Angående Nürburgring 2010 Garaget 2 dygns träff.

AnesN Bilmekaniker
22 december 2009 · 805 Inlägg

Hej, det är så att jag tänkt på att anordna en träff för alla motor entusiaster här på garaget.

Vad jag tänkt mig: Mötas någonstans i Sverige där en färja till Tyskland avgår, Köra ner till Nürburgring tillsammans och boka den ett dygn en fin sommardag, övernatta på ett hotell i närheten sedan köra hem dagen efter, tror nog det finns många som är intresserad här på garaget och vill testa vad bilen går för och ha 2 roliga dagar jag har kollat upp priser osv lite information och krav som ställs.
Priset enligt deras hemsida är 420 euro, och då ingår instruktörer , men det kan bli väldigt mycket pengar för 10 timmar på banan och sen bensin , övernattning osv mat kan bli en hel del, jag tänkte att ifall vi skulle få ihop tillräckligt med bilar 30-40 ( passagerare räknas inte ) så hade jag nog kunnat kontakta dem och fråga vad exakt pris skulle bli ifall vi bokade själva banan utan några instruktörer osv , och kanske få med någon här från garaget som hade kunnat leda en instruktion innan vi börjar så slipper vi undan dem dyra priserna och att folk blir skadade eller bilarna.

När: Någon gång under sommaren, Juni/ juli kanske , det kan vi ta när sommaren närmar sig

Detaljer

Behörighet
    • Lägsta ålder: 18 år
    • klass 3 eller B-licens
    • normal fysisk kondition
    • Auktoriserad fordon med minst 100 hp och max. Volume 92 dBA
   
Väder
    Genomförbarhet beror på:
    • tät dimma
    • Snow
    • Ice
Längd
    • Cirka 8-10 timmar på banan, allt som allt räknat med 2dygn med dit resa, sova osv
Deltagare
    • 36-40 personer
Publik
    • Välkommen
Bring kläder ()
    • Egen bil (hyra fordon tillgänglig på begäran och mot

Rekommenderat: Göra Service innan ni ger er av hemifrån , kolla så bilens er bra ut underifrån byta motorolja osv.


Här är vad som står på http://www.nuerburgring.de/ ( deras egna hemsida )
om ni inte kan tyska kan ni använda er av http://translate.google.se/# för att få det översatt
Skriv gärna vad ni tycker och åsikter om detta evenemang

kommer mer information när det börjar närma sig och ifall vi får ihop folk !

Senast redigerat av AnesN (23 december 2009)

WeDo
22 december 2009 · 3 390 Inlägg

Ändra rubriken så den följer rubrikanvisningarna så slipper tråden låsas.

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
AnesN Bilmekaniker
22 december 2009 · 805 Inlägg

WeDo skrev:
Ändra rubriken så den följer rubrikanvisningarna så slipper tråden låsas.

MVH

Bra nu?smile

WeDo
23 december 2009 · 3 390 Inlägg

Nu är det som det ska ja smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
jimpa00
23 december 2009 · 309 Inlägg

Låter mycket roligt smile

BMW följer inte utvecklingen dom leder den !
Projekttråd BMW E30
BMW M3 E36 "Old School" (1995)
AnesN Bilmekaniker
23 december 2009 · 805 Inlägg

ja , tycker jag med hade varit en upplevelse för dem flesta, men undra ifall man kan få ihop tillräckligt med folk smile

saab93saab
23 december 2009 · 122 Inlägg

Låter mycket intressant, frågan är bara hur mycket det kostar att hyra banan och hur många som ska med för att det ska bli ett hyffsat pris

jimpa00
23 december 2009 · 309 Inlägg

men ska man inte köra ner till Tyskland. är ju inget roligt att åka båt smile

BMW följer inte utvecklingen dom leder den !
Projekttråd BMW E30
BMW M3 E36 "Old School" (1995)
AnesN Bilmekaniker
23 december 2009 · 805 Inlägg

tar sån tid, extra pengar man kan ju köra 1 riktning och båt 1 riktning:) ja det kan lösas på många olika sätt, men jag kan ringa till nurburgring efter nyår och fråga vad det kostar att hyra själva banan en hel dag ( ca 8 timmar ) utan några speciella tillval så som instruktörer osv. Men då vill ja ha någon som har erfarenhet inom sånna saken som kan gå igenom lite vad man ska tänka på osv ( för allas säkerhet ) ja en liten "guide"

skulle vi få ihop 30-40 pers skulle jag tippa på 2000 kr / st + Bensin , mat , sovplatts det får alla lösa på egenhand om man vill sova i bilen eller på hotell vissa kanske har en lite bättre komfort i bilen än vad jag har i min supra xD

jimpa00
23 december 2009 · 309 Inlägg

kolla med gladiatorn här på garaget han kan de där med nurburgring . tror ja smile

BMW följer inte utvecklingen dom leder den !
Projekttråd BMW E30
BMW M3 E36 "Old School" (1995)
AnesN Bilmekaniker
23 december 2009 · 805 Inlägg

Kollat med Gladiatorn här på garaget, han sa att hyra banan i en dag kostar ca 150 000 kr , men ska ringa och dubbel kolla med Nurburgring för att ha ett exakt pris:) Ifall vi skulle kunna få ihop ~40 pers skulle priset bli 3000kr/bil för körningen sen mat bensa osv:)

Senast redigerat av AnesN (23 december 2009)

AnesN Bilmekaniker
23 december 2009 · 805 Inlägg

ja det kommer jag att skriva så fort jag får reda på det, hade tänkt att ringa till dem efter nyår , ett bra tag dit så behövs ingen stress , det är mer om vi kan få ihop tillräckligt folk som vill spendera någon tusing

jimpa00
23 december 2009 · 309 Inlägg

Låter riktigt spännande. hoppas de blir något av de smile

BMW följer inte utvecklingen dom leder den !
Projekttråd BMW E30
BMW M3 E36 "Old School" (1995)
groze
23 december 2009 · 564 Inlägg

Som ett alternativ kan man åka ner när det är lite "lågsäsong" och bara köpa varv som vanligt. Visst vore det väldigt roligt att hyra banan, men skulle olyckan vara framme ser nog försäkringsbolagen lite annorlunda på saken jämfört med om man kör när den är öppen för allmänheten. Men sånna detaljer går såklart att kolla upp! smile
Roligt initiativ annars! Jag var ner en sväng i somras och körde. Det var utan tvekan det roligaste jag gjort i hela mitt liv! smile
Jag hoppas på att kunna åka ner i slutet på april, början på maj igen! Det är beroendeframkallande!

AnesN Bilmekaniker
23 december 2009 · 805 Inlägg

det kan jag tänka mig:P, ja visst det med försäkringen blir nog inga större problem tvekar på att dem kollar upp ifall vi hyrt banan eller inte, och för att sånna saker inte ska förekomma så ville jag ha någon erfaren som kan guida folk lite och innan man kör igång för att förhindra olyckor och hoppas på att inga händer , vi får väl ta några varv som uppvärmning i lugn takt så folk lär känna banan tror sådana saker gör ganska stor nytta:) men det med lågsäsong är ju en billigare ide men sen är det folk som ställer på sina bilar ganska sent i sommaren

R1kard V-Power
24 december 2009 · 1 186 Inlägg

Låter som nånting jag ska joina smile

Men varför måste man ha licens?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
AnesN Bilmekaniker
24 december 2009 · 805 Inlägg

det är översatt från tyska till svenska, det är deras krav men dem syftar på B körkort:) ( BIL) med tanke på att Nurburgring klassas som allmän väg i Tyskland så gäller fortfarande tyska regler och körkort är ett krav förmodar att alla som ska med har det i vilket fall som:P

SkylinePeter
24 december 2009 · 388 Inlägg

klart man är sugen på att dra till ringen

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
AnesN Bilmekaniker
25 december 2009 · 805 Inlägg

SkylinePeter skrev:
klart man är sugen på att dra till ringen

Hjälp till att skrapa ihop lite folk:)

Hornet85
27 december 2009 ·

jag är frisk men efter som jag bor vid tyska gränsen i danmark så kör jag nog bara själv där ned wink
Får du problem med att hitta tillräkligt många svenskar så kan jag skrapa ihop ett gäng danskar som också vet hur man kör bil wink

Senast redigerat av Hornet85 (27 december 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang