Angående Nürburgring 2010 Garaget 2 dygns träff.

AnesN Bilmekaniker
27 december 2009 · 805 Inlägg

haha skrapa ihop det då;D blir bra:)

H-BY
27 december 2009 · 22 Inlägg

Låter fett kul skulle kanske kunna tänka att åka i sommar smile

Caylon Bayerische Motoren Werke
8 januari 2010 · 271 Inlägg

ah, här hittar men en bra tråd!

Jag o nåra polare satt fnula lite på det här med ringen 2010. Så vi hänger nog på om det skulle vara så!
Försök o få fram priser nu då? Nyår har ju trotsallt varit ^^,

BMW M3 E92 (2008)
holyday Mek
8 januari 2010 · 88 Inlägg

Ta även reda på vad det kostar per meter kvaddad staket.

Livet börjar vi 2 bars ladd
Audi RS4 Biopower "Performance made by Holyday" (2001)
AnesN Bilmekaniker
9 januari 2010 · 805 Inlägg

holyday: bra att vissa inte bara kan skita i att skriva onödiga kommentarer.

Jag ska försöka fixa fram priserna så fort som möjligt haft ganska mycket att göra på sistånde, inte så brottom dock:) och sätta ett datum ,när jag får reda på priset så gör jag en lista på vilka som ska komma, sen får vi hitta på en lösning med hur vi ska göra så inte folk skriver upp sig i onödan sen kommer inte hälften av dem så sitter vi där med feta summor att pröjsa tongue

Senast redigerat av AnesN (9 januari 2010)

groze
9 januari 2010 · 564 Inlägg

Min resa i sommaras kostade ca 12 000kr. Det som är inräknat då är följande;

-Diesel, Körning i Nürburg/på banan + resa stockholm-nürburg (Ca 370mil totalt). Dieseln är ca 2kr billigare/liter än bensinen i Tyskland, och min bil snittade 0,57 på hela resan.
-Broavgift + Färja
-Käk
-Boende, (1 hotellnatt i Lübeck, 2 nätter i vandrarhem)
-Körning 8 varv på banan.

Jag åkte ner på en Torsdag och körde hem Söndag kväll. På hemresan sov jag i bilen några timmar när jag kommit till skåne-sverige.

Jag kommer åka ner igen i slutet på April, början på Maj för att kunna köra när det är färre bilar på banan. -Det är starkt beroendeframkallande!!! smile

//Johan

-Niklas-
10 januari 2010 · 96 Inlägg

Holydays inlägg är väl inte helt onödigt. Kan vara bra att veta vad det skulle kosta om oturen är framme. Räcker ju med att man får stopp nånstans på banan så kostar det, och minns jag inte helt fel vill de ha betalt på plats. Kopierade detta från http://nurburgring.org.uk/prices.html

Base fee for attendance of armco truck: €150
Removing damaged armco: €10/metre (x2 or x3 or x4 for multiple-height sections)
Replacement armco: €31/metre (x2 or x3 for double/triple height)
Removing damaged armco posts: €5.10 each
Replacing armco post: €39 each
Safety car attendance: €82 per 30 mins (car + 2 people)
Circuit closure: €1,350 per hour
Recovery truck: €190 (inc VAT)
Hospital stay & air ambulance: Let's just say, do NOT go there without travel insurance! (Though a European Health Card - which replaced the E111 - may cover the hospital bit.)

FreddeK
10 januari 2010 ·

Crusty_83 skrev:
Holydays inlägg är väl inte helt onödigt. Kan vara bra att veta vad det skulle kosta om oturen är framme. Räcker ju med att man får stopp nånstans på banan så kostar det, och minns jag inte helt fel vill de ha betalt på plats. Kopierade detta från http://nurburgring.org.uk/prices.html

Base fee for attendance of armco truck: €150
Removing damaged armco: €10/metre (x2 or x3 or x4 for multiple-height sections)
Replacement armco: €31/metre (x2 or x3 for double/triple height)
Removing damaged armco posts: €5.10 each
Replacing armco post: €39 each
Safety car attendance: €82 per 30 mins (car + 2 people)
Circuit closure: €1,350 per hour
Recovery truck: €190 (inc VAT)
Hospital stay & air ambulance: Let's just say, do NOT go there without travel insurance! (Though a European Health Card - which replaced the E111 - may cover the hospital bit.)

