3476
Sök

Volvo 740 cab [nu förgasar turbo bygge]

Skrap
2 098 Inlägg
22 mars 2010
Blir så grymt!!! big_smile lycka till

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

210 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
JofooN skrev:
Blir så grymt!!! big_smile lycka till

Hehe tackar så mycket smile

210 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Har ett litet problem ang mitt extraktor grenrör, jag förlorar all tändning när jag monterar det på motorn
Om jag sätter tillbaka original grenröret så startar den direkt..

Alltså med original tänder den.
Med extraktor tänder den inte.

Vad är problemet, någon som vet??

kp_stenberg skrev:
Har ett litet problem ang mitt extraktor grenrör, jag förlorar all tändning när jag monterar det på motorn

Kan det vara så att minus från tändstiften gick ut genom grenröret ? Är extraktorn av någon annan metall typ eller legering kanske
Kolla först om jordflätan sitter på ordentligt och har kontakt (sitter på muttern som håller i ventilkåpan, den längst in mot torped väggen. Den ska vara sammankopplad med karossen)   smile

Hoppas det är till någon hjälp, och inte bara jag som svamlar tongue

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

210 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
RightFront skrev:
kp_stenberg skrev:

Kan det vara så att minus från tändstiften gick ut genom grenröret ? Är extraktorn av någon annan metall typ eller legering kanske
Kolla först om jordflätan sitter på ordentligt och har kontakt (sitter på muttern som håller i ventilkåpan, den längst in mot torped väggen. Den ska vara sammankopplad med karossen)   smile

Hoppas det är till någon hjälp, och inte bara jag som svamlar tongue

Extraktor röret är inte av någon udda metal iaf, och jordflätan har jag varit noga med att rengöra där den ska fästas men det funkar ändå inte sad men tack änd smile

1 432 Inlägg
24 mars 2010
Har den ingen tändning alls eller vill den bara inte starta?
För har den ingen gnista alls med extraktorn på. så är det ett jordproblem allra säkrast, prova att uppgradera jorden.

Men har den gnista men vägrar starta, kolla att extraktorn inte e tät, för bilen skall starta även utan grenrör.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

210 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
SpeedOfLight skrev:
För har den ingen gnista alls med extraktorn på. så är det ett jordproblem allra säkrast, prova att uppgradera jorden.

Men har den gnista men vägrar starta, kolla att extraktorn inte e tät, för bilen skall starta även utan grenrör.

Den har ingen gnista alls med extrakor-röret heller ingen gnista utan grenrör... Men med original grenröret så har den ginsta och tvekar inte ens på att start... En motor jordar ju inte genom avgassystemet för det är ju omöjligt....

210 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/37677/885074_ro1329.jpg
Var tvungen att kapa ett litet hål i hatthyllan för att högtalarna skulle kunna få plats dom var lite gör djupa för att rymmas utan modifikationer

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37677/885079_aii3e1.jpg
Har börjat att dra om motor elhärvan nu, den hade gått av vid kontaktstycket så fick dra nya kablar hela vägen och i stället för att göra det original så drog ja så den kommer ut bakom motorn.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37677/885080_688e0p.jpg
Ska montera tändmodulen där för då kyler det av viddraget när man kör, för har planerat att montera ett snowscop på bilen sen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37677/885081_zqz4wk.jpg
Där kommer härvan att komma ut, kommer även att skruva fast tändspolen i det nedre vänstra hålet på torpeden

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37677/885082_c5sg7s.jpg
Ska även byta servopump mot den äldre som sitter på b23an för den har inbyggt vätskebehållare, då slipper ja behållaren som original sitter bredvid tändspolen

kp_stenberg skrev:
SpeedOfLight skrev:

Den har ingen gnista alls med extrakor-röret heller ingen gnista utan grenrör... Men med original grenröret så har den ginsta och tvekar inte ens på att start... En motor jordar ju inte genom avgassystemet för det är ju omöjligt....

Nja, första avgasfästet är väll metall mot metall chassi = jord? Men håller med, det ska inte hänga på jorden till avgasröret yikes
Testa att jorda pinbultarna som används till att skruva fast grenröret, eller jorda toppen med något annat, kanske fungerar smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

2 914 Inlägg
26 mars 2010
be nån polare lägga en kabel mellan blocket och chassie,

har du slipat plåtrent åt jordkabeln mellan toppen och torpedväggen??

210 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
RightFront skrev:
Nja, första avgasfästet är väll metall mot metall chassi = jord? Men håller med, det ska inte hänga på jorden till avgasröret 
Testa att jorda pinbultarna som används till att skruva fast grenröret, eller jorda toppen med något annat, kanske fungerar

kalle_kalle skrev:
be nån polare lägga en kabel mellan blocket och chassie,

har du slipat plåtrent åt jordkabeln mellan toppen och torpedväggen??

Tack för alla svar men har löst det nu, motorn hade ingent motstånd med bara extraktor-röret...
Så när jag svetsade ihop avgasröret så startade den direkt, Och den hade täning när avgasröret var monterat men inte när man plockade bort de för då fanns det ingen täning... tycker att det är lite mysko.... Men det funkar nu iaf big_smile

850 Inlägg
30 mars 2010
blir nog bra detta! detta projekt ska följas!big_smilebig_smilebig_smile

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

210 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
940_44 skrev:
blir nog bra detta! detta projekt ska följas!big_smilebig_smilebig_smile

Okejokej, jo hoppas att det blir det oxå smile du det låter sjukt bra=)

210 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/37677/887846_2s5myz.jpg
Har gjort klart avgassystemet nu=) 3" från bakaxeln.... Den är inte hög som ni ser, den har hängt upp sig längre fram och där är lyften bara 10 cm.... Så bilen är ca 7-9cm hög under big_smile big_smile big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37677/887850_vce7ev.jpg
Börjat bygga nytt motorfeste nu för extraktor röret tog i originalfestet. . . .

210 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/37677/898086_vheeed.jpg
Har haft lite att göra på bilen svetsen har varit upptagen.. Så har lackat upp insuget bytt ventilkåpa och rengjort lite..
Senast redigerat av kp_stenberg (14 april 2010)

88 Inlägg
9 april 2010
du har då en bra arbetsorder.
Hinner du till midsommar?

Renault Sport
Ljudbygge väntar!

210 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
MSR_VOLVO skrev:
du har då en bra arbetsorder.
Hinner du till midsommar?

Alltså jag har tänkt ha den klar innan midsommar så får hoppas att den är klar då

1 432 Inlägg
13 april 2010
Får jag lov att fråga varför du sopat på den ett 3" ifrån bakaxeln? me tanke på att du inte kör turbo så vill motorn ha visst motstånd..

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Bärs!
3 456 Inlägg
13 april 2010
SpeedOfLight skrev:
Får jag lov att fråga varför du sopat på den ett 3" ifrån bakaxeln? me tanke på att du inte kör turbo så vill motorn ha visst motstånd..

Tror nog det kvittar då det handlar om knappt en halvmeter... wink

Edit:
Såg nu att det rör sig om lite mer än en halvmeter, men står ändå fast vid att jag tror det kvittar. tongue
Senast redigerat av Aga_Diff (13 april 2010)

Garaget.org peakade 2008.

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
13 april 2010
SpeedOfLight skrev:

Jag gissar på att han vill ha ett "möigare" ljud.

Sök