag hinner precis svänga av i sista stund innan han brakar in i min bil.

Hade jag fått möte som jag varit tvungen att stanna för, då hade farsans bil varit skrot och min nacke hade inte mått så bra den heller.

Vad fan är det med dessa idioter? Även om det är bra väglag så ska man hålla avstånd men när det är så halt som det är nu så har dem fortfarande inte en tanke på att öka avståndet!

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
14 januari 2010
Irriterar mig på folk som ej vet hur man kör i en cirkulationsplats! Har det hela på film. Som tur så körde jag inte som jag brukar i den rondellen, snabbare och rakt fram i vänsterfilen...

Om ni ej vill se hela så titta från 1:09  http://www.youtube.com/watch?v=6Zs3Orz-iHk
Senast redigerat av FordRSC (14 januari 2010)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

1 581 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Fortfarande var diskussionen rövslickare på vägen. Inte folk som är okunniga i rondeller.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
14 januari 2010
Fellow skrev:
Fortfarande var diskussionen rövslickare på vägen. Inte folk som är okunniga i rondeller.

Hällre rövslickare än krocka i en rondell big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*

249 Inlägg
14 januari 2010
Det värsta med rondeller är när kärringar inte vågar köra in i rondellen för att det är den bil på andra sidan rondellen, och den kör otroligt sakta (ca 15 km/h)

Eller vid tvåfiliga rondeller när det kommer en tomte och skapar sin egen mittenfil genom hela rondellen.

653 Inlägg
14 januari 2010
FordRSC skrev:
Irriterar mig på folk som ej vet hur man kör i en cirkulationsplats! Har det hela på film. Som tur så körde jag inte som jag brukar i den rondellen, snabbare och rakt fram i vänsterfilen...

Om ni ej vill se hela så titta från 1:09  http://www.youtube.com/watch?v=6Zs3Orz-iHk

Va fan e meningen me den filmen?

Smoke tires not drugs

Fire And Silk
2 254 Inlägg
14 januari 2010
vadsomhelst skrev:
-Mackan- skrev:
vadsomhelst skrev:

jja, precis!

Eller om du vill:

En förare som färdas i cirkulationsplatsen har företräde mot inkommande fordon. Med andra ord inkommande fordon har väjningsplikt mot fordon som redan befinner sig i cirkulationsplatsen.

hehe, det var ju precis det jag menade att inkommande i rondellen har väjningsplikt, men jag missförstod hans inlägg.
Klart som fan att man inte kör in i en rondell om det är andra bilar som snurrar runt.

miss av mig! så går det när man är lite efter.

A-Lagare vet jag inte men jag har precis lackat lite så snurrig, ja.

Det är OK, förstod det nästan utformningen på den där mening är lite lurig. smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
14 januari 2010
sk8ville skrev:
FordRSC skrev:

Va fan e meningen me den filmen?

Inget särskillt, bata fräckt att köra och filma lite tongue

*

139 Inlägg
14 januari 2010
85an skrev:
Det värsta med rondeller är när kärringar inte vågar köra in i rondellen för att det är den bil på andra sidan rondellen, och den kör otroligt sakta (ca 15 km/h)

Eller vid tvåfiliga rondeller när det kommer en tomte och skapar sin egen mittenfil genom hela rondellen.

Det där är en klassiker jag hatar utav helvete. Varenda gång någon idiot kör in i rondellen och tror han äger hela rondellen genom att lägga sig i båda filerna har det alltid varit jag som har fått tvärnita istället för att idioten ska lägga sig i ytterfilen när jag tutar.

1 067 Inlägg
14 januari 2010
Fellow skrev:

Topic är "Största idioterna på vägen? Folk som ligger för nära"    vilket iaf jag tolkar som rövsniffare och ev övriga idioter.

85an skrev:

En cirkulationsplats är en tvåfilig korsning som vilken som helst med två körfält.  Så håll dig i ditt körfält och visa övriga trafikanter vad du ämnar göra.   Ska du till vänster ska du ligga i vänster körfält iaf.

Även om du nu må köra lite så kan det finnas folk som har mer bråttom än dig smile

5 198 Inlägg
15 januari 2010
Hool skrev:
Fellow skrev:

Topic är "Största idioterna på vägen? Folk som ligger för nära"    vilket iaf jag tolkar som rövsniffare och ev övriga idioter.

85an skrev:

En cirkulationsplats är en tvåfilig korsning som vilken som helst med två körfält.  Så håll dig i ditt körfält och visa övriga trafikanter vad du ämnar göra.   Ska du till vänster ska du ligga i vänster körfält iaf.

Även om du nu må köra lite så kan det finnas folk som har mer bråttom än dig smile

Finns enfiliga oxå cool

139 Inlägg
14 februari 2010
Råkade ut för ännu en rövsniffare igår som inte bara nöjde sig med att ligga ca 4 meter bakom mig när jag låg i vänsterfilen och gjorde omkörningar i 130 km/h.

Jag har en bil framför mig som har legat i vänsterfilen väldigt länge som jag vill om och jag har haft bra avstånd till honom.

Men när jag och bilen framför mig kör om ett par bilar så kommer en passat i fullfart bakom mig och lägger sig 4 meter bakom mig och han ser att jag har en bil framför mig och att jag håller på att köra om flera bilar i 130 km/h och ändå står han och blinkar med helljuset och vill om. Vart jävligt förbannad så jag tvärnitade och när jag skulle gasa på så fick jag en ispropp i tanken så jag fick rulla in bilen på vägrenen o vänta en stund.

Så tyvärr så blev jag tvungen o släppa förbi idioten.

Men jag vart förbannad som fan på den idioten, va fan ska stockholmarna ha så jävla bråttom till skidbackarna nu bara för att det är lov? Hoppas idioten körde ner i nått dike någonstans i kurvorna i dalarna big_smile
Senast redigerat av Elitemaster (14 februari 2010)

99 Inlägg
14 februari 2010
Jag blir iaf stressad på såna som ligger två i bredd på en tvåfilig motorväg o kör i princip 70 när det är 100/110/120 km/h på hastighetsgränsen, dom om någon blir jag skitsura på, samma med såna som ligger o trycker i 70 i ytterfilen som är till för maxhastighet för att kunna köra om..

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
14 februari 2010
Elitemaster skrev:
Råkade ut för ännu en rövsniffare igår som inte bara nöjde sig med att ligga ca 4 meter bakom mig när jag låg i vänsterfilen och gjorde omkörningar i 130 km/h.

Jag har en bil framför mig som har legat i vänsterfilen väldigt länge som jag vill om och jag har haft bra avstånd till honom.

Men när jag och bilen framför mig kör om ett par bilar så kommer en passat i fullfart bakom mig och lägger sig 4 meter bakom mig och han ser att jag har en bil framför mig och att jag håller på att köra om flera bilar i 130 km/h och ändå står han och blinkar med helljuset och vill om. Vart jävligt förbannad så jag tvärnitade och när jag skulle gasa på så fick jag en ispropp i tanken så jag fick rulla in bilen på vägrenen o vänta en stund.

Så tyvärr så blev jag tvungen o släppa förbi idioten.

Men jag vart förbannad som fan på den idioten, va fan ska stockholmarna ha så jävla bråttom till skidbackarna nu bara för att det är lov? Hoppas idioten körde ner i nått dike någonstans i kurvorna i dalarna big_smile

Han kanske inte ens kom så långt om du har tur... wink

Såna "lådbilar" verkar inte ha vett i skallen alls när det är dags för skidbackarna. Finns ingen som jag känner som har haft bra erfarenheter av dom.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
14 februari 2010
wange_82 skrev:
Ser absolut ingen mening med att hänga på framförvarendes bils dragkrok, hade en som fick erfara det i höstas när jag bromsade. Han fick en total kvaddad bil och jag och min kollega fick ont i nacken. Kunde gått värre än vad det gjorde. Så bråttom finns det ingen mening med att ha, bättre o komma fram 5 min sent än att inte komma fram alls.

Bra skrivet. smile
+1.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

45 Inlägg
22 mars 2010
Jag blev stoppad av polisen och dom sa att det fanns ett säkerhetsavstånd på 1 sekund på 70 väg. vilket innebär att från en punkt så får jag ligga en sekund efter den framförvarande bilen till samma punkt.
Nu åkte jag på 2000:- i böter eftersom jag låg 0.88 sekunder efter. surt, 12 hundradelssekunder.
Vet dock inte om jag ska överklaga eller inte för enligt lag så kan jag bara bryta mot lagen om jag kör för nära. Men det står ingenstans tidsangivet hur långt efter jag måste köra.
Ni som varit med om liknande kan ju skriva en liten krumelur om hur jag ska göra. betala eller överklaga?!

Fellow: Jag tycker att man ska kunna hålla hastigheten som är angivet på vägen (såvida inte väglaget råder annat) Man blir ju smått irriterad av folk som ligger i 60 på en 90 väg när det är "fint" väder.

MVH Robin

Keep up the good work!

Sök