Hur ofta har ni blivit stoppade av farbror blå?

stahre
6 januari 2010 ·

Tänkte bara höra hur ofta eller hur många ggr ni blivit stoppade genom åren? oavsett om det är pga ett lagbrott eller ren rutin. Har blivit stoppad 1 gång på 3 år, och 4 år om man räknar med övningstiden. Det var på åland och där behövde jag inte ens visa kortet, bara blåsa.

Seth
6 januari 2010 · 3 354 Inlägg

stannad för nykterhetskontroll 2ggr. 1 gång (3ggr på samma helg) på power meet. och en gång hemma också för nykterhets test(dagen efter jag kommit hem från power meet)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
6 januari 2010 · 1 898 Inlägg

Sen jag började övningsköra så är det bara en gång.. och då har jag kört ganska så mycket sen dess.
och det var första dagen när jag kom ner till SKÅNE, haha!
Men aldrig här uppe i Sthlm..

2½ år..

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
D_Nilsson
6 januari 2010 · 754 Inlägg

Inte en enda gång smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Navkapsel
6 januari 2010 · 4 637 Inlägg

Aldrig, trots att jag kört mycket i fler år både privat och i arbete.

Senast redigerat av EmilHammarlund (6 januari 2010)

Darkie dARKiE
6 januari 2010 · 5 031 Inlägg

tappade räkningen vid 100.

Aldrig blivit stoppad i min volvo 740, men såfort man sätter arlset i nån av bmwna, eller gamla mercan jag hade förut så blinkar det i backspegeln. Trots laglig körning på alla sätt. Kan tillägga att man svinar mer i 740in än i dem andra körmässigt.

Tog iofs körkort 2 ggr innan jag fyllde 19 pga fortkörning så dem 2 somrarna där efter så hade dem sjukt mycket koll på mig kändes det som ialf efter som snittet var "rutinkontroll" 7 ggr per vecka. Ibland 3 ggr på en kväll av olika patruller.

Sjukt haha : )
Men nu förtiden har dem lugnat sig betydligt har väl märkt att jag inte döljer något blev stoppad nu i somras endast hör och häpna 4 ggr pga kontroller på vägen smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
oggy_swe utbildad klant
6 januari 2010 · 2 197 Inlägg

Jag blir stannad sjukt ofta tappat räkningen. Polisen här värkleigen Hatar mig. kan mitt namn min adress å allt i huvudet. men men,

Mvh O.Frankeståhl
Kesler
6 januari 2010 · 3 650 Inlägg

Blev stoppad 1 gång under min prövotid - rödljusrace
Blivit stoppad kanske 2 gånger i min fiesta - fortkörning, kontroll vid ett race
I min första vinterbil denna vinter blev jag stoppad 3-4 gånger på typ 2 veckor - rutinkontroll (men tror mest det berodde på bilen tongue
Stoppad 1 gång med min granada coupé -rutinkontroll
Stoppad 1 gång i 144:an för nån dag sen, sladde runt lite på morgonen påväg till jobbet tongue

Senast redigerat av Kesler (6 januari 2010)

epapower
6 januari 2010 · 593 Inlägg

Blir stannad max 1-2 ggr/år för rutinkontroll. När jag var 18 och åkte lite fet 740 med dekaler och allt som var "inne" på den tiden. Då vart jag stoppad var, varannan helg. (jag körde INTE som ett slusk och åkte och börna och greja), så tydligt är att snuten är lite misstänksamma mot yngre folk som åker lite småstylat..

mvh

Lurken_85
6 januari 2010 · 832 Inlägg

har nog blivit stoppad 5 gånger tror jag under mina 5 år med körkort.
2 kontroller
En fortkörning
En för förbjuden vänstersväng
och en var ju ganska rolig så här i efterhand. Jag var på väghem en kväll och fick möte av en bil som vägrade blända av och jag bländade tillbaka så klart. Men när jag mötte bilen såg jag att det var en snutbil så jag funderade lite vad dom höll på med. Men sen när jag kom en bit till såg jag att det stog en till snutbil inbackad på en väg som körde ut efter mej och när jag åkt ytterligare några hundra meter så åkte blåljusen på och det var bara att stanna. Då hade det varit inbrott efter vägen jag åkte på och någon hade sett en mörk bil åka därifrån vilket jag oxå hade. men dom lyste lite i bilen och kollade körkort och ställde några frågor bara sen fick jag åka vidare.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
stahre
6 januari 2010 ·

D_Nilsson skrev:
Inte en enda gång smile

på hur länge?

s12 Nissan Gazelle
6 januari 2010 · 1 460 Inlägg

ja de e många gånger sen jag tog körkort , men de e några tillfällen som man minns extra när man har blivit stoppad polisen ha ha

Nissan Silvia
garaget_volvo
6 januari 2010 · 6 Inlägg

2 gånger. en gång vad när jag körde moped och en gång på vallåkra

hej
Volvo v50 (2005)
Volvo v70D5 "prisvinnare" (2007)
Volvo V70 D5 "Volvo" (2009)
TUmTaSS
6 januari 2010 · 80 Inlägg

har haft körkort nu i ganska precis ett år..å har blivit stoppad kanske 5 ggr..kan tillägga att det har varit rutin/blås kontroll.utom en gång. var på väg te jobbet å dom stanna mig..varför vet ja inte men dom skulle göra en flygande besiktning..kändes som dom ville sätta dit mig men det gick inte bra.. fick för övrigt hjälp av en civil polis som var på väg till jobbet och en "vanlig" polis som skulle byta av han för ca 15 min sedan.gasen hade frutsit på 850in så man fick lite hjälp med lyse å verktyg:D skit snälla!

azXig Finlirare
6 januari 2010 · 478 Inlägg

Aldrig under 2 års tid snart, trots att man åker 740 tongue

Sarge
6 januari 2010 · 2 337 Inlägg

Tre gånger. En gång första vintern med körkort (bredställ genom raggarsvängen i Katrineholm in i en nykterhetskontroll en tidig lördagsmorgon), en gång på våren ett par månader senare och en gång förra våren. "Fasta" kontroller alla tre gånger, aldrig blivit stoppad av rullande polisbil.

Edit: Haft körkort sen december 2003, kan tilläggas.

Edit 2: Har blivit stoppad av militärpolisen ett par gånger i tjänsten också, men de räknar jag inte.

Senast redigerat av Sarge (6 januari 2010)

loow Jävel
6 januari 2010 · 2 018 Inlägg

5 eller 6 gånger med epan (körde i ca 1 år) varav 3 stoppningar var på powermeet. 3 gånger med jordbrukstraktor. 1 gång med bil, (haft körkort i ungefär 5 månader)

You got to risk it, to get the biscuit :)
rough_boy
6 januari 2010 · 811 Inlägg

Utan att överdriva 10 gånger sen i mars -09

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Saandberg
6 januari 2010 · 106 Inlägg

haft korte i ganska precis ett år och har aldrig blivigt stannad men alltid när någon kompis kör min bil blir dom stannade ganska lustigt.. smile
/Micke.

Volvo Räcing
bmx
6 januari 2010 · 7 100 Inlägg

ujjj många de......

de värsta var när ja körde oskattad.fick en bil som slickade mej i röven typ,så jag drog på ja för att öka avständet,men den fortsatte.då tröck ja plattan och drog i väg.lite längre fram skulle ja släppa av brorsan,ser att bilen  stannar bakom mej,då var det ju civil snuten lol

körde för fort plus oskattat.men dom sa bara åt mej att köra lungt och åka raka vägen hem smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang