Här har du olika vacuum anslutningarna på förgasaren + bromsservon. hoppas det hjälper

. Det spelar ingen roll i vilken ordning du har vacuum anslutningar (jag har testat alla möjliga kombinationer) förutom nr 6 är lika bra att ha på samma ställe.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/68083/997206_4ooj3t.jpg]()
1. Denna anslutning använder jag som dump/bar mätar vacuum anslutning
2. Går till fördelaren, ifall du har en vacuum styrd tändfördelare, sitter det en liten "dosa" med en nippel på.
3. Går till toppen, som har en grej (kommer inte på det officella namnet nu

) som har dubbla nipplar, en går till förgasaren och den andra till oljeflamfällan på vevhusventilationen.
4. Kommer jag inte på för tillfället, ska kolla upp det snarast.
5. Är bromservon, sitter på den största nippeln på insuget närmast torped väggen.
6. Kommer jag heller inte ihåg för tillfället vad det är, men den ska bara göra en u-sväng och hoppa över spjället till en anslutning.
Detta ska nog stämma med vacuum anslutningarna, vad jag kommer ihåg ifrån senast jag hade ihop motorn. Vilket var för några månader sen

. Säg till ifall det är något mer jag kan hjälpa dig med, har ju hållt på med turbo förgasare i 1 år nu. Så har testat nästan alla möjliga grejer du kan göra med en förgasar turbo motor

Du behöver inte använda alla vacuum anslutningar. Du kan faktiskt täppa till alla, men varför de används är för att förse andra komponenter med vacuum vilket de styrs av.