Volvo 740 -88 går ryckigt och dör under körning

turbo_freak_89
15 januari 2010 · 123 Inlägg

David_ skrev:

Fritzell skrev:
märkte att förpumpen har lagt av, så troligtvis har man väl hittat felet

Varför bytte du då huvudpumpen om det var förpumpen som hade lagt av?

Har du provat att tanka fullt? Jag har nämligen precis samma fel på min 740, att förpumpen inte går men så länge man har halv tank eller mer går den finfint för då trycker lixom bensinen på lättare. När nivån sjunker får huvudpumpen jobba hårdare eller så orkar den inte alls och då går det ryckigt. Kan även rycka till när man svänger om du har detta fel.

för att det ska ju gå att köra med bara huvudpumpen, och den lät inte så bra därför byte jag den.
näe jag har inte testat med att tanka fullt, hur mycke under fulltank kan man göra? för problemet kom redan efter att jag bara kört 10 mil på fulltank.

de ska gå att köra med bara huvud pump? varför tror du de sitter en förpump? har du dåligt med bränsl i tanken så måste huvudpumpen suga å jobba så ini helvete så den kan tappa bräsletrycket. ev så kan pumpen gå ått helvete.
hur har du provat lmm? om du har motorn igång å sen tar ur lmm:en kan du varva då? iså fall bytt lmm:en.

Senast redigerat av turbo_freak_89 (15 januari 2010)

David_
15 januari 2010 · 28 Inlägg

turbo_freak_89 skrev:

David_ skrev:

Fritzell skrev:
märkte att förpumpen har lagt av, så troligtvis har man väl hittat felet

Varför bytte du då huvudpumpen om det var förpumpen som hade lagt av?

Har du provat att tanka fullt? Jag har nämligen precis samma fel på min 740, att förpumpen inte går men så länge man har halv tank eller mer går den finfint för då trycker lixom bensinen på lättare. När nivån sjunker får huvudpumpen jobba hårdare eller så orkar den inte alls och då går det ryckigt. Kan även rycka till när man svänger om du har detta fel.

för att det ska ju gå att köra med bara huvudpumpen, och den lät inte så bra därför byte jag den.
näe jag har inte testat med att tanka fullt, hur mycke under fulltank kan man göra? för problemet kom redan efter att jag bara kört 10 mil på fulltank.

de ska gå att köra med bara huvud pump? varför tror du de sitter en förpump? har du dåligt med bränsl i tanken så måste huvudpumpen suga å jobba så ini helvete så den kan tappa bräsletrycket. ev så kan pumpen gå ått helvete.
hur har du provat lmm? om du har motorn igång å sen tar ur lmm:en kan du varva då? iså fall bytt lmm:en.

man behöver inte förpumpen. dom flesta kör utan att vet av att förpumpen är trasig och märker ingen skillnad. och det var nästan full tank när problemet kom fram. ja jag har kollat lmm den går ännu sämre om man drar ur den

turbo_freak_89
15 januari 2010 · 123 Inlägg

David_ skrev:

turbo_freak_89 skrev:

David_ skrev:

för att det ska ju gå att köra med bara huvudpumpen, och den lät inte så bra därför byte jag den.
näe jag har inte testat med att tanka fullt, hur mycke under fulltank kan man göra? för problemet kom redan efter att jag bara kört 10 mil på fulltank.

de ska gå att köra med bara huvud pump? varför tror du de sitter en förpump? har du dåligt med bränsl i tanken så måste huvudpumpen suga å jobba så ini helvete så den kan tappa bräsletrycket. ev så kan pumpen gå ått helvete.
hur har du provat lmm? om du har motorn igång å sen tar ur lmm:en kan du varva då? iså fall bytt lmm:en.

man behöver inte förpumpen. dom flesta kör utan att vet av att förpumpen är trasig och märker ingen skillnad. och det var nästan full tank när problemet kom fram. ja jag har kollat lmm den går ännu sämre om man drar ur den

precis. å sen efter ett tag så går inte bilen pga förpumpen. huvudpumpen har tagit stryk av detta å gått sönder. är inte dumt att ha en förpump iaf.
men men då vet jag iaf att du kollat detta.
du har inte provat med en ny styrox? gör de..

BOBert this shit's got to go
22 juni 2010 · 183 Inlägg

Min rycker oxå ibland och vill dö. Dock har jag endast pump i tanken. men tror att det är hallgivaren på min. för den har knappt nån isolering på nån kabel typ en deci. så ska byta den vilket som. men är det nån som vet om det kan vara pumpen om jag bara har en pump?

Man får inte va slö för då blir man dö
Volvo 945 Turbo "Rödtegel" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang