Hur ofta har ni blivit stoppade av farbror blå?

fredde_petermann
3 oktober 2010 · 233 Inlägg

Echonator skrev:

fredde_petermann skrev:
jaså det var som fan jag trodde inte det var fartkameror i den vilken tur en har haft då smile

Det finns en i vardera riktning har jag kommit på. Kolla på höger sida alldeles vid utfarterna ur tunneln. Men dom kan dock sällan vara påslagna, nästan alla ligger ju 10-20 över där konstant.


Okej ja det måste en ju kolla ja folk blir ju bara förbannade om man ligger lagligt hehe så det är inga mitt i eller i början ?

Blev stoppad förra lördagen för att blåsa, jag hade då jobbat natt 12h mellan fredag och lördag, sovit 1h och sedan skjutsat sambon till jobbet. Det första polisen säger är, "Du...har du druckit nyligen?". Slänger upp väktarlägget lite lagom ilsket och förklarar gäspandes att "jag har gått och buntat bus halva natten medans du har sovit", då mjukna han ganska gott smile

Ja det är helt rätt på dom bara

Audi frälst
lingua
3 oktober 2010 · 2 271 Inlägg

Echonator skrev:

fredde_petermann skrev:
jaså det var som fan jag trodde inte det var fartkameror i den vilken tur en har haft då smile

Det finns en i vardera riktning har jag kommit på. Kolla på höger sida alldeles vid utfarterna ur tunneln. Men dom kan dock sällan vara påslagna, nästan alla ligger ju 10-20 över där konstant.


Blev stoppad förra lördagen för att blåsa, jag hade då jobbat natt 12h mellan fredag och lördag, sovit 1h och sedan skjutsat sambon till jobbet. Det första polisen säger är, "Du...har du druckit nyligen?". Slänger upp väktarlägget lite lagom ilsket och förklarar gäspandes att "jag har gått och buntat bus halva natten medans du har sovit", då mjukna han ganska gott smile

har heller aldrig sett blixten gå av inne i länken, dock brukar jag använda tricket att se till
att ligga i närheten av en annan bil.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Gudzilla Dåre
3 oktober 2010 · 182 Inlägg

Sen jag skaffa mantan så har jag nog 4 dubblat antalet gånger tongue skulle tro föra året va nog 1 gång i år e det nog 7-8 dock inga böter

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
Danneeandersson
16 februari 2011 · 332 Inlägg

har väl blivit 5-6 gånger på ett år nu, en böter.. "Onödig och störande körning med motordrivet fordon i bostadsbebyggelse" Sladdade på en parkering med vinterbilen.. Väldigt fjantigt tycker jag.

BMW 525 Touring "Herrgårdsturbon" (1995)
Audi A4 2.0 TDI Quattro "Proline" (2011)
mrpalmer
16 februari 2011 · 796 Inlägg

Har under mina 25 år med körkort aldrig råkat ut för nånting med polisen smile Har blivit stoppad kanske 3-4 gånger under denna dit då jag har fått blåst. Sen så var det lite värre när man inte hade körkortet wink

Hemma bra, garaget BÄST!
Ekblom_ Black Smoke Racer
17 februari 2011 · 73 Inlägg

haha runt 40-50ggr sen ja fick körkort(februari -10), polisen hatar verkligen min körstil å mina bilar wink

careau
17 februari 2011 · 1 624 Inlägg

under tre år med körkort så kanske 20+, dock aldrig böter. har legat i omkörningsfilen när dom velat vinka in mig ^^, har iofs haft en del bilar som låtit ganska så mycket.

careau
17 februari 2011 · 1 624 Inlägg

edit; jag körde hem två brudar en natt, då stannadr polisen mig och trodde jag körde hem dem mot sex, blev lite förhör m.m. ganska roligt big_smile

Bojjann
17 februari 2011 · 474 Inlägg

2 gånger på snart 2 år.. Ena gången med en Toyota IQ på rutinkontroll, och en gång med Jettan på nyår..
Jag mötte dom och dom vände, vart 1500kr för att jag inte hade regskylt fram. Tyckte att man kanske kunde skämta sig ur det eftersom att de va nyår, men de tyckte inte dom :p

BMW E34 540 (1994)
nicotin Fotograf
17 februari 2011 · 88 Inlägg

så länge man sitter på hojen så behöver man inte stanna..big_smile

Söker fotouppdrag
Maila på tobbe@mieden.se
Pim_Pim
17 februari 2011 ·

Inte en enda gång än så länge.. smile

Attenator
17 februari 2011 · 404 Inlägg

27 gånger de två första åren jag hade körkort, fick böter två ggr. Har dock bara hänt en gång de sista 6 åren.

BMW 2002 (1972)
Danneeandersson
17 februari 2011 · 332 Inlägg

BadBoy89 skrev:

Ekblom_ skrev:
haha runt 40-50ggr sen ja fick körkort(februari -10), polisen hatar verkligen min körstil å mina bilar wink

HHAHAh va du är duktig  undrar bar hur lyckas du  kör du som du har stulit bilen elelr vad hjaaj

Gick du på svenskalektionerna? Skriv gärna så att man förstår.

Senast redigerat av Danneeandersson (17 februari 2011)

Audi A4 2.0 TDI Quattro "Proline" (2011)
BMW 525 Touring "Herrgårdsturbon" (1995)
Bojjann
17 februari 2011 · 474 Inlägg

Danneeandersson skrev:

BadBoy89 skrev:

Ekblom_ skrev:
haha runt 40-50ggr sen ja fick körkort(februari -10), polisen hatar verkligen min körstil å mina bilar wink

HHAHAh va du är duktig  undrar bar hur lyckas du  kör du som du har stulit bilen elelr vad hjaaj

Gick du på svenskalektionerna? Skriv gärna så att man förstår.

hahaha

BMW E34 540 (1994)
P-G Säl-Tämjare...
17 februari 2011 · 1 024 Inlägg

Ungefär en gång i veckan när jag hade min T5-R

Vilket jävla drag :)
cessan
17 februari 2011 · 1 Inlägg

Har blivit stoppad bra många gånger... Blåskontroller bara. Även uppe i de övre trakterna av Hälsingland, där det var någon som knappt sett de blinkande blå. Minns en invinkning väldigt väl genom att jag helt lagligt övningskörde med mamma och blir stoppad för kortkontroll och blåskontroll. Polisen frågade efter mitt körkort men eftersom jag bara övningskörde på den tiden så, blev polisen, som även visste vem jag och mamma var så paff när jag sa att jag inte hade något att han glömde låta min mamma blåsa. Hade inte gett utslag på henne heller men ändå. Polisens kommentar kommer jag aldrig glömma. Polis: Jaha trodde du hade körkort, du var ju inte ens nära på att köra på mig... Även detta i övre Hälsingland. smile

Clintan66
31 maj 2011 · 2 011 Inlägg

Tappat räkningen för länge sedan smile. Titt som tätt ska det gnällas om både det ena och det andra, men ta i trä. Inte blivit stoppad på 4 dagar nu smile. Vissa av dem är trevliga, men vissa bete'r sig som de bestämde över allt och alla, så då blir det lite livat smile.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
it_mutt Avstängd
31 maj 2011 · 10 388 Inlägg

Danneeandersson skrev:

BadBoy89 skrev:

Ekblom_ skrev:
haha runt 40-50ggr sen ja fick körkort(februari -10), polisen hatar verkligen min körstil å mina bilar wink

HHAHAh va du är duktig  undrar bar hur lyckas du  kör du som du har stulit bilen elelr vad hjaaj

Gick du på svenskalektionerna? Skriv gärna så att man förstår.

Missade du själv din svenskundervisning?

-Tillbaka till topic-

0 gånger på ~14år

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
aqulio
31 maj 2011 · 1 146 Inlägg

1 gång blev stoppade av civil polis blåste alkoholtest

                          (sent på kvällen)
sen dess har det aldrig hänt något mer tongue

Marticus Meldem
31 maj 2011 · 917 Inlägg

Kommer ihåg en gång när jag hjälpte min sambos familj att flytta, vi hade kört släpvagnslass hela dagen, enkel resa ca 1.5 mil, vi hade sista lasset för dagen (säkert 5:e-6:e). Vi åker på motorvägen som vanligt, ligger i 70 och jag ser att det kommer en polis som lägger sig bakom oss, "Fine" tänker jag de e ju inga problem... sen efter ca 20 minuter så bestämmer dem sig helt plötsligt att blinka in oss. "Va fan är det nu?!" tänker jag lite mer uppjagad nu. Jag blinkar av vägen och vi stannar till på en rastplats.

Vi kliver ur bilen likaså gör poliserna och vi hälsar lite halvt avslappnat tongue
(ska se om jag kommer ihåg hela konversationen)

Polis (P): Hejsan.

Jag (J): Tjenna.

P: Duuue skatten på släpet är inte betald...

J: Jasså?! Det trodde jag...

P: Näe det är den inte. Blinkade du när du svängde av vägen?

J: Självklart gjorde jag det.. vadå då?

P: I så fall är det något fel med ljusrampen för det var endast bromsljus när du svängde av.

J: (Helvetes jävla fan då, tänkte jag) Okej... sa jag, och drog ur sladden och blåste lungorna ur mig för att försöka rensa bort ev. skit mellan kontakten, löste ju inte saken såklart.

P: Vem står som ägare på släpet?

J: Hennes pappa, sa jag och pekade på min sambo.

P: Okej... Vem äger bilen?

J: Hennes mamma, sa jag och log lite för det kändes som hans nästa fråga skulle va "Vem fan e du då och va gör du här?"

J: Vi har lånat bilen och vagnen för hennes familj håller på att flytta idag, så vi har kört grejor fram och tillbaka hela dagen...

P: Aha okej. Är det långt hem till dem?

J: Nej det är väll inte ens 10 minuters åktid kvar, det är dessutom sista lasset för dagen. Sa jag med en lätt suck.

P: Okej, vänta här en stund.

Sen gick dem tillbaka till sin bil och satt där en stund och diskuterade antar jag, för sen kom dem tillbaka och sa: Egentligen får vi inte släppa iväg er härifrån, vagnen är oskattad och blinkersen fungerar inte, men ni ser ganska trötta ut och det är schysst att ni hjälper till, så åk hem och skatta vagnen och fixa lyset få får de gå för den här gången.

Vi gick tillbaka till vår bil och tittate på varandra och drog världens jävla suck, haha!

Schyssta poliser, men de tog ett tag innan vi kunde skratta åt situationen smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang