Inför: Bilträff, Schmiedmann 2 år - 1:a Maj 2010

JStrindenholm
8 mars 2010 · 51 Inlägg

Det är väll "SJÄLVKLART" att ni kan! ;D

Schmiedmann träffen kommer bli så
grymt mycket roligare nu än förra året! big_smile
Fler bilar och såklart mer folk att prata intresse med! smile

Senast redigerat av JStrindenholm (8 mars 2010)

BMW M3 Coupé "Sonderlack" (1993)
dcay Licenssvetsare
9 mars 2010 · 927 Inlägg

JStrindenholm skrev:

FreddeK skrev:

Galic_Andro skrev:
Som nybliven BMW-ägara så dyker jag upp med min förhoppningsvis färdiga E46 Touring Diesel!

Har inte läst igenom tråden helt, men blir det någon form av utställning eller rent av en träff för skojs skull, oavsett så tar jag mig trippen från stockholm för att njuta av en helt ny värld för mig, tyska bilar ! cool

Väl mött !!

Mvh Andro

välkommen till rätt sida av bilvärlden! verkar ju bli en cruising i gbg efteråtsmile

Instämmer! smile Hehe
Det är utställning och man ska då vara där
minst en timme innan träffen börjar!

Vad är kraven för att ställa ut? roll hehe

Schmiedmann
9 mars 2010 · 473 Inlägg

dcay skrev:

JStrindenholm skrev:

FreddeK skrev:

välkommen till rätt sida av bilvärlden! verkar ju bli en cruising i gbg efteråtsmile

Instämmer! smile Hehe
Det är utställning och man ska då vara där
minst en timme innan träffen börjar!

Vad är kraven för att ställa ut? roll hehe

Vi har inte oändligt med plats för utställningsbilar så vi kommer att köra föranmälan ang. detta.
Som det ser ut nu så kommer alla att få vara med och tävla men vi kommer först och främst att placera ut de BMW modeller som är kraftigt modifierade så nära huset som möjligt.
Om platserna fylls upp snabbt så kanske vi blir tvungna att neka någon men förhoppningsvis så räcker det.

OBS: Föranmälan har inte börjat än så det är ingen mening att skicka mail och PM redan nu ang. detta.
Vi kommer att lägga upp en speciell hemsida för träffen och även skriva ut all info här.

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4
BMW M4 "Schmiedmann S4-R" (2014)
AKKI-MRFUN
9 mars 2010 · 686 Inlägg

kommer nog också komma dit. får se om fler kompisar me bmw hakar på härifrån gislaved trakterna.

RushRacing
BMW 335 "Diskeyn" (2009)
vpowa hellre avåkt än frånåkt!
21 mars 2010 · 51 Inlägg

jag och en till åker en bil upp. blir nog en 540 e34 om den är fixad tills dess. // mattias

Absolut_Kung
22 mars 2010 · 63 Inlägg

Ska bli kul detta smile

Living on the edge!
BMW 330XD M-Sport "BMW Performance" (2013)
JStrindenholm
22 mars 2010 · 51 Inlägg

vpowa skrev:
jag och en till åker en bil upp. blir nog en 540 e34 om den är fixad tills dess. // mattias

Jag har lagt till dig i listan. Jag skrev att ni åker med från Hyltebruk då Ek trodde att du inte skulle hitta annars. ;P

Absolut_Kung skrev:
Ska bli kul detta smile

Självklart, det blir sannerligen vad man gör det till! big_smile

Senast redigerat av JStrindenholm (22 mars 2010)

BMW M3 Coupé "Sonderlack" (1993)
Teres
30 mars 2010 · 175 Inlägg

Man kanske ska ta sig en tripp med 330in ....

asplund85
31 mars 2010 · 19 Inlägg

Kanske skulle rulla med ändå verkar bli skoj ju smile

Rupesh_87
31 mars 2010 · 85 Inlägg

Jag kommer garanterat åka dit men ja åker från Göteborg upp

Kör En BMW Så Har Du Inte Kört I Onödan...
BMW 320 E46 M-Sport "SilverShadow" (2002)
Rupesh_87
31 mars 2010 · 85 Inlägg

Hur deltar man i tävlingen?

Kör En BMW Så Har Du Inte Kört I Onödan...
BMW 320 E46 M-Sport "SilverShadow" (2002)
JStrindenholm
5 april 2010 · 51 Inlägg

Rupesh_87 skrev:
Hur deltar man i tävlingen?

Hör med "Schmiedmann" här på garaget för
vidare information angående detta. smile

BMW M3 Coupé "Sonderlack" (1993)
bearrr Bmw<3
7 april 2010 · 340 Inlägg

Blir turbo tutten upp 1maj. Ska besiktigas imorgon får hoppas det går vägen smile

JStrindenholm
7 april 2010 · 51 Inlägg

bearrr skrev:
Blir turbo tutten upp 1maj. Ska besiktigas imorgon får hoppas det går vägen smile

Alldeles lysande! smile Om personen vi pratade om följer med så gör gärna det vi skrev om sist! ;D
Hehe, hade varit väldigt roligt att se hans slagna min! =P

BMW M3 Coupé "Sonderlack" (1993)
SnowdragonZ3
8 april 2010 · 8 Inlägg

kanske det dyker upp ngn fd och gammel hyltebo också..wink

livet börjar vid 200..
oxigen-graphics Fotograf
8 april 2010 · 418 Inlägg

Hmm. synd. Jobbar 1:a Maj. Hade varit skoj att vara med.

Hemsida: Evenemang och Foto - www.oxigen-graphics.com
Volvo 855 "850 S" (1995)
Schmiedmann
8 april 2010 · 473 Inlägg

Har äntligen fått ihop en sida för träffen.

All info finns nu upplagt här: http://www.schmiedmann.se/static/html/s … 0/1MAJ.htm

Om det är något ni undrar så är det bara att skriva till mig här eller på e-post: viktor@schmiedmann.se

Mvh
Viktor Örtegren
Schmiedmann Sverige AB

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4
BMW M4 "Schmiedmann S4-R" (2014)
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
10 april 2010 · 1 177 Inlägg

Schmiedmann skrev:
Har äntligen fått ihop en sida för träffen.

All info finns nu upplagt här: http://www.schmiedmann.se/static/html/s … 0/1MAJ.htm

Om det är något ni undrar så är det bara att skriva till mig här eller på e-post: viktor@schmiedmann.se

Mvh
Viktor Örtegren
Schmiedmann Sverige AB

Synd att bara att "Riktigt kraftigt modifierade eller väldigt speciella modeller" får delta i utställningen. Jag menar, en entusiast BMW behöver inte vara kraftigt modifierad för att kunna vara en utställningsbil eller bli väldigt speciell och sticka ut ur mängden. Bara en tanke som slog mig och kanske många andra som byggt om sina bilar lite diskret och vill delta som utställare/deltagare på det hela. Och att man sen åker nästan genom halva Sverige för att kunna få vara med och inte behöva stå på besöks-parkeringen, så känns det sådär lockande att komma...

Ni kan dock räkna med att jag kommer, men rätt så besviken på själva deltagar-frågan, visst kanske inte man kvalar in i Hamann-Schmiedmann-Alpina-tjohej nivån alá 1.5mille-klassen. Men alltid roligt att kunna visa upp sin bil på ett bättre och roligare sätt än att den läggs märke till på parkeringen, möta nya roliga intresserade människor och bara dela med sig.

Nu känns det inte som att man är välkommen med en bil man inte lagt ner hälften av det bilarna ni valt ut lagts ner på endast sina motorer t.ex.

Bara en tanke, inga taggar utåt wink

En utställning ska i min mening vara till för dem som själva tycker att dem har en annorlunda bil att visa upp på ett speciellt sätt såsom "monter" eller lite roligt tema runt bilen. Och jag kan garantera att dem som gör detta är väl medvetna om att dem inte har en chans att vinna något, men att få en chans att visa upp bilen är i min mening inte helt fel på vad ni anser (citerar text från länken ovan) "Sveriges häftigaste BMW träff" "kolla in projekt från hela Sverige...."

Och just "Om du vet att din BMW inte uppfyller dessa krav undanbedes din anmälan" Hur ska man tolka det här, seriöst? Motbjudande? Kränkande?

Hursomhelst, ni har säkert ett jättebra svar till det jag skrivit ovan, som jag skrev lite längre upp, inga taggar utåt utan bara en tanke som slog mig.

Jag har sett fram emot det här "booom"-eventet sen tråden kom upp, och har bokat stuga i varberg dagen innan för att kunna komma i tid till det hela. Ska bli kul att se på alla kraftigt modifierade bilar och alla speciella modeller.

Min bil kommer att kunna beskådas på besöksparkeringen för den intresserade...!

Mvh Andro Badia

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
Schmiedmann
10 april 2010 · 473 Inlägg

Galic_Andro skrev:

Schmiedmann skrev:
Har äntligen fått ihop en sida för träffen.

All info finns nu upplagt här: http://www.schmiedmann.se/static/html/s … 0/1MAJ.htm

Om det är något ni undrar så är det bara att skriva till mig här eller på e-post: viktor@schmiedmann.se

Mvh
Viktor Örtegren
Schmiedmann Sverige AB

Synd att bara att "Riktigt kraftigt modifierade eller väldigt speciella modeller" får delta i utställningen. Jag menar, en entusiast BMW behöver inte vara kraftigt modifierad för att kunna vara en utställningsbil eller bli väldigt speciell och sticka ut ur mängden. Bara en tanke som slog mig och kanske många andra som byggt om sina bilar lite diskret och vill delta som utställare/deltagare på det hela. Och att man sen åker nästan genom halva Sverige för att kunna få vara med och inte behöva stå på besöks-parkeringen, så känns det sådär lockande att komma...

Ni kan dock räkna med att jag kommer, men rätt så besviken på själva deltagar-frågan, visst kanske inte man kvalar in i Hamann-Schmiedmann-Alpina-tjohej nivån alá 1.5mille-klassen. Men alltid roligt att kunna visa upp sin bil på ett bättre och roligare sätt än att den läggs märke till på parkeringen, möta nya roliga intresserade människor och bara dela med sig.

Nu känns det inte som att man är välkommen med en bil man inte lagt ner hälften av det bilarna ni valt ut lagts ner på endast sina motorer t.ex.

Bara en tanke, inga taggar utåt wink

En utställning ska i min mening vara till för dem som själva tycker att dem har en annorlunda bil att visa upp på ett speciellt sätt såsom "monter" eller lite roligt tema runt bilen. Och jag kan garantera att dem som gör detta är väl medvetna om att dem inte har en chans att vinna något, men att få en chans att visa upp bilen är i min mening inte helt fel på vad ni anser (citerar text från länken ovan) "Sveriges häftigaste BMW träff" "kolla in projekt från hela Sverige...."

Och just "Om du vet att din BMW inte uppfyller dessa krav undanbedes din anmälan" Hur ska man tolka det här, seriöst? Motbjudande? Kränkande?

Hursomhelst, ni har säkert ett jättebra svar till det jag skrivit ovan, som jag skrev lite längre upp, inga taggar utåt utan bara en tanke som slog mig.

Jag har sett fram emot det här "booom"-eventet sen tråden kom upp, och har bokat stuga i varberg dagen innan för att kunna komma i tid till det hela. Ska bli kul att se på alla kraftigt modifierade bilar och alla speciella modeller.

Min bil kommer att kunna beskådas på besöksparkeringen för den intresserade...!

Mvh Andro Badia

Andro,

Jag förstår precis vad du menar men tyvärr så har vi inte så mycket att välja på då platserna är begränsade.

Om vi antog alla som ansökte till tävlingen så hade vi haft 20st 320i med M-paket från fabrik och inget annat.

Det är inget fel med dessa modeller men vi försöker skapa en unik utställning för de besökare som kommer med standard modeller att titta på.

Du behöver inte ta det kränkande för de flesta utställningar fungerar på så sätt.

T.ex. ELMIA mässan betalar platsen för de bilar som de anser är riktigt schyssta.

Så det är upp till var och än att avgöra.

Som sagt så är alla välkomna och vi hoppas att många kommer och att det blir en rolig träff precis som förra året men vi måste tyvärr begränsa antalet utställare till tävlingen.

De bilar som inte är med i tävlingen kommer att stå precis bredvid byggnaden så det kommer att vara folk i rörelse även där.

Mvh
Viktor Örtegren
Schmiedmann Sverige AB

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4
BMW M4 "Schmiedmann S4-R" (2014)
JStrindenholm
11 april 2010 · 51 Inlägg

För er som inte upptäckt det så har jag uppdaterat
första sidan av tråden och skrivit ner lite tider
osv. för konvojen. smile

M.V.H
Jonathan

Senast redigerat av JStrindenholm (11 april 2010)

BMW M3 Coupé "Sonderlack" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang