Köpråd, kombi under 50 000kr.

groze
3 januari 2010 · 564 Inlägg

blacken skrev:

groze skrev:
Hehe, roligt att se hur en köpråds-tråd kan spåra ur.

Om nu Saab vore så himla bra och driftsäkert bilmärke med flygplansteknologi så borde ju verkligen saab ligga överst i alla undersökningar om minst fel, nöjdast ägare osv. Eller?

Likaså om nu Trionic i kombination med Saabmotorer är så världsbäst, varför har saab då inte vunnit några utmärkelser för bästa motor senaste åren? Det är väl mest BMW (med Bosch-skit) och Audi, Subaru mfl som vunnit?

okej säg en spis som är mera "skottsäker än Saabs 2,0:a?. Dessutom så två gånger "Talladega run" räcker mer än väl speciellt med tanke på att alla andra tillverkare säger "det ger vi oss inte in i, för vi kan inte klara av det".
Om nu andra vore bättre så skulle det vara en baggis för dom att göra om det eller hur?. För om lilla Saab har råd och resurser att göra det, så måsta dom andra stor drakarna med lätthet krossa alla dom ABSOLUTA rekord som Saab tog under dom två testerna..

Om du vill ha ett exempel på en "skottsäker" motor så är ju volvos B20 ett sådant eller BMW´s M10. Båda är gamla motorer med gammal teknik, men ändå "skottsäkra". (Om man nu kan kalla någon motor skottsäker?) Vilka biltillverkare har sagt att de inte kan klara av Talladega? Har du underlag för det du skriver? Var har du läst det? Källa?

Senast redigerat av groze (3 januari 2010)

blacken
3 januari 2010 ·

groze skrev:

blacken skrev:

groze skrev:
Hehe, roligt att se hur en köpråds-tråd kan spåra ur.

Om nu Saab vore så himla bra och driftsäkert bilmärke med flygplansteknologi så borde ju verkligen saab ligga överst i alla undersökningar om minst fel, nöjdast ägare osv. Eller?

Likaså om nu Trionic i kombination med Saabmotorer är så världsbäst, varför har saab då inte vunnit några utmärkelser för bästa motor senaste åren? Det är väl mest BMW (med Bosch-skit) och Audi, Subaru mfl som vunnit?

okej säg en spis som är mera "skottsäker än Saabs 2,0:a?. Dessutom så två gånger "Talladega run" räcker mer än väl speciellt med tanke på att alla andra tillverkare säger "det ger vi oss inte in i, för vi kan inte klara av det".
Om nu andra vore bättre så skulle det vara en baggis för dom att göra om det eller hur?. För om lilla Saab har råd och resurser att göra det, så måsta dom andra stor drakarna med lätthet krossa alla dom ABSOLUTA rekord som Saab tog under dom två testerna..

Om du vill ha ett exempel på en "skottsäker" motor så är ju volvos B20 ett sådant. Vilka biltillverkare har sagt att de inte kan klara av det? Har du underlag för det du skriver? Var har du läst det? Källa?

lollol Saabs B 202 spis soppar mattan med en B 20 i slitstyrka, effekt och hållbarhet. Kom med något annat..
Vad källa anbelanga så får du väl knalla iväg till Loka, dom har en bra källa har jag hört..

Senast redigerat av blacken (3 januari 2010)

groze
3 januari 2010 · 564 Inlägg

blacken skrev:

groze skrev:

blacken skrev:

okej säg en spis som är mera "skottsäker än Saabs 2,0:a?. Dessutom så två gånger "Talladega run" räcker mer än väl speciellt med tanke på att alla andra tillverkare säger "det ger vi oss inte in i, för vi kan inte klara av det".
Om nu andra vore bättre så skulle det vara en baggis för dom att göra om det eller hur?. För om lilla Saab har råd och resurser att göra det, så måsta dom andra stor drakarna med lätthet krossa alla dom ABSOLUTA rekord som Saab tog under dom två testerna..

Om du vill ha ett exempel på en "skottsäker" motor så är ju volvos B20 ett sådant. Vilka biltillverkare har sagt att de inte kan klara av det? Har du underlag för det du skriver? Var har du läst det? Källa?

lollol Saabs B 202 spis soppar mattan med en B 20 i slitstyrka, effekt och hållbarhet. Kom med något annat..

Du verkar inte kunna styrka något av det du skriver med några som helst fakta eller källor. Jag tolkar alltså det du skriver som dina egna åsikter och uppfattningar och är alltså inte värt nånting egentligen.

Funkiee Saab älskare!
3 januari 2010 · 4 597 Inlägg

Det finns inte en annan motor som gick lika långt non stop som saab motorn under talladega run..

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
blacken
3 januari 2010 ·

groze skrev:

blacken skrev:

groze skrev:

Om du vill ha ett exempel på en "skottsäker" motor så är ju volvos B20 ett sådant. Vilka biltillverkare har sagt att de inte kan klara av det? Har du underlag för det du skriver? Var har du läst det? Källa?

lollol Saabs B 202 spis soppar mattan med en B 20 i slitstyrka, effekt och hållbarhet. Kom med något annat..

Du verkar inte kunna styrka något av det du skriver med några som helst fakta eller källor. Jag tolkar alltså det du skriver som dina egna åsikter och uppfattningar och är alltså inte värt nånting egentligen.

Du har ju inte heller något att komma med så varför ska jag ens bry mig vad du ylar om?..

groze
3 januari 2010 · 564 Inlägg

Funkiee skrev:
Det finns inte en annan motor som gick lika långt non stop som saab motorn under talladega run..

Det var väl för att det bara var Saab som körde den? smile

kolvas
3 januari 2010 · 4 001 Inlägg

Funkiee skrev:
Det finns inte en annan motor som gick lika långt non stop som saab motorn under talladega run..

vilka andra har kört Talladega Run? Saab är väl ensamma om att göra detta så jag ser inte riktigt prestigen i det.

Varför skulle andra bilmärken kasta ut pengar på att slå ett prestigelöst pris när dom t.ex kan försöka vinna LeMans 24H där både media och STOR publik finns?

Senast redigerat av kolvas (3 januari 2010)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
blacken
3 januari 2010 ·

groze skrev:

Funkiee skrev:
Det finns inte en annan motor som gick lika långt non stop som saab motorn under talladega run..

Det var väl för att det bara var Saab som körde den? smile

Nope det var det inte, utan det var en blandad skara inbjudna motorskribenter, raceputtar och dylikt..

kolvas
3 januari 2010 · 4 001 Inlägg

blacken skrev:

groze skrev:

Funkiee skrev:
Det finns inte en annan motor som gick lika långt non stop som saab motorn under talladega run..

Det var väl för att det bara var Saab som körde den? smile

Nope det var det inte, utan det var en blandad skara inbjudna motorskribenter, raceputtar och dylikt..

det var inga andra bilmärken representerade där och har aldrig varit

körde dom inte typ 10k mil där? med tanke på att det är i ett sträck och med byte av diverse delar och service så är jag mer impad av en sån bil som min som gått 80k mil under mycket mer varierande förhållande

Senast redigerat av kolvas (3 januari 2010)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
groze
3 januari 2010 · 564 Inlägg

blacken skrev:

groze skrev:

blacken skrev:

lollol Saabs B 202 spis soppar mattan med en B 20 i slitstyrka, effekt och hållbarhet. Kom med något annat..

Du verkar inte kunna styrka något av det du skriver med några som helst fakta eller källor. Jag tolkar alltså det du skriver som dina egna åsikter och uppfattningar och är alltså inte värt nånting egentligen.

Du har ju inte heller något att komma med så varför ska jag ens bry mig vad du ylar om?..

Här är vinnarna av International Engine of the year award;

Saab är inte med någonstans. Och jag har inte sett att Saab har varit med där tidigare heller.
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/categories.html

Nu har jag visat källa till det jag påstod. Var är dina källor?

groze
3 januari 2010 · 564 Inlägg

kolvas skrev:

blacken skrev:

groze skrev:

Det var väl för att det bara var Saab som körde den? smile

Nope det var det inte, utan det var en blandad skara inbjudna motorskribenter, raceputtar och dylikt..

det var inga andra bilmärken representerade där och har aldrig varit

körde dom inte typ 10k mil där? med tanke på att det är i ett sträck och med byte av diverse delar och service så är jag mer impad av en sån bil som min som gått 80k mil under mycket mer varierande förhållande

Jo, det är vad jag vet en sträcka på 10 000mil.

Min bil har nu rullat snart 14 000mil utan fel. Och det är inkl kallstarter, burnande, Nürburgring, kökörning osv. Då är väl den bättre än Saab som bara körde 10 000 mil? cool big_smile

blacken
3 januari 2010 ·

groze skrev:

blacken skrev:

groze skrev:
Du verkar inte kunna styrka något av det du skriver med några som helst fakta eller källor. Jag tolkar alltså det du skriver som dina egna åsikter och uppfattningar och är alltså inte värt nånting egentligen.

Du har ju inte heller något att komma med så varför ska jag ens bry mig vad du ylar om?..

Här är vinnarna av International Engine of the year award;

Saab är inte med någonstans. Och jag har inte sett att Saab har varit med där tidigare heller.
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/categories.html

Nu har jag visat källa till det jag påstod. Var är dina källor?

*censurerat av moderator Phaetoon*

blacken
3 januari 2010 ·

groze skrev:

kolvas skrev:

blacken skrev:

Nope det var det inte, utan det var en blandad skara inbjudna motorskribenter, raceputtar och dylikt..

det var inga andra bilmärken representerade där och har aldrig varit

körde dom inte typ 10k mil där? med tanke på att det är i ett sträck och med byte av diverse delar och service så är jag mer impad av en sån bil som min som gått 80k mil under mycket mer varierande förhållande

Jo, det är vad jag vet en sträcka på 10 000mil.

Min bil har nu rullat snart 14 000mil utan fel. Och det är inkl kallstarter, burnande, Nürburgring, kökörning osv. Då är väl den bättre än Saab som bara körde 10 000 mil? cool big_smile

Ähmm, första körninge på Talladega så körde dom en sträcka som motsvarade tre och ett halvt varv runt jorden, och det är betydligt mer än 10,00 mil eller hur?

groze
3 januari 2010 · 564 Inlägg

blacken skrev:

groze skrev:

kolvas skrev:

det var inga andra bilmärken representerade där och har aldrig varit

körde dom inte typ 10k mil där? med tanke på att det är i ett sträck och med byte av diverse delar och service så är jag mer impad av en sån bil som min som gått 80k mil under mycket mer varierande förhållande

Jo, det är vad jag vet en sträcka på 10 000mil.

Min bil har nu rullat snart 14 000mil utan fel. Och det är inkl kallstarter, burnande, Nürburgring, kökörning osv. Då är väl den bättre än Saab som bara körde 10 000 mil? cool big_smile

Ähmm, första körninge på Talladega så körde dom en sträcka som motsvarade tre och ett halvt varv runt jorden, och det är betydligt mer än 10,00 mil eller hur?

3,5 * 4000 = 14000. Dom körde alltså ca 14000mil första gången. Det är ungefär vad min bil rullat utan fel.

Jag saknar fortfarande källor från dina påståenden? Du får gärna på något sätt bevisa det du skriver, eller sitter du och hittar på allt om flygteknologin i Saab-bilar?

Rquired Allmänt envis
3 januari 2010 · 12 512 Inlägg

groze skrev:

blacken skrev:

groze skrev:

Jo, det är vad jag vet en sträcka på 10 000mil.

Min bil har nu rullat snart 14 000mil utan fel. Och det är inkl kallstarter, burnande, Nürburgring, kökörning osv. Då är väl den bättre än Saab som bara körde 10 000 mil? cool big_smile

Ähmm, första körninge på Talladega så körde dom en sträcka som motsvarade tre och ett halvt varv runt jorden, och det är betydligt mer än 10,00 mil eller hur?

3,5 * 4000 = 14000. Dom körde alltså ca 14000mil första gången. Det är ungefär vad min bil rullat utan fel.

Jag saknar fortfarande källor från dina påståenden? Du får gärna på något sätt bevisa det du skriver, eller sitter du och hittar på allt om flygteknologin i Saab-bilar?

Fram tills han kommer upp med en vettig källa är det vad jag, och förhoppningsvis övriga, kommer anta åtminstone.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
kolvas
3 januari 2010 · 4 001 Inlägg

blacken skrev:

groze skrev:

kolvas skrev:

det var inga andra bilmärken representerade där och har aldrig varit

körde dom inte typ 10k mil där? med tanke på att det är i ett sträck och med byte av diverse delar och service så är jag mer impad av en sån bil som min som gått 80k mil under mycket mer varierande förhållande

Jo, det är vad jag vet en sträcka på 10 000mil.

Min bil har nu rullat snart 14 000mil utan fel. Och det är inkl kallstarter, burnande, Nürburgring, kökörning osv. Då är väl den bättre än Saab som bara körde 10 000 mil? cool big_smile

Ähmm, första körninge på Talladega så körde dom en sträcka som motsvarade tre och ett halvt varv runt jorden, och det är betydligt mer än 10,00 mil eller hur?

nopp, första körde dom 100.000km och andra körde dom 100.000 miles, fortfarande så är 50-60k mil under normala förhållanden med slarviga servicar och kallstarter mer påfrestande

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Kwek
3 januari 2010 · 157 Inlägg

Lägg ner skitsnacket..Håll er till topic.

Phaetoon
4 januari 2010 · 8 156 Inlägg

blacken skrev:
Öhhh, är du helt rökt eller?.
svaret på din fråga är så enkel att man inte kan svara på den..

Personangrepp är inte tillåtet här. Det vet du blacken. Skärpning.
Tillbaka till topic.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
lodiseN
4 januari 2010 · 806 Inlägg

Fyyyyy dig blacken, som ska hålla på å angripa människor på det där viset

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang