blacken skrev:
Bortsett alla motortester och reportage sedan hedenhös klippte gräsmattan, så har jag inga. men Loka har en bra källa..

Vilka motortester och reportage?

Det är jättelätt att säga "mitt favoritmärke är bäst" men det är mycket svårare att bevisa när det väl kommer till kritan.
Du hänvisar till en massa anonyma tester av olika slag, men inget konkret ännu.

Och även om Saab inte har släppt patentet på sitt Trionic-system så kan de (och borde) licensiera ut det för att finansiera sin bilverksamhet, om det nu är så sjukt bra.
Likadant är det märkligt att inte fler biltester och bilköpare har fått upp ögonen för Saabs otroligt sjukt välgjorda chassi, intelligenta design, umpfande motorer, framtids och stridsflygplansteknologi.
Mycket märkligt.
Fortfarande: Saab 9-5 kombi är ett prisvärt bilköp för under 50 000kr, du får en väldigt ny bil för dom pengarna eftersom Saabs andrahandsvärde rasar i samma takt som ett korthus, det kan jag inte förneka.
Volvo är mycket dyrare på begagnatmarknaden, eftersom de har ett ganska stabilt andrahandsvärde.
Sen är det ju bara att titta på Mercedes, Audi, VW, BMW, Skoda, Ford, Citroën, Peugeot, Renault, Nissan, och alla andra som erbjuder kombibilar...
Nånstans finns klippet som trådskaparen vill ha.
Ut och provkör!