Håller med...är jäkligt bra att veta detta ifall olyckan är framme och det är olyckor varje dag på ringen.

Så nej hans inlägg var inte onödigt och bra där crusty med informationen!

AnesN Bilmekaniker
11 januari 2010 · 805 Inlägg

man kan alltid tänka lite åt det positiva hållet, Tar alla det lugnt och inte överskattar sin körförmåga och kör ganska lugnt i kurvurna och inte håller och pressar 150-200km/h och sedan sitter i ett staket, man vill ju hälst inte kvadda sin bil eller ja värre saker, bli förlamad eller dylikt. Har tänkt på sånna saker ja , och är medveten om att olyckor kan hända och det är ganska lätt hänt på sånna ställen. Därför tänkte jag att man kan köra i ett "led" lugnt och sansat och lära känna banan lite börja söligare och sen öka farten lite efter varje varv, sen fritt fram hur man själv vill köra. Sen skulle det ju starkt rekomenderas att folk går igenom bilen felsöker,service, byta bromsvätska, bromsklossar innan man kör dit.

holyday Mek
11 januari 2010 · 88 Inlägg

Hej här är några nyttiga länkar
http://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=15
http://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=76
Kan bara säga att det är ingen bana man lär sig på några dagar. Kan vara bra att sitta o öva i ett datorspel.
Mvh Bert

Livet börjar vi 2 bars ladd
Audi RS4 Biopower "Performance made by Holyday" (2001)
Zuperior
20 januari 2010 · 7 Inlägg

Fan de låter grymt roligt. Vore riktigt skoj om ett gäng drog ner big_smile kanske borde byta bil först bara tongue

Caylon Bayerische Motoren Werke
20 januari 2010 · 271 Inlägg

Zuperior skrev:
Fan de låter grymt roligt. Vore riktigt skoj om ett gäng drog ner big_smile kanske borde byta bil först bara tongue

Den duger ju gott o väl? smile

BMW M3 E92 (2008)
Dunken
24 januari 2010 ·

Blir det samlad trupp ner, och hur ställer sej det isf om det är någon som har bilen på kärra??

Zeeeta
24 januari 2010 · 228 Inlägg

Ser kanon ut dehär! Löser de sig och allt passar in följer jag med! Dunken: Klart man måste få ha bilen på kärra om man vill! Ganska skönt ifall det händer något med bilen, då kommer man hem iaf! Krachade på mantorp förra året och blev stående tills jag hittade en polare som hade kärra.. ganska tråkigt att bli stående i tyskland med en bil som inte rullar!

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
groze
24 januari 2010 · 564 Inlägg

Jag och en polare åker ner med våra E90´s i slutet på April, början på Maj.

Någon härifrån som åker då?

Riccardo
24 januari 2010 · 237 Inlägg

Det här låter sjukt kul .Jag och en polare skulle gärna haka på. Mer info så får vi se mvh Riccardo

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
Saab_Diana
6 mars 2010 · 401 Inlägg

Låter skitkul..Dit måste man ju.

BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
Saab 9-5 "2.0" (2000)
groze
6 mars 2010 · 564 Inlägg

Någon mer än mig som ska ner över valborg?

Dunken
13 mars 2010 ·

Zeeeta skrev:
Ser kanon ut dehär! Löser de sig och allt passar in följer jag med! Dunken: Klart man måste få ha bilen på kärra om man vill! Ganska skönt ifall det händer något med bilen, då kommer man hem iaf! Krachade på mantorp förra året och blev stående tills jag hittade en polare som hade kärra.. ganska tråkigt att bli stående i tyskland med en bil som inte rullar!

Min tanke bakom frågan var väl mer att alla bara dra ifrån sen är man själv på vägen och alla andra har legat o sovit i 8 timmar innan dom med kärra kommit fram, och sen när det blir haveri så ska plötsligt nån ha hjälp hem.

Nu lät det där lite negativt men det var inte menat så..smile
//Dunken

TurboMupp IGGE The One And Only
8 maj 2010 · 51 Inlägg

mycket bra tråd jag e på ner kommer bli grymt

Mustigt
Volvo XC90 OcenRace "Suven" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang