Hah, och nu hittar man en i hyfsat skick för 15k, om ens så dyr.
Nypris på GSX'en 1972 med alla options; 31 504kr. Hyfsat för en bil med 420hp och 730nm med Stage 1 toppar. Pris idag; allt från 230 993kr (GSX clone, ej äkta), till 763 000kr (äkta). Känns som en bra investering.
BMW skiter jag fullständigt i hur mycket den kostade.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Fick betala exakt 356.283:- med en gammal check som legat i en plånbok i 3år, alldeles skrynklig och luddig i kanterna och efter bankens öppettider tvivlade man att det skulle gå
Har kopia kvar som minne
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
145.100 kr 1990 för 740:in. Kan bli runt 200k i dagens penningvärde...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Oja, kul att se att det är ekonomiskt försvarbart att inhandla en 200SX.
Nog för att dagens ungdom säkert glädjer sig sannerligen åt det faktumet, men okej, låt gå för det.
Du får en fin S13 för ca 30-50 000 och det tycker inte jag är stor värdeminskning på en 20år gammal bil. Kolla hur mycket andra bilar sjunkit.. T.ex. Porschen ovanför mig